Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
MiG píše:Je mi jasný důvod vašeho zhnusení, ale k vaší "svaté" válce bych měl takovouto poznámku.
Na zdrojích "typu" FZ1 bude špičkové napětí 30V tehdy, když efektivní bude cca 21V a to nebudou modely po kolejišti modelově jezdit, ale modelově létat.
Leda, že by při 12V hluboko nedosahovaly ani modelových 120km/h.
Co je pro mě záhadné pro popsaný mechanismus destrukce, proč odcházejí jen červené, když závěrné napětí 5V mají i bílé LED.
RSC píše:Aź na ně přijde krize a zbaví se toho výtečníka, co s touto genialitou přišel, třeba přijdou na to, že to zas tak bezva rozhodnutí nebylo.
Stanin píše:Nebál bych se toho, že si to před tím zaříznutím TT v Roco nespočítali. Co se ke mně doneslo, tak se jim to nevyplatilo (náklady na vývoj vs. prodeje). Ale co, je tu Kuehn a modely má krásný.
RSC píše:Stanin píše:Těžko říci. Mám z roco úplně jiné informace...
RSC píše:... dovolím si opět komentář k jízdním vlastnostem, způsobu provedení bandáží na nápravách.
Vím, že se tvrdí, že je lepší jen jedno bandážové kolo na nápravě. Už jsem to komentoval a zazněly protiodpovědi... Lokomotiv mám pár desítek, takže vím o čem mluvím, aby to nebyla anomálie kusu a má tvrzení vznikla na základě docela slušných zkušeností - ale také vím, že mnozí precizní jízdu nevyžadují nebo jim to nevadí.
Zase se mi potvrdilo, že ve většině případů zejména u Tilliga to prostě pravda není, týká se to zejména dvojnápravových podvozků. Nemám prostě toto řešení rád, jízdně to je často problém a nejedná se často o propagovanou klidnější jízdu. Nevyjadřuji se k parním lokomotivám, kde záleží na řešení pojezdu a také na nápravě, kde se bandáže dají a pořadí v pojezdu, zde to snad může v některých případech pomoci.
Koupil jsem si výprodejovou PKP lokomotivu, prostě se mi líbila a hodně jsem si zase zanadával, protože nápravy excentricitu nevykazovaly (kromě potisku - to se tiligům nedaří) a přesto se lokomotiva vrtěla, kývala a to v obloucích a i v rovných úsecích. Zajetí, přemazání také nepomohlo. Problém následně potvrzen - bandáže na jednom kole jsou zase tím problémem. Bandáž dokáže rozvibrovat parádně tuto lokomotivu, podotýkám, bandáž nemá žádnou vadu, ani na druhé nápravě. Když vyjmu ze starších modelů nápravy s bandážemi na obou kolech, problém není. Co s tím...
Žádne přehazování náprav nepomohlo, otáčel jsem nápravy, měnil umístění v podvozcích... až poslední možnost. Dát bandážové nápravy do jednoho podvozku a najednou lokomotiva jede bez vyklání.
JendaTT píše:Ahoj, dovolím si se vrátit k bandážování... řešil jsem to samé - kývání Tilligových lokomotiv v obloucích. A přesně jsem se dopracoval k tomu samému výsledku - dát bandážované nápravy do jednoho podvozku.
Nicméně, dávám je do toho podvozku, který je volný ve všech osách a nenaklání celou skříň lokomotivy. Rázem jezdí loko jako vyměněné, pěkně v klidu. Je to markatní zejména u loko typu Traxx, Taurus apod., které mají podobně řešené upevnění podvozků.
Trixt píše:To zní docela zajímavě. Že by nějaká informace na toto téma z Roco unikla?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků