od Michal Šuhajda » pát 30 srp, 2019 12:14 pm
Ahoj,
protože jsem plánek kreslil, dovolím si odpovědět kritikům.
- Objekty (vozy, loko BR 218) jsou originál z Wintracku, délky ani další rozměry jsem nekontroloval, ale podle mých dosavadních zkušeností +- sedí.
- Kusá kolej v dolní stanici je manipulační. Konec vlakové cesty bude tedy u námezníku u výhybky na druhou průjezdnou kolej (resp. u odj. návěstidla - všimněte si pozice! )
Zastavování přes výhybku na man. kolej byla běžná praxe u stanic, kde odbočovala manip. kolej v polovině stanice (např. Hojsova Stráž, Špičák a pod. před přestavbou).
- Přímý úsek koleje č.2. (bez oblouku a výhybky) má délku 2x231+239+107 = 808 mm. Oblouk je 30° R422 - délka je 221mm+62 mm přímé, naproti cca 30° R484mm - 253mm
I když na obou koncích odečtu polovinu oblouků pro námezník, zbývá cca dalších 250 mm koleje.
No a pokud vás to stále dráždí, tak to berte jako projíždějící rychlík, který nezastavuje.
Má-li Brejla na mysli šturc (kolej 1b v horní stanici - pro objíždění) Kolej má délku 231 + 62 mm, tedy po odečtení cca 30 mm na zarážedlo zbývá 260mm (od napojení výhybky, nikoliv od jazyků). Singrovka od MTB má délku přes nárazníky 212mm - proč by se neměla vejít? Tam se vejde i M262 (21236/87=244mm).
Kusové koleje jsou použity s ohledem na dosavadní nákupy stavitele, náhrada flexi je vždy možná. V tuto chvíli je jejich výhoda v tom, že délky jsou snadno dohledatelné, proto jsem je použil ve výpočtech výše.
Proč by nešlo vystoupat pro nadjetí dolní trati. Jde to, navíc pomůže sklesání dolní trati, která v místě nadjíždění tvoří "lavor". Stoupání horní trati je 30 promile, psal jsem to u prvního plánku, který Knapis pouze upravoval. I se zakružovacím obloukem dole se nedostane přes 35 promile. No a ani 40 promile není pro většinu vozidel a krátké vlaky výrazný problém, navíc je to stoupání, které se na některých českých lokálkách s adhezním provozem (M. Morávka, Jáchymov) vyskytovalo Výška pro nadjetí je cca 62 mm, průj. profil je 58mm (neelektrifikovaná trať) - Ano, kus koleje musí být bez podkladní desky.
Jak jsem už psal, zájemci mohu poslat soubor ve WT.
Jen pro úplnost - další stoupání viditelné trati je cca 28 promile.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat