Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
hopeter píše:Zmíněné příručky z NDR zase nebyly tak od věci. Pokud jsou myšleny "Gleischplane" od TT Zeuke. Začátečník si podle té příručky mohl postavit vybrané kolejiště komplet včetně zapojení elektriky. I krajina byla znázorněna a u každého ještě fotografie hotového kolejiště. Samozřejmě to bylo poplatné té době a byl to i merketingový tah jak prodat veškeré příslušenství.
Ovšem přirovnat knížky od Milana k té příručce to nejmenovaný kolega fakt přehnal. Bohužel se nejde zavděčit všem a důležité je se takovým přirovnáním nenechat rozhodit.
Petr S. píše:Ahoj Milane ,
myslím to srovnání s Vl. Zuskou je zcela na místě .
Tvoje plánky kolejišť počítají s provozem a hlavně s definicí : " vlak ve stanici není , protože je jinde " .
Je to slovní hříčka , kupodivu pravdivá . Vlak je ve skrytém nádraží .
Osobní vlaky se ve viditelné stanici vykřižují , rychlík předjede náklad , manipulák odstaví a dobere . Tvoje plány jsou postavené tak , že toto všechno lze udělat .
Co bys měl kreslit dál ? Tobě se těžko radí , nebo lépe řečeno , je velice málo lidí , kteří ti mohou radit .
Když byla řeč o metru ( které mě zase tak nebere ) , možná městské kolejiště s vlečkami , které zajíždějí do vnitrobloku se skladištěm nebo továrničkou . Mám na mysli nejspíš Brno , stará plynárna ve městě byla velice zajímavá ( Hank by asi věděl jak na to ) . Bylo by to kolejiště víc pro posunovače , než pro jezdiče . Ono i v té vaši Ostravě černe ( všimni si že pišu kratke E ) se jezdilo přes ulici . Hodně zavlečkovná byla Budapešť , ale tam to bylo přes tramvaje .
Posílám odkaz na modulovku Brebeck-Hohentor . Na doma je to docela velké , ale je to stanice , která je obestavěná různými vlečkami včetně přístavu ( tuším , že je tam asi 12 nakládacích míst) .
http://www.thwoditsch.de/fremo/petersfe ... index.html
Dal jsi se do války , tak koukej bojovat .
Pořád je hodně lidí , kteří ti fandí .
Zdraví Petr S.
milan ferdián píše:hank
S těmito náměty jsem se hodně setkal, ty jsou dost už specifické, patří spíše mezi tramvajovou dopravu a vlečky. Ale děkuji za navržené náměty.
milan ferdián píše:Železniční vlečka není domácí kolejiště. Musíš mít technologické podklady, jak fungovala, proč fungovala, důvod vzniku vlečku (zdroj přepravní komodity), technická zařízení na vlečce a především železniční vozy, jejich typy a přibližné oběhy. Bez těchto podkladů, je vlečka na papíře jen bezvýznamná čára.
milan ferdián píše:...
hank píše:milan ferdián píše:hank
S těmito náměty jsem se hodně setkal, ty jsou dost už specifické, patří spíše mezi tramvajovou dopravu a vlečky. Ale děkuji za navržené náměty.
No vždyť Brandl ti posloužil jako námět jednoho zákoutí na jednom tvém kolejišti... A jablonecký systém bych neoznačil ani tak za tramvaj jako spíš za elektrickou malodráhu. S těmi vlečkami souhlas, v Jablonci jich bylo několik desítek, a k tomu ještě specialita - poštovní doprava.milan ferdián píše:Železniční vlečka není domácí kolejiště. Musíš mít technologické podklady, jak fungovala, proč fungovala, důvod vzniku vlečku (zdroj přepravní komodity), technická zařízení na vlečce a především železniční vozy, jejich typy a přibližné oběhy. Bez těchto podkladů, je vlečka na papíře jen bezvýznamná čára.
No tak zrovna mlha by ti mohl poskytnout námět z jeho kraje, který by se jako domácí kolejiště s dost pestrým provozem dal celkem snadno zpracovat - vlečku do Letu Kunovice, bez nějakých velkých nároků na speciální vozy a technologická zařízení a včetně dost husté osobní osobní dopravy. Viz též články v Dráze a na internetu. Znáš tohle?
http://kzmslovacko.cz/index.php/skutecn ... t-kunovice
Ivan píše:Milane, už jsem to i psal dříve, budeme rádi, když vytrváš . Jsem rád, když zde nějaké plánky zveřejníš, ovšem nemusí jich být moc, ať je v publikaci nějaké překvapení, proto jsem hlasoval ANO a NE.
Ivan píše:Ohledně obsahu případné další tvorby:
- železniční vlečky a depa: nemusí jich být moc, spíš to může být koncipováno jako přidávací díl ke kolejišti či jen do vitríny. K tomu bych uvítal detailnější popis fungování, co vše se děje když lokomotiva přijede ze služby do depa, její ošetření a příprava na další službu. Vím, že to není úplně k obsahu publikace, ale nám méně znalých železničních poměrů to pomůže zorientovat se proč se co a kde kolem depa - vlečky staví. Něco k depu už bylo v předchozích publikacích, mohlo by se to však trochu rozšířit. Věřím, že na to existují jiné odborné knížky, ale ty budou zas moc podrobné... Snad jsem se vyjádřil srozumitelně.
Ivan píše:- kolejiště střední velikosti s větším zaměřením na krajinu: v publikacích jich je několik, ale myslím, že by se ještě nějaký námět našel. Ovšem toto možná bude řešit díl "Slovensko". Představa je TT rozměr cca 4x3 metry, jedna spíše menší stanice, trať krajinou, nákladiště a ukončené skryťákem. Ale proč se nezasnít už teď, že?
Každopádně, ať už budou ještě další díly, či ne, myslím, že publikace I-III. + střípky + Slovensko je (či spíše bude po jejich vydání) už velmi slušná zásoba námětů, že si vybere skoro každý.
hopeter píše:Co se týká vleček tak se nabízí je pojmout jako posunovací hlavovam. Ve spojení se SN to může mít i celkem zajímavý provoz. V podstatě by to bylo pořád takové nějaké minikolejiště.
Průmyslové zástavby se netřeba bát , mohou být vlečky jen k rampám či volným plochám.
:
mlha píše:Hanku, podklady jsem Milanovi posílal, vlečka se bude snášet, byl bych rád, kdyby se do knihy vešla
Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků