Segmentové kolejiště JOSEFOV

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » sob 10 srp, 2019 2:14 pm

Prosím tě,nic nerozebírej,nic zatím neměň.Vlož foto aktuálního stavu stanice.Prostě co máš vybudované :wink: .
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod Myšpulín » sob 10 srp, 2019 2:39 pm

joe1970 píše:
To depo by si zasloužilo ještě jeden alespoň nouzový vjezd i za cenu úvratě, za normálních podmínek neužívaný

No jo, ale jak a kam to vtěsnat? Nějak si to nedovedu představit

Asi jediné řešení, které by vyhovovalo, je zřízení výtažné koleje a depo zaústit do ní. Bohužel ten obrázek je tak malý, že nepoznám výhybky vlevo od angličana. První vypadá na pravou, to je pasé, ale druhá je snad levá, ta by se nechala zaměnit za dalšího angličana. Ale v tomto místě už výtažná nemá smysl.
Ber to tak, že je to kolejiště plné zjednodušení a toto je jedno z nich. Ano, mělo by to být jinak, ale když není zbytí...
Ještě by asi šlo tu pravou vyndat a ručně a neprovozně ji zkusit doplnit protější levou, kdy obě větve vycházejí z jednoho přímého směru. Ale to by byla asi práce pro zkušeného výhybkáře, ne pro laika.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod Radek Strnad » ned 11 srp, 2019 7:33 am

Řešení se nabízí jednoduché - už jsem to jednou psal. Vpravo od angličana vsadit výhybkovou spojku na kusou kolej vedle točny. Mělo by se to vejít a na konci kusé koleje by mělo zůstat místo akorát na lokomotivu. Takže lokomotiva připravená k najetí na vlak nebude blokovat zhlaví, bude do poslední chvíle za hranicí depa a nebude nijak ovlivňovat provoz(plánek z 8.8.). Pro novější plánek z 9.8. by namísto spojky byl použit další angličan, namísto klasické výhybky tentokrát vlevo od stávajícího angličana(první je oblouková, tak nahradit tu nad ní). Výjezd z depa by byl omezen na dvě koleje(ale pořád pokrok). Nebo pak výhybková spojka vpravo od angličana, ale tentokrát obráceně než v prvním případě, protože z kusé koleje už by nic nezbylo. Lokomotiva by z depa vyjížděla na trať, ale cestou z depa by neblokovala celé zhlaví.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 21 srp, 2019 6:12 pm

Prosím tě,nic nerozebírej,nic zatím neměň.Vlož foto aktuálního stavu stanice.Prostě co máš vybudované :wink:

Vybudované je zatím nádraží a díl s mosty navazující na nádraží. Nehodlám nic zatím fyzicky měnit. Díl "C" s depem je ten, co budu muset předělat, ale přechod mezi dílem C a D chci zachovat (výškové i vodorovné trasování).
IMG_20190821_194840.jpg
IMG_20190821_194853.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » stř 21 srp, 2019 6:19 pm

A co ti vadí na tom díle s depem? Zhlaví má logiku pro provoz.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 21 srp, 2019 6:22 pm

Provedl jsem úpravu depa podle výše uvedených rad. Nyní je upraven druhý výjezd úvratí. Nejsem si ale jist, jestli by tohle vyřešilo nouzový výjezd z depa :?:

https://joe1970.rajce.idnes.cz/Segmentove_kolejiste_Josefov/#kolejitJosefov2019-prava1.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 21 srp, 2019 6:53 pm

A co ti vadí na tom díle s depem? Zhlaví má logiku pro provoz.Milan

Zdravím, problém je především v poměrně ostrém oblouku (R 353 a R 310) a poměrně velkém klesání. To mi dělá u některých vozů problém s rozpojování při vjezdu/odjezdu z nádraží v prostoru přechodu volné tratě do stanice před angličanem (na klesající trati). Další problém je při vjíždění z horní tratě do nádraží přes obloukovou výhybku. Pokud je postavena do odbočky, některé mašiny a vozy zde vykolejují.
Kvůli otočení kolejiště v prostoru (důvodem přístup do SN) bylo možné nádraží rozšířit na hloubku 50 cm a získat více prostoru pro oba oblouky a změnu zhlaví. No a pak už došlo na možnost změny depa a vložení točny. To jsou asi základní důvody změny plánu stanice
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 15 návštevníků