Zákazník versus výrobce

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2019

Příspěvekod sidlo » čtv 12 zář, 2019 5:53 am

ROCO na Český a Slovenský trh kašle. Každý rok vydá nějakou mutaci čmeláka, barči, sergeje nebo brejlovce. A to praktikuje už řadu let.
S motorákem M 152.0 má už dva roky zpoždění. A když se začne proslýchat, že to vydá někdo jiný, tak pustí informaci že to má v plánu až za rok, aby češi a slováci ještě počkali a nekupovali konkurenci. To je na zápis do vlákna vztahy zákazník - výrobce.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky H0 2019

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 zář, 2019 6:21 am

RadekTandler píše:
milan ferdián píše:Zapomínáte na jednu drobnost. Viz citace pana Mahela / k-report.


Nedokážu dohledat, kdo a ve kterém příspěvku zapomíná. Na který příspěvek reagujete ?

Reaguji právě na citaci pana Mahela.
".....byl jsem v návaznosti na informaci, že MTB připravuje model motorového vozu M 152.0/810... ".
Radku, ty víš že jde o zaručenou informaci. Pana Mahela si nesmírně vážím za jeho práci pro železniční a tramvajové modeláře, ale teoreticky se mohl dostat k " dezinformaci " aniž by o tom věděl, tak jak málem já okolo "Čmeláka", teprve kluci ze Slovenska mi potvrdili výrobu a prodej.

Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod Brejla » čtv 12 zář, 2019 6:31 am

Informace, že Roco chystá výrobu M152 je úzkému okruhu zainteresovaných lidí známá už delší dobu, jen se to z konkurenčních důvodů tajilo. Strategie MTB je známá. Za každou cenu hodit na trh nějakou pseudohračku a věřit, že to zákazník koupí dříve než dá konkurence na trh kvalitní model. Příklad ACME s elektrikami 163/363 je více jak výmluvný.
Mimochodem, dost velkou bombu chystá i PIKO, ale postup je obdobný jako u Roco.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Novinky H0 2019

Příspěvekod Brejla » čtv 12 zář, 2019 6:49 am

milan ferdián píše:...Když vše shrnu,tak 810 / M152.0 bude v H0/1:87 od výrobců ROCO a MTB ???, v TT/1:120 od KUEHN a v N/1:160 můžeme jen opět snít (nepíší o rukodělných vozů z dílny Jiřího Heráčka).
Milan


Tak prostě funguje tržní ekonomika. V době blahobytu firmy raději vyrobí výrobek, o kterém ví, že se ho prodá hodně kusů za dobrou cenu, což se u nejvíce rozšířeného měřítka H0 dá předpokládat. Na méně rozšířená měřítka přijde řada v době, kdy začne nákupní krize a firmy budou hledat možnosti odbytu i menšího počtu kusů za slušnou cenu, aby přežily do období dalšího růstu prodejů.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod Brejla » čtv 12 zář, 2019 6:53 am

mikinko píše:
Brejla píše:Informace, že Roco chystá výrobu M152 je úzkému okruhu zainteresovaných lidí známá už delší dobu, jen se to z konkurenčních důvodů tajilo. Strategie MTB je známá. Za každou cenu hodit na trh nějakou pseudohračku a věřit, že to zákazník koupí dříve než dá konkurence na trh kvalitní model. Příklad ACME s elektrikami 163/363 je více jak výmluvný.
Mimochodem, dost velkou bombu chystá i PIKO, ale postup je obdobný jako u Roco.

Príklad ACME nevidím tak jednoznačne. Nielen ja, ale poznám aj dosť ďalších ľudí, stále čakáme na to, čo bude robiť ACME. "modely" MTB ma v tomto prípade nechávajú absolútne chladným ....
Ďalším príkladom bola svojho času Bardotka ... aj keď ju MTB vypustilo o dosť skôr ako Roco (a to ešte barča bola tvarovo dosť podarený modelo od MTB !!!), tak väčšina ľudí nekúpila a naďalej čakala na to, čo bude od Roca ... a nakoniec radšej kúpili Roco (aj keď tá mala tiež svoje drobné muchy).
Takže v tomto stále trvám na svojom názore, že utajovanie je skôr kontraproduktívne ... Lebo tak ako sa to dozvedeli iní ľudia tak sa to dozvie aj MTB, a na škodu to bude hlavne samotnému výrobcovi a zákazníkom .... Lebo zákazník si už za tie desiatky rokov akosi zvykol, že na kvalitný model treba holt nejakú tú chvíľku počkať ... A ak to stojí za to, rád si počká .... :-)


Toto má jednoduché řešení. Musí se sejít dost předobjednávek, aby se vyplatila výroba. Nic jiného výrobce nepřesvědčí.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod mlha » čtv 12 zář, 2019 7:14 am

mikinko píše:
Brejla píše:Toto má jednoduché řešení. Musí se sejít dost předobjednávek, aby se vyplatila výroba. Nic jiného výrobce nepřesvědčí.

No a toto je práve krátkozraké, dokonca až hlúpe uvažovanie výrobcov. Akých predobjednávok? Drvivá väčšina modelov sa vyrába pre rôzne epochy a v rôznych farebných variantách. Návratnosť investície (formy, príprava modelu z konštrukčnej stránky) pritom vôbec nezáleží na predaji taj ktorej konkrétnej farebnej varianty, ale na celkovom množstve vyrobených modelov.
A teraz výrobca ohlási model (napríklad svojho času Brejlovec) vo variante ZSSK. pozbiera sa 100 kusov predobjednávok. A teraz sa to nebude vyrábať? Ale pritom sa toho reálne predali tisíce, lebo prišli oveľa zaujímavejšie epochové a farebné varianty a niektoré prevedenia boli doslova rozobraté. Alebo výrobca uvedie do katalógu dopredu všetky farebné varianty a bude zbierať objednávky na 10-15 rokov dopredu ?
Detto ACME - varianty ČD (ktoré úplne nesedia do mojej epochy) si v prípade predobjednávky zakúpim maximálne po 1 ks. Ale ak sa vyrobí varianta klasická ČSD (nulové investičné náklady - len strieknuté inou farbou a nový tampón), tak kúpim určite minimálne 2-3 ks z každej (163 a 363).
Takže nejaká ohlásená jedna varianta a množstvo predobjednávok nič nevypovedá o tom, ako bude model úspešný a tým pádom aj rentabilný.
Určite, sú aj výnimky (napríklad 380 ČD) kde sa veľa vymýšľať nedá a existuje len jedna bežná varianta, zvyšok maximálne limitky). Ale to sú fakt len ojedinelé výnimky ....

Pokud se v různých barevných mutacích sejde třeba tisíc kusů na přeobjednávkách? Je to vlastně takový průzkum trhu
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod hummus » čtv 12 zář, 2019 7:20 am

mikinko píše:...Takže v tomto stále trvám na svojom názore, že utajovanie je skôr kontraproduktívne ... Lebo tak ako sa to dozvedeli iní ľudia tak sa to dozvie aj MTB, a na škodu to bude hlavne samotnému výrobcovi a zákazníkom .... Lebo zákazník si už za tie desiatky rokov akosi zvykol, že na kvalitný model treba holt nejakú tú chvíľku počkať ... A ak to stojí za to, rád si počká .... :-)

S tím souhlasím. Jestli si někdo u ROCO nebo PIKO myslí, že se MTB nedozví co mají v plánu, tak jsou opravdu naivní.
Pokud by jim doba od vývoje po uvedení modelu trvala řekněme rok, tak by se to utajit asi dalo, ale když jim to trvá tři roky tak už se to moc utajit nedá...
Na druhou stranu, většina lidí co si kupují modely o připravovaných modelech neví vůbec nic a dozví se to, až to vidí v obchodě a nebo v E-shopu. Ti na Roco čekat nebudou a koupí MTB.
mikinko píše:Milane, MTB NIE JE !!!! pre Roco žiadna konkurencia.

Ale samozřejmě že je. Stejní lidé co si kupují modely ROCO si kupují i MTB. Nejpépe to asi dokumentují Bardotky. Přestože je vyrabí ROCO, tak MTB přichází neustále s novými verzemi, takže se asi budou prodávat docela dobře.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 574
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod vvitty » čtv 12 zář, 2019 8:05 am

mikinko píše:P.S. inak, to je skôr naopak - Roco svojimi bardotkami MTB riadne zavarilo a predaje sa MTB asi veľmi nedarili/neplnili očakávania. Už ste zabudli na akciu, kde narýchlo (a tak to aj vyzerá :-)) začalo MTB vyrábať Hadgs/Taes ale len pre tých, čo si kúpia bardotky od MTB ?


Naopak, prodeje Bardotek predcily ocekavani i vyrobni kapacity...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod Brejla » čtv 12 zář, 2019 8:20 am

mikinko píše:Určite, sú aj výnimky (napríklad 380 ČD) kde sa veľa vymýšľať nedá a existuje len jedna bežná varianta, zvyšok maximálne limitky). Ale to sú fakt len ojedinelé výnimky ....


Tak zrovna tu 380 zachránilo to, že je koupí německé dráhy. Čelní osvětlení je důkaz, která verze dostala prioritu. Česká a slovenská verze už jen zvýšila počty vyrobených kusů.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod Brejla » čtv 12 zář, 2019 9:24 am

mikinko píše:
Brejla píše:
mikinko píše:Určite, sú aj výnimky (napríklad 380 ČD) kde sa veľa vymýšľať nedá a existuje len jedna bežná varianta, zvyšok maximálne limitky). Ale to sú fakt len ojedinelé výnimky ....


Tak zrovna tu 380 zachránilo to, že je koupí německé dráhy. Čelní osvětlení je důkaz, která verze dostala prioritu. Česká a slovenská verze už jen zvýšila počty vyrobených kusů.

Tu som sa asi trochu stratil .... však Roco výrobu 380 zrušilo .... A bolo to podľa vyjadrení, čo tu na fóre odzneli práve preto, lebo bolo málo predobjednávok .... tak teraz neviem .... :-)


380 udělal TRIX v německé, české a slovenské verzi, na příští rok chystá další českou verzi. Reklamní 380 s Karoqem zrušili, nesehnali práva na potisk.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod Brejla » čtv 12 zář, 2019 9:46 am

mikinko píše:
Brejla píše:380 udělal TRIX v německé, české a slovenské verzi, na příští rok chystá další českou verzi. Reklamní 380 s Karoqem zrušili, nesehnali práva na potisk.

No, to viem, ale bavili sme sa tu práve o tých predobjednávkach u ROCO a ja som len poznamenal, že je to problém s ohľadom na farebné varianty a výnimkou je napríklad práve tá 380, kde tých farieb je len pár a tak sa to práve tam dá celkom odhadnúť.
Na druhej strane ale mám pocit, že sa práve tento model kto vie ako dobre nepredáva .... (samozrejme myslím ČD a ZSSK verziu).


V příspěvku, na který byla reakce se nic o Rocu nepsalo, tématem byly předobjednávky pro ACME. Roco ani není nosným tématem tohoto vlákna.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod belgarat » čtv 12 zář, 2019 9:47 am

to mate z toho, ze pisete "vyrobce na 4", vy agenti.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod Brejla » čtv 12 zář, 2019 9:50 am

belgarat píše:to mate z toho, ze pisete "vyrobce na 4", vy agenti.


Oficiální název A.C.M.E. je na osm :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod stiro » stř 27 lis, 2019 10:13 pm

mikinko: A ty nejaký model od MTB nemáš??? :wink: Lebo ja mám, a jediná výhrada je zatiaľ, len vytekajúci olej z prevodoviek, čo som vyriešil komplet rozborka, výmena maziva a zborka... :D :D :D a všetko ide ako víno... Ja sa proste teším z modelov, ktoré mám... Sú predsa len moje, pre moju potechu... Slovami, kto nechce, nekupuje. A to nie som zástanca MTB politiky... Ja sa proste len teším, a o tom to podľa mňa celé má byť, a je...
stiro
 
Příspěvky: 162
Registrován: stř 05 srp, 2015 9:07 pm

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod Ronoath » čtv 28 lis, 2019 7:46 am

Tady je jeden zásadní problém - mohu si koupit Sergeje, ale prostě chci 842 nebo něco jiného, co jiný nedělá. Mám tedy několik možností:

1- koupit Sergeje a 010 tahat jím. Super, já chtěl ale 842. Detaily mašiny jsou báječné, ale pořád si říkám, že jsem chtěl 842.
2- postavit si 842. Budu se babrat s kastlí, pojezdem, pak to celé osvětlím a ozvučím, a nakonec zkonstatuji, že sice vozidlo lépe odpovídá proporcemi, ale za dobu jeho stavby jsem mohl mít hotové tři kolejiště, kde by nepovedená 842 mohla jezdit. Ještě je další možnost, když se podívám na ty postavené 010, že ten motorák zbabrám stejně jako je a zůstane mi jen ten pocit správně velkých oken. :?
3- koupit nepovedený model MTB, a kochat se jízdou na kolejišti, které díky volnému času mohu postavit. Mám sice zmršený model, ale mám soupravu, jakou jsem chtěl. Špičkový zvuk od Jacka, společně s krajinou v kolejišti, otupí dojem z nepovedeného vozidla, neboť stejně to vnímáš jako celek. A to kolejiště taky nebude špičkové, model MTB tam dobře zapadne :lol:
4- vykašlat se na touhu 842 a 010 a koupit špičkové modely úplně jiné epochy a jiného výrobce. Jenže, když nostalgicky vzpomínáš na cesty domů z vysoké v 842, kvílení převodovek v kopci z ValMezu na Hostašovice, tak to prostě nechceš. Leda najet na úplně jinou nostalgii a pořídit si třeba páry od Roca :?

Závěrem - je to zbytečná diskuze. Kdo chce MTB, koupí a nic mu to nevymluví. Kdo nechce, nechť se vzrušuje jinými modely. A kdo pláče, že MTB nám přeplnilo trh nepodarky, nechť si vezme provaz a jde se do rybníka zastřelit. Nemá fakt smysl v tom pokračovat, ale musel jsem taky něco napsat :wink:
H0, se zamračenými někde mezi roky 2001 - 2005 na Šumavě. V digitálu.
Uživatelský avatar
Ronoath
 
Příspěvky: 225
Registrován: úte 22 led, 2013 9:05 am
Bydliště: Prajzsko

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Doja a 5 návštevníků