820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Aleson » pon 29 črc, 2019 10:59 pm

Dnes jsem měl možnost si konečně prohlédnout model 820 v prodejně a na pořádném denním světle. Musím říct, že MTB se velmi výrazně zlepšilo v povrchové úpravě (myslím, že to bylo celkem vidět na Hydrách, Bobinách a slušně na M275, kterou jsem ale přímo v ruce neměl).Barvy jsou syté, žlutá velmi dobře kryje (což bývá problém), potisky vypadají čistě,dělící roviny (žlutá/červená/šedá) jsou rovné a bez zafouknutí, barvy mají odstíny jaké mít mají a plochy jsou jednotně polomatné srovnatelné s nástřikem velkých zavedených firem - za mě rozhodně palec nahoru. Doufám, že v podobné kvalitě budou i další verze - ČSD ....

Zaměřil jsem se pouze na kvalitu povrchovky, protože o jiných aspektech tohoto modelu (chybějící záslepky kinematiky,
nedokonalé lícování dílů formy v oblasti dálkového reflektoru nebo přesná věrnost potisků konkrétního vozu, jízdní vlastnosti atd..) se zde už psalo nebo psát ještě bude.
Aleson
 
Příspěvky: 444
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Kulsud » úte 30 črc, 2019 8:10 am

mikinko píše:Keďže už sa to veselo predáva, rád by som poprosil nejakého majiteľa aby sa podelil o jazdné vlastnosti modelu - ťažná sila, kvalita pojazdu, chodu, ....


Včera jsem viděl 3 kousky v analogovém provozu. Potvrzuji povrchovou úpravu, tam musí uznat každý, že došlo k výraznému zlepšení. Neříkám, že je to dokonalé, ale 100% lepší. Když to tak srovnám s modely, které mám doma, tak zoufalství povrchové úpravy první série M296 a také např. kocoura ČD CARGO s tímto motorákem, je pověstné nebe a dudy. I ta kritizovaná okna byla dle mého soudu čirá. No a jízda plynulá, neškubal ani jeden. Otvor pro spřáhlo je v mezích tolerance modelu, nebo spíš hračky, jako u jiných modelů jiných výrobců. Za mě, neodborného laika, dobrý počin.
Kulsud
 
Příspěvky: 471
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod JaroHo » stř 31 črc, 2019 6:52 pm

Zde první video Singrovky ve stoupání, které jsem provizorně postavil abych věděl jakou zatáčku do kopce si můžu dovolit naplánovat ve Wintracku.
Je to takové stoupání, které ujedou bezbandážové stroje Hektor Velký a Zamračená MTB a malý Hektor PMT s minimálně 10 nákladními vagony. Singrovka je bez bandáží a je docela lehká. Co se týče síly tak tu model na minimálně 2 vozy wap má, ale lehce se na nedokonalosti zatáčky a stoupání smekne a to zrovna tak i výše zmiňované stroje.Kdyby bylo to stoupání dokonale podepřené a vymodelované, vlastnosti se ještě zlepší EDIT: tak když jsem si pohrál s vyrovnáním kolejí tak už se se dvěma wap ani snad nesmekne. S jednou wapkou je to bez potíží a stroj moc nezpomalí.

Co se týká hlučnosti, tak toho moc neuslyšíte. Jede tišě. Převody nejsou slyšet, spíše motorek si brumlá.

Samotný stroj https://youtu.be/YclPji4O6cg

s jednou Wapkou simulující přípojný vůz https://youtu.be/bOSwdgDCgjI

se dvěma wap https://youtu.be/jlJ7Q_6Pl1E
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod sidlo » stř 31 črc, 2019 8:41 pm

Pokus pěknej. Jenom jsi nenapsal kolik to stoupání je.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod A2C » stř 31 črc, 2019 11:21 pm

Ako na zubačku :twisted: :lol:
sidlo píše:Pokus pěknej. Jenom jsi nenapsal kolik to stoupání je.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod JaroHo » čtv 01 srp, 2019 6:00 am

poloměr cca R511 a z 0 na 10 cm.
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod sidlo » čtv 01 srp, 2019 7:36 am

elvis.jarous píše:poloměr cca R511 a z 0 na 10 cm.

výšku bychom měli, nechci prudit, chybí délka stoupání
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod JaroHo » čtv 01 srp, 2019 10:07 am

jsou tam dvě flexi koleje peco code 100 pražec dřevěný, a před tím je rovina geoline. Je tam skok tak tam mám náběh.Po té první flexi stoupá hodně prudce. Ta druhá půlka už je nula nic. čili stoupá necelé dva metry a podle odhadu na tom prvním metru je to cca 7cm.
Edit. Ještě to tedy vyladím aby to bylo 10cm ale pěkně plynule 5cm jedna flexi a 5cm druhá a dám jiné vozy.
EDIT: oprava jednoho údaje→ty flexi koleje dělaly poloměr asi 550 a ne 510
každopádně dva osobní vagony roco + flaischmann do takového kopce neutáhne, klouže se. V těch vozech jsou plechy jako závaží, možná kdyby se odlehčily tak je vytáhne.
S dvouma BIX to bude jen tak tak na tý mý zkušební estakádě.
Končím ze zkouškami. :wink:
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod jirkan » čtv 01 srp, 2019 8:12 pm

Já tedy nevím, ale myslím že M240 jezdily s jedním vlekem, zejména na sklonově náročnějších tratích. Dva vlečňáky, to už je na M262
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Tax » čtv 01 srp, 2019 9:26 pm

jirkan píše:Já tedy nevím, ale myslím že M240 jezdily s jedním vlekem, zejména na sklonově náročnějších tratích. Dva vlečňáky, to už je na M262

Ja si pamätám z vojenčiny na trati Poprad - Plaveč jazdili súpravy M240.0 + 2 - 3 x Bix + M240.0. Cez zastávku Poprad - Spišská Sobota to kvílilo, zavýjalo a hučalo jak sviňa, ale išli pekne ďalej na Matejovce. Bohužiaľ vtedy sme nemali mobily, nič sme nefotili, nesnímali. Ale v pamäti mi to ostalo :D
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod čenda » pát 02 srp, 2019 6:16 am

Jezdily jak kde, např:
sólo, s jedním Balm/BDlm/Blm, 3 Blm/BDlm, jak psal Tax M + 2 x Balm + M, na některých lokálkách smíšené vlaky, v TT M + 2 Bai + M, občas i s F
čenda
 
Příspěvky: 25
Registrován: úte 03 dub, 2018 12:10 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Tax » pát 02 srp, 2019 7:13 am

čenda píše:Jezdily jak kde, např: ...
Lenže to by sme sa museli dočkať polomáčanej červeno krémovej verzie ČSD + rovnaký Bix. ŽSR s českým Btx si môže pichnúť voľakde "tam", takto to je nepoužiteľné ;) Ale možno pánboh bude chcieť a motyka vystrelí :P
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Tax » pát 02 srp, 2019 5:34 pm

mikinko píše:Čo sa týka MTB, tak si môžeme byť 100% istí, že polomáčané ČSD budú .... túto epochu MTB nikdy neobišlo pri žiadnom modeli ...
S ČSD verziou mal začať až potom prejsť na rôzne patvary v "unifikovaných" náteroch. Škoda že M240.0 nezačal robiť najskôr v najbrte :D To by mu isto išlo na dračku ;)
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod jipol57 » pát 02 srp, 2019 5:43 pm

Tax píše:... Škoda že M240.0 nezačal robiť najskôr v najbrte :D To by mu isto išlo na dračku ;)

A vlastně je to tak dobře. Až se vychytají nějaké dětské nemoci, které se jistě objeví a vychytají, tak potom si ji v ČSD teprve kopím.
jipol57
 
Příspěvky: 1378
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Brejla » pát 02 srp, 2019 6:07 pm

Tax píše:
mikinko píše:Čo sa týka MTB, tak si môžeme byť 100% istí, že polomáčané ČSD budú .... túto epochu MTB nikdy neobišlo pri žiadnom modeli ...
S ČSD verziou mal začať až potom prejsť na rôzne patvary v "unifikovaných" náteroch. Škoda že M240.0 nezačal robiť najskôr v najbrte :D To by mu isto išlo na dračku ;)

Je to klasický marketingový tah. Nejdříve se dá na trh verze, u které se předpokládá menší zájem s nadějí, že to koupí i zákazníci, kteří tuto verzi až tak moc nechtěli. Verze, u které se předpokládá největší zájem se dává na trh až nakonec.Tu koupí i ti, co už dříve koupili nějakou "nechtěnou" verzi a tak má výrobce celkově větší prodeje.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků