TT hrátky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT hrátky

Příspěvekod MiG » stř 14 srp, 2019 9:13 am

Je mi jasný důvod vašeho zhnusení, ale k vaší "svaté" válce bych měl takovouto poznámku.
Na zdrojích "typu" FZ1 bude špičkové napětí 30V tehdy, když efektivní bude cca 21V a to nebudou modely po kolejišti modelově jezdit, ale modelově létat.
Leda, že by při 12V hluboko nedosahovaly ani modelových 120km/h.

Co je pro mě záhadné pro popsaný mechanismus destrukce, proč odcházejí jen červené, když závěrné napětí 5V mají i bílé LED.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: TT hrátky

Příspěvekod RSC » stř 14 srp, 2019 10:08 am

MiG píše:Je mi jasný důvod vašeho zhnusení, ale k vaší "svaté" válce bych měl takovouto poznámku.
Na zdrojích "typu" FZ1 bude špičkové napětí 30V tehdy, když efektivní bude cca 21V a to nebudou modely po kolejišti modelově jezdit, ale modelově létat.
Leda, že by při 12V hluboko nedosahovaly ani modelových 120km/h.

Co je pro mě záhadné pro popsaný mechanismus destrukce, proč odcházejí jen červené, když závěrné napětí 5V mají i bílé LED.


Jasně, není třeba debatovat o napětích. Tak to je a každé sehrává svou roli. Nejde zde o modelovou rychlost, ale o to, že se tohle nesmí ani při létání stát a když se to stane, mají být nové série opraveny. Vymáhat na dětech, že nikdy nepojedete "naplno" je asi nedosažitelné a asi to také není omluva k tomu, že ten problém tam je. Pokud by hořely bílé, bude více kritiky.
Obecně - červené jsou citlivější a bílé jsem neřešil, když nehoří. Když někdo sežene célé schéma nebo jej podle toho nakreslí, lze odpovědět na vše a najdou se tu odborníci, kteří zasvěceněji zhodnotí vše...

Můj tišťák byl použit na to, aby se našel důvod, proč tomu tak je. Jen ten čas okolo toho stál více :-), než si koupit pár nových desek s českými reáliemi a nezabývat se tím, ale vadilo mi to i z hlediska dalších nešťastných lidí.
Naštěstí zde je alternativa různých šikulů, kteří vymyslí cokoliv, ale jiné náhradní díly ke Kuehn jsou jaksi těžce řešitelný problém.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Pár drobností a postřehů

Příspěvekod RSC » stř 18 zář, 2019 8:16 pm

Před časem jsem si myslel, že pivovar nedozná změn, ale stalo se. Je to jinak a jak je zřejmé, plastové H0 stavby jsou TT stavbami, asi by ty krabice byly příliš velké a nevešly by se na moc kolejišť. :lol: To u Auhagenu, alespoň uvádí, že je to velikostně tak na půl, tedy minimálně před mnoha lety uváděl...
Do Igra stavěda Vyšehrad jsem přidal vybavení, zejména "pult releovky a výhybkáře", kterého lze trošku vidět. Původně jsem zde nachystal stavědlo Kutná Hora, ale nebylo to ono z důvodu šířky.

V60 Kuehn je pro mne zklamání, krásná precizní lokomotiva svým zpracováním, ale bohužel řešení pojezdu jen a pouze jedné přímo hnané nápravy a zbytek ojnicemi je problém a nikdy nedosáhne kvality pohonu více náprav a to nemluvím ani o tom, že by jízda byla supr klidná. Škoda, že Kuehn tohle takto vyrobil, když Tillig V60, která má ještě o jednu nápravu více to udělal jak má a Tillig lokomotiva jezdí jedním slovem báječně.
Když sleduji jak nedopadla "Kaluga" od Pika s jednou hnanou nápravou, trpím už teď a nevím, zda se odhodlám. Proč, nebyl k tomu důvod, připomíná mi to mé modelářské začátky, když jsme to takto dělali, hlavně že se to pohloa nějak to jelo... :shock:

IMG_7765.JPG

Také jsem konečně zakomponoval výtopnu do kolejiště, přidal jsem ještě jednu výhybku, šturc od Igry je fajn. Doplnil jsem kratší verzí jámy, vytvořené z těch, co jsem dal ke stažení k dispozici. Zapájel jsem si při tvorbě zauhlovacího zařízení, které tam jen stojí, aby nedošlo k jeho poškození díky pracem v jiném místě, nebude zde součástí. Konstatuji, že stavebnice je zbytečně složitá a bylo ji možné udělat jednodušejí a vypadala by stejně, zbytečné vrstvení dílů mne nenadchlo.

Motorák Kres Aririva. Nechtěl jsem zvukovou verzi s německými hlášeními za tuto cenu. Takže počkám na české řešení, skoro jsem si myslel, že jsem dostal zvukovou verzi, když jsem slyšel jak to bzučí.
Když jsem to vybalil z krabičky a viděl jsem, že konstrukce pojezdu je podobná jeko u motoráku Kres "Stetin" lehce jsem chytal paniku, že tam bude podobný problém a bude třeba s tím něco dělat. Není tomu tak, takže netuším, zda je to třeba díky kratšímu rozvoru podvozku. Jede to slušně, nic upravovat nemusím a to mne vždy těší.
Ta imitace postupného zapnutí zářivek je super, takové modelové blbostičky mne baví.

G1206. Líbila se mi a zvláště tato barevná oranžová mutace a spolu s výprodejem, proč ne... A došlo i na Piko a to jsem říkal na prodejně, není třeba to testovat. Jenže tato lokomotiva z mého pohledu není zas tak super jak vypadá vzhledově. mnohé zajímavé prvky jako třeba kovové zábradlí... Jízda nic moc, spíše nic.... Otočím lokomotivu a nevěřím svým očím. Náprava má kola s jinou povrchovou úpravou, jedno lesklé, druhé ne. Další náprava to stejné a zbylé tmavé. Prostě nesbírala dobře a dokoce se i zastavovala. Co s tím... Hmm, ony všechny u prodejce na tom byly stejně, takže tímto způsobem to nevyřeším. Za ty peníze se v ní tedy pohrabu, když se mi líbí. Zkusím vyleštit nápravy, abych je zbavil toho děsného povrchu, který chytne kde co a stejně moc nevodí a sterilitu na kolejišti nelze mít. Ono to jde, ono to funguje a nic dalšího se s nápravami po několika dnech používání neděje... Hurá, jdou přeleštit a najednou to sbírá, nechytá to nic z kolejí. Máme se na toto těšit u dalších lokomotiv? :oops: Doufám, že ne...
Tím to neskončilo, lokomotiva zrovna neoplývá hmotností, která by zajistila dokonalý sběr a jízdu, takže dovážit olovem... Teď je to podle mých představ, jen jsem si zařadil PIKO do skupiny, již to není vše super a pozor...
IMG_7766.JPG

Tento Igra kamenný most jsem chtěl nějakou dobu použít na kolejišti a našlo se pro něj místo, nechci jen hromadu přejezdů. Jen jsem podruhé lehce přeložil trať, abych se vešel do osy mostního otvoru, nechtěl jsem most krátit.

Tahle slovenská barevná varianta mne bavila, takže jsem ji táké kdysi pořídil. Prý se jich u nás díky atraktivitě nátěru překvapivě prodalo hodně... Malým potěšením bylo zjištění, že roco čistící vůz nějakou práci udělá. Zas tolik jsem tomu nevěřil... Roco se k TTčkářům zachovalo podivně, takže jsem si těch vozů pořídil více a některým prodejcům poslední kusy vykoupil, zeména pro typ vozu. Aź na ně přijde krize a zbaví se toho výtečníka, co s touto genialitou přišel, třeba přijdou na to, že to zas tak bezva rozhodnutí nebylo.
IMG_7767.JPG
Naposledy upravil RSC dne čtv 19 zář, 2019 1:42 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Pár drobností a postřehů

Příspěvekod Stanin » čtv 19 zář, 2019 8:48 am

RSC píše:Aź na ně přijde krize a zbaví se toho výtečníka, co s touto genialitou přišel, třeba přijdou na to, že to zas tak bezva rozhodnutí nebylo.

Nebál bych se toho, že si to před tím zaříznutím TT v Roco nespočítali. Co se ke mně doneslo, tak se jim to nevyplatilo (náklady na vývoj vs. prodeje). Ale co, je tu Kuehn a modely má krásný.
Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Pár drobností a postřehů

Příspěvekod RSC » čtv 19 zář, 2019 1:46 pm

Stanin píše:Nebál bych se toho, že si to před tím zaříznutím TT v Roco nespočítali. Co se ke mně doneslo, tak se jim to nevyplatilo (náklady na vývoj vs. prodeje). Ale co, je tu Kuehn a modely má krásný.


Těžko říci. Mám z roco úplně jiné informace...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Pár drobností a postřehů

Příspěvekod Trixt » čtv 19 zář, 2019 3:02 pm

RSC píše:
Stanin píše:Těžko říci. Mám z roco úplně jiné informace...

To zní docela zajímavě. ;) Že by nějaká informace na toto téma z Roco unikla?
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Arnold patra

Příspěvekod JendaTT » čtv 19 zář, 2019 9:20 pm

RSC píše:... dovolím si opět komentář k jízdním vlastnostem, způsobu provedení bandáží na nápravách.
Vím, že se tvrdí, že je lepší jen jedno bandážové kolo na nápravě. Už jsem to komentoval a zazněly protiodpovědi... Lokomotiv mám pár desítek, takže vím o čem mluvím, aby to nebyla anomálie kusu a má tvrzení vznikla na základě docela slušných zkušeností - ale také vím, že mnozí precizní jízdu nevyžadují nebo jim to nevadí.
Zase se mi potvrdilo, že ve většině případů zejména u Tilliga to prostě pravda není, týká se to zejména dvojnápravových podvozků. Nemám prostě toto řešení rád, jízdně to je často problém a nejedná se často o propagovanou klidnější jízdu. Nevyjadřuji se k parním lokomotivám, kde záleží na řešení pojezdu a také na nápravě, kde se bandáže dají a pořadí v pojezdu, zde to snad může v některých případech pomoci.
Koupil jsem si výprodejovou PKP lokomotivu, prostě se mi líbila a hodně jsem si zase zanadával, protože nápravy excentricitu nevykazovaly (kromě potisku - to se tiligům nedaří) a přesto se lokomotiva vrtěla, kývala a to v obloucích a i v rovných úsecích. Zajetí, přemazání také nepomohlo. Problém následně potvrzen - bandáže na jednom kole jsou zase tím problémem. Bandáž dokáže rozvibrovat parádně tuto lokomotivu, podotýkám, bandáž nemá žádnou vadu, ani na druhé nápravě. :oops: Když vyjmu ze starších modelů nápravy s bandážemi na obou kolech, problém není. Co s tím...
Žádne přehazování náprav nepomohlo, otáčel jsem nápravy, měnil umístění v podvozcích... až poslední možnost. Dát bandážové nápravy do jednoho podvozku a najednou lokomotiva jede bez vyklání.

Ahoj, dovolím si se vrátit k bandážování... řešil jsem to samé - kývání Tilligových lokomotiv v obloucích. A přesně jsem se dopracoval k tomu samému výsledku - dát bandážované nápravy do jednoho podvozku.

Nicméně, dávám je do toho podvozku, který je volný ve všech osách a nenaklání celou skříň lokomotivy. Rázem jezdí loko jako vyměněné, pěkně v klidu. Je to markatní zejména u loko typu Traxx, Taurus apod., které mají podobně řešené upevnění podvozků.
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Arnold patra

Příspěvekod RSC » sob 21 zář, 2019 9:17 am

JendaTT píše:Ahoj, dovolím si se vrátit k bandážování... řešil jsem to samé - kývání Tilligových lokomotiv v obloucích. A přesně jsem se dopracoval k tomu samému výsledku - dát bandážované nápravy do jednoho podvozku.

Nicméně, dávám je do toho podvozku, který je volný ve všech osách a nenaklání celou skříň lokomotivy. Rázem jezdí loko jako vyměněné, pěkně v klidu. Je to markatní zejména u loko typu Traxx, Taurus apod., které mají podobně řešené upevnění podvozků.


Souhlasím, tak tomu je. Bohužel to platí pro další TT lokomotivy a to i jiných výrobců, ikdyž to nemusí být tak výrazné. Dále mi ještě vadí, že toto provedení je trošku problematičtější na sběr proudu, ikdyž počet kol je stenjý a řekli bysme si, to nemůže být pravda.
Na jízdní vlastnosti já jsem pes a vždy kroutím hlavou, když někde čtu u těchto typů podvozků, toto řešení přispívá klidnější jízdě. :roll: Asi každý vidíme něco jiného nebo máme odlišné dealery a to doslova. :lol: :lol: :lol: Nemám toto řešení rád, v drtivé většině případů je to krok zpět. Ono se to často nechová tak, jak se zdůvodňuje modelářské veřejnosti a mne to o to více mrzí, že to neplatí a již v předpokladech je mnohé zanedbáno.

Bývá také problém, když se bandážová náprava objeví jako první, většinou je stěhuju "doprostřed" lokomotivy - někdy takové lokomotivy mají tendenci zejména na obloukové vyhybce vyskočit (bandáž to hrne přes hrot jazyku ven) a to se občas stávalo třeba i u lokomotiv roco v H0 u vyhybek s větším stupněm odbočení.

Pravidelně rozebírám možná každou druhou lokomotivu co koupím, i některé vozy abych ji vyladil nebo odstranil nějaký problém, třeba jen je znovu a lépe seskládat (Např včera T3 PKP a to všechny jiné T3 před tím byly OK), je to prostě o tom, že chci klidnou a nehlučnou jízdu a standard mám posunutý výše...

Chhtěl bych dostávat modely jako v tom stavu, v jakém jsou následně u mne, já bych i ocenil kdyby byly zajeté a všechny neduhy odladěny...

Před chvílí se mi rozhodl "chcípnout" DCC motor Kres Arriva - a to vážně čumím. Zastavilo se s ním a již se nerozjel. Vše svítí, dá se postupně pozapínat, dokonce při změně čísla lokomotivy se pohne, ale již nejede a v motorku je zřejmé, že to není.... Pokud by někdo tušil, že by to mohla být nějaké odstranitelná chyba typu, že se něco mohlo přepsat někde na nějaké adrese na dekodéru, ocenil bych to... jinak to bude má první historická reklamace Kresu. Každý nový model si musí u mne chvíli v provozu odbýt, zda něco hned nechcípne, zde je to pro mne skutečně velké překvapení.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Pár drobností a postřehů

Příspěvekod RSC » sob 21 zář, 2019 9:49 am

Trixt píše:To zní docela zajímavě. ;) Že by nějaká informace na toto téma z Roco unikla?

Pokud to vyznělo tak, že bych věděl, že se návrat TT zvažuje, tak to ne. Na tohle jsem dostal odpověď jen mlčení a i kdyby mi to bylo řečeno, tak bych to pravděpodobně nenapsal, abych nešířil naděje, které se nemusí zhmotnit.
Ptal jsem se na to, zda se v TT něco nezaplatilo" Zaplatilo se vše. Zaplatila se i Br 110? Zaplatila. Stejně tak jsem znal i sumu, kterou stála BR18 a již to nevím :D . Takže to bude nejspíše jinak... nejspíše nějaké managerské rozhodnutí vzhledem k současné situaci na trhu.

Mou dovozenou spekulací je, proč se plácat se širokým sortimentem, když dnes se prodá vše a to hned a s vyšším ziskem. Vždyť to jde vidět i na ne zrovna velkém zájmu a požadavkům o české mutace v H0. Tohle vyřeší až krize, kdy budou i minoritnější požadavky mít jinou váhu. Takže to jsem utrousil i rocu - krizi na vás, to nás budete více vnímat. :D
A také je tedy nejspíše neslavnou pravdou, že zde skutečně byla snaha roca výrovní program TT prodat někomu jinému, ale to nikdo oficiálně potvrzovat nebude...

Protože tento stav se dal očekávat, koupil jsem rychleji vše, co se mi alespoň trošku líbilo a bylo v dosahu a bylo jasné, že roco nebude a možná již nikdy, mám celé soupravy vozů, další kusy lokomotiv, co bych asi takto neměl, co kdyby to umřelo - jako případný zdroj potencionálních dílů. Měl jsem být tehdy v nákupech ještě drsnější. Byli totiž tací, kteři vzali 20 stejných brejlovců :lol: , deset stejných kastlí čsd sergejů... :lol: Takže jsem byl měkký. :lol: a říkám si, trošku chyba, pokud se k tomu již nikdy nevrátí. Nejvíc mne naštvali tím, že objednávky na sergeje byly takové, že byli všichni vyprodaní předem, vykašlali se na to a tohle nedotáhli alespoň dokonce dle katalogu. A za toto bych skutečně fackoval...
I já jsem zvažoval, že některé brejlovce pustím, protože je mám vícektrát, mé úvahy roco vyřešilo a nic na tom nezmění fakt, že je tu Kuehn. Jasně i další, ale...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Kostel pokračování

Příspěvekod RSC » pon 07 říj, 2019 7:31 pm

Kromě dalších drobností jako bylo třeba zjištění, že kuehn patra mají u mne každý nárazník jinak dlouhý, tedy každý z nich se dá zastrčit různě hluboko... Našel jsem tím pádem u mne řešení, že již mi kuehn jakákoliv barča jezdí bez problémů s těmito vozy. Vyskakovalo mi to jen v jednom oblouku a proto jsem na to přišel. Tím nechci říci, že je to se všemi vozy stejně a bude to fungovat u každého. Mám na kolejišti skoro všude přechodnice, jen v tomto skrytém oblouku nebyly. Alespoň neřeším ty úpravy spřáhla...

Pro mne pokles nadšení z nové kuehn parní lokomotivy. Bohužel má hnanou jen jednu nápravu a zbytek ojnicemi. Přestože to jezdí slušně, nemám tohle řešení technicky rád, není to prostě ono a lokomotiva pravděpodobně nevydrží tolik.

Poskočil jsem i na kostele a hrubá stavba je již téměř hotova. Špičku věže řeším materiálově, co a jak použiju, papír zde již nechci, kdyby náhodou utrpěla, aby to přežila a bylo to snadno opravitelné. I tak je celá stavba slušně tuhá. Vyzdvihl bych zde krytinu KB model, ta je bytelná. Miluji takové materiály, co snesou hrubší zacházení a odolají nechtěným situacím.
Několikrát jsem stavbu upravoval, pohrál jsem si více se střechami, i proto, že podklady z vysřihovánek nejsou přesné skutečnému rozložení hmoty (ještěže dnes se můžeme na mnohá mista letecky v mapách podívat, abysme se inspirovali, či si něco potvrdili), jak jsem si myslel a je to velmi přibližné. Takže doporučuji si dané věci, či prvky zkusmo slepit, posoudit jak se to líbí a potom tu stavbu případně upravit, překresli a pak stavět našimi kartonovými technologiemi. Nejspíše vznikají vystřihovánky z velké části podle fotek, kde to účelu vyhovuje. Budu zase chvalořečit možnosti computeru a grafiky. :-) Báni věže jsem dělal 3krát, než se mi tvar a velikost líbila a není jen z papíru.
Cílem této stavby je doplnit mé městečko a zapadnout mezi další stavby a dotvořit jeho panorama. Proto o to více oceňuji současné možnosti, nechtělo by se mi to jinak různě předělávat, trvaly by změny pro mne příliš dlouho a neopravoval bych...
IMG_7908.JPG

IMG_7909.JPG

Chybí tomu spousty detailů. ale na to také přijde, nejdříve dořeším věž, asi přijde na řadu laser a pak tiskárna. 8)
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: TT hrátky

Příspěvekod cipisekmp » úte 08 říj, 2019 4:37 pm

Zdravim. Nadherny kostel. Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1582
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Papoušek

Příspěvekod RSC » čtv 21 lis, 2019 10:50 am

Papoušek - Věc, která mne potěšila ve více ohledech.
Nejdříve se na tom domluvila má žena s mým dodavatelem modelů, aniž bych o tom něco věděl, že to bude fajn narozeninový dárek. Oba z toho měli velkou radost, co mi předhodili k mnohahodinové zábavě... :lol:

Kdysi jsem o této lokomotivě psal, že bych ji jednou rád proháněl a udělal si ji, takže jsem rád, že to někdo udělal za mne. 8)

Takže zásadní, co jsem chtěl hned vyzkoušet a je klíčové, je chování pojezdu lokomotivy zejména v obloucích. Na jízdní vlastnosti jsem já pes. Takže jsem uspokojen, že stavebnice to zvládá a za mne hodnotím za 1- zatím, poloměr 310 je na hraně (mám jej v depu), ale lokomotiva jej projede, s patřičnou hmotností odhaduji, že bez nějakých problémů. Já udělám určité úpravy na 2 a 3 nápravě, aby to bylo za 1. Další věcí, kterou poopravím je pohon čtvrté nápravy. Má lokomotiva jej nebude mít přes ojnice, tohle řešení z mnoha důvodů a to i ze životnosti nemám rád, takže i tomuto jsem povozek již přizpůsobil a je to již jen o sehnání, ši vyrobení patřičného ozubeného kolečka.
Mrzí mne a je to škoda, za mne velká, že rám je dělán formou vrstvení tenkých plechů cca 0.02 mm, zbytečné komplikované řešení i z hlediska pevnosti a skládání modelu, skoro jsem uvažoval o tom, že si to nechám říznout znovu z tlustšího materiálu, ale přičníky a další věci, které jsem tam přidal, to zpevňují, ale díl z jednoho kusu je díl z jednoho kus... (podobně mi to vadilo u zauhlovacích zařízení) Chápu, že na výrobu je to asi jednodušší. Osobně bych dal o trochu více peněz, když už to stojí tolik, abych to měl lepší a jednodušší na stavbu.
Určitě také předělám uchycení běhounových podvozků k rámu, mám k tomu své výhrady, chci to prostě pevnější a lépe řešené, i snadněji rozebíratelné. S tímto jíž mám své dávné zkušenosti z chlapeckých let, kde třeba na všudybylce to mám uděláno lépe, takže tento historický kousek všudybylky ještě existuje a posadil jsem jej na koleje a ujasnil jsem si, že ano, vím o čem mluvím.

Přes tyto drobnosti je pro mne zásadní, že tento model může být super a věřím tomu, že bude lokomotiva jezdit dle současných standardů a dle mých přísných požadavků. Jediné co ještě nevím je, jak vyřeším osvětlení na čele lokomotivy, škoda, že tyto díly nejsou průhledné, to by bylo výrazně snadnější, ale snad se něčeho doberu....

Rád bych měl vše při koupi pohromadě, takže třeba i třetí možnost, to je model i s motorem (nenabízí se), který doufám, že někde splaším (kdo jej má, uvítám). Mrzí mne i taková drobnost, na kterou byl prostor, že součástí nebo jsem to tam já neměl, nebyly čísla lokomotivy a nejsou tam nárazníky, ale ty doma mám.
IMG_8540.JPG
IMG_8541.JPG
IMG_8542.JPG

Tahle lokomotiva je samozřejmě také o větší modelařině, takže mé komentáře je třeba brát s nadhledem, také i autor uvádí, že to je pro zkušenější modeláře. Tak doufám, že to i já jsem... S některými detaily, si autor vyhrál. Možná bych ty miniaurní dílky uvítal na leptu vícekrát pro zálohu, pro možnou úpravu nepovedenější práce.
Díky za tento model. Pokud budu spokojen, udělám si papoušků více, to již mi pak určitě půjde rychleji.
Papoušek nejspíše teď odsune jiné práce na kolejišti. 8)
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Zase kousek chybějícího terénu

Příspěvekod RSC » stř 11 pro, 2019 11:26 pm

V tomto místě se svahem od výtopny jsem to nechával dlouhou dobu uležet, než jsem se dobral k tomu, kam a jak dojde konec vlečky, několikrát jsem jej různě posouval a rozhodl se pro zakončení jen jedním šturcem i z důvodu dvoukolejky, aby to nebylo moc blízko. Prostě kompromisy i na větší ploše.
IMG_9196.JPG
IMG_9197.JPG

K tomu zde také přibyla jedna malá díra do podzemí, když se nechce hrábnout ze spodu kolejiště pro model. To je již 13tá díra do kolejiště, jak ementál. A není určitě poslední.
IMG_9195.JPG

Poslední malá zmínka ke kyklopovi, když již ho rozcházím. Nejdřív to vypadalo na to, že jsem zvažoval vrácení. Přestože povrchově je to slušné, alespoň ten můj. Jízda byla tragédie, škoda, že modely asi před zabalením důsledněji neprojíždí a už vůbec ne oblouky. Dokonce se mi vrtěl, jako by měl vadné nápravy, což už jsem vícekrát u MTB zažil.
Takže jsem do něj vlezl a hledal příčiny. Na volno v ruce s připojeným napájením jde model hezky, na kolejích to je jinak. Ha. Takže zase srovnání unašečů kardanu, aby to bylo tak akorát a ne moc na volno, ty zvuky byly hrůza. Pak trošku úprava krytů podvozků, protože to na mne působí, jako by si k tomu, co bylo od kardanů, ozubená kolečka hrabala trošku o hrany děr krytů podvozků. A ještě si tam asi vložím, tenké podložky na osičky k ozubení, abych si potvrdil, zda to nebude ještě lepší. Ale bezpečně vím, že vyšší hlušnost jde i z ozubení, které je v rovině s nápravami. Taková zvláštnost, na kolejišti takové problémy a v ruce nic extra slyšitelného.
Takže časem se snad doberu spokojenosti s jízdními vlastnostmi i u tohoto modelu. A to jsem nebyl spokojen ani se čmeláky v jízdě na digitál, nějak mi to poškubávalo, než jsem to trošku sladil a v analogu to takové nebylo. Hold ladící čas v TT je obecně nutný u mnohých výrobců. :( Takový standard. :lol:
Ale jo, jsem za kyklopí model rád, že to co jsem věděl došlo reality a snad dojde i na to další, třeba bude někdy upravená dvojka, ale škoda toho rozvoru podvozků. Kyklopí světlomet si upravím, aby vypadal lépe, ta žlutá v něm úžasná. Domodelaříme...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Polární Expres

Příspěvekod RSC » úte 24 pro, 2019 10:26 pm

... taky se vám občas stane, že si někdo něco přeje a vy se můžete přetrhnout. Synátor si napsal začátkem prosince Ježíškovi, že chce tento rok jen jednu hračku a to Polar Express (a to se mne chodil ptát, jak se píšou určitá písmenka) a s dětským úsměvem a jistotou řekl mámě, Ježíšek to zařídí, když ho v létě ho nedostal. :lol: Žena přišla, máme velký problém, napsal si o Porární Expres, to nemáme šanci... 8) Už jsem si myslel, že jej to přešlo a je to zapomenuto. :lol:
the_polar_express_-_h_-_2004.jpg
Zdroj: Z filmu The Polar Express s Tomem Henksem. DVD filmu bylou součástí Ježíškova balíku, to se dá u nás běžně koupit.

On je to jasksi problém takhle narychlo něco takového dostat z poza Atlantiku sem, řekl bych skoro na medajli. :lol:
Okolní byznys k filmu se k nám ještě nedostal, ještě nějaký rok to potrvá. Každopádně jsem zjistil, že plastová USA hračka z číny zabalená v krabici z filmu stojí víc, než reálný a ozvučený model. Takže bylo rozhodnuto, koupí se předloha a lehce se upraví a dovybaví.
Takže je třeba následně spustit operaci u všech kolegů, kteří by se náhodou mohli ocitnou v Evropě, zda by mi to nekoupili a nedovezli. A to se ještě po cestě ztratila zavazadla, takže to vypadalo na totální Ježíškovo selhání...
Zásadní bylo upravit vůz na vůz z plošinkou (observatory coach - v tom bych rád zde jezdil, takže v USA to lze vyzkoušet) a zadní červenou "lampou", vymalovat interiér, dosadit děti do vozů, osvětlit, dolepit nápisy Polar Express. Otestoval jsem si usměrńovače, předřadný odror, kondenzátor a led pásek s přibarvenými do žluta smd ledkami - osvětlení za babku do vozů, kde se vám nechce investovat (navíc u čtyřnápravových otočité jeden podvozek a nesvítí).
Žasl jsem z kolika dílů se vozy skládají (hodně a nevypadá to tak) a jak je to konstruované, to mne lehce zaskočilo. Nejvtipnější na tom bylo, že tyhle vozy co byly skladem dělá Rivarossi pro USA (dělají je i jiní)), ale nekoupíte si je zde. Stejně tak mne zklamal pan MTB, když mi nebyl ochoten prodat USA TT vozy, které dělá pro USA trh, ale lokomotivy nám občas nabízí...
Samozřejmě nejdůležitější je lokomotiva 2-8-4 Berkshire, která se stala předlohou pro tvůrce filmu z jednoho prostého důvodu, jedna z nich co se zachovala má číslo 1225, což odpovídá americkým vánocům. Velmi se mi líbí, že má kola kovová. Takže taková malá vyjímka ve vozidlovém parku H0 čsd modelů u nás, ale kupte si za stejnou cenu plastovovou čínskou promo hračku nebo tohle. :shock: Nechci komenovat ceny amerických modelů, což jsem zde kdysi udělal...
Videa reálného stroje:
https://www.youtube.com/watch?v=WOCpbDqGx7Q
https://www.youtube.com/watch?v=XF1aqLBkCJA
IMG_9479.JPG

IMG_9498.JPG

To bylo radosti. Ježíšek si vzpomněli i na mne, a také mi nadělil něco v měřítku TT, takže to potěší...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Věže

Příspěvekod RSC » úte 31 pro, 2019 6:22 pm

Podařilo se mi do konce roku dotvořit kostelu věž, jak jsem si vnitřně plánoval, byla to kombinace laseru a 3D tisku. Věž a střecha dělá kostel. :lol: Já ty nové technologie mám rád, je to s nimi rychlejší... U zasklení jsem se trošku trápil s přilepením fólii, je to již moc malé. Stavby jsou pro mne svým způsobem určitá relaxace, myšlenkama jsem stejně jinde a mozek stále pracuje v jiných sférách, ale zde vidím něco, co se pod rukama zhmotní...
Měl jsem čtyři varianty zakončení věže, zůžil jsem to na dvě, podle toho jak to vypadalo pro mé oko jsem se rozhodl pro tuhle: :)
IMG_9522.JPG
IMG_9524.JPG

To mi žena říká, jak u toho můžeš mít trpělivost a já ji na to, to je jak když někdo plete, vyšívá. :lol: Já u toho pracuju hlavou, jako obvykle. :lol: Prý, kdy to skončí? Nikdy. :lol: Kdy by jsi to všechno dodělal? Za rok až dva, když bych spěchal. :lol: Ale to nikdy není hotové, vždy vše můžu předělat. :lol: mne by z toho švihlo... :lol: Tebe to stále baví? Ano a nevím proč... :lol:
Zde panorama mého městečka, které se pořád rozrůstá. A druhé malinko jiné zakončení věže skončilo na řadovém koncovém domě z krabice Auhagenu a zbylých okýnek různých stavebnic (zábradlí na balkonku je humpolácké, časem jej nahradím nějakým jemnějším, až se něco naskytne), je vidět i další rohový dům z roky starých zbytků a náhodné tvorby. Tedy udělal jsem ještě dva a další stavby. Jen ta fotka není vypovídající a již se mi to nechce přefotit, tak někdy příště...
IMG_9526.JPG
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků