SNCF

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: SNCF

Příspěvekod Petr S. » úte 26 bře, 2019 9:45 pm

Ahoj Milane , tak jsem dosypal další fotky .
Zítra ještě něco přidám .
Petr
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: SNCF

Příspěvekod Petr S. » stř 27 bře, 2019 10:26 am

Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: SNCF

Příspěvekod Jiri Heracek » pát 29 bře, 2019 8:19 am

Jen pro upresneni ( ziji ctyricet let ve Francii, takze jeji zeleznice a vozidla mam docela zkatalogovane) na prvnich trech fotografiich prvniho dilu Sarsko jsou sice demotorizovane jednotky SNCF ( rady Z5100), coz je ale uplna modelarska fantazie, zadna jednotka z predmestske dopravy nebyla nikdy demotorizovana a pouzita jako vlecna ci ridici vuz. Vhledove vzdalene podobne ( jsou take z inoxu ) byly nemotorove nedelitelne soupravu oznacene jako RIO ci modernejsi regionalni RRR, tazene ci tlacene lokomotivami a to jak motorovymi, tak elektrickymi, ty navic jezdily temer ve vsech regionech a to primo z vyroby. Soupravy RIO uz to maji za sebou ( krome Rumunska, kam byly nektere prodany ) soupravy RRR se ke svemu defitivnimu konci take blizi. Pominu pripojenou dieselovou lokomotivu rady BB63000, to je posunovaci lokomotiva …...
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: SNCF

Příspěvekod Miloš Pavlát » pát 29 bře, 2019 10:13 am

Ahoj Petře,
nemáš detailnější foto vyrovnání délky kolejí toho flexi modulu? Podle žlutočerných pruhů usuzuji, že je konstruován také jako podchozí, že?
Sk190309_671_1.jpg
Sk190309_677.jpg

Díky Miloš
Miloš Pavlát
Přechod z poloviční nuly na plnotučnou nulu.
Uživatelský avatar
Miloš Pavlát
 
Příspěvky: 328
Registrován: stř 05 lis, 2014 7:27 am
Bydliště: Praha 3 - Vinohrady

Re: SNCF

Příspěvekod Petr S. » pát 29 bře, 2019 1:46 pm

Jiri Heracek píše:Jen pro upresneni ( ziji ctyricet let ve Francii, takze jeji zeleznice a vozidla mam docela zkatalogovane) na prvnich trech fotografiich prvniho dilu Sarsko jsou sice demotorizovane jednotky SNCF ( rady Z5100), coz je ale uplna modelarska fantazie, zadna jednotka z predmestske dopravy nebyla nikdy demotorizovana a pouzita jako vlecna ci ridici vuz. Vhledove vzdalene podobne ( jsou take z inoxu ) byly nemotorove nedelitelne soupravu oznacene jako RIO ci modernejsi regionalni RRR, tazene ci tlacene lokomotivami a to jak motorovymi, tak elektrickymi, ty navic jezdily temer ve vsech regionech a to primo z vyroby. Soupravy RIO uz to maji za sebou ( krome Rumunska, kam byly nektere prodany ) soupravy RRR se ke svemu defitivnimu konci take blizi. Pominu pripojenou dieselovou lokomotivu rady BB63000, to je posunovaci lokomotiva …...

Děkuji Jiřímu Heráčkovi za upřesnění , určitě jsem z google překladu vyčetl jen to , co se mi hodilo . Nicméně na nějaké fotce jsem viděl BB63000 ( 3e. určitě byla zelená ) že měla na představku konstrukci s kabely dálkového řízení . Nějak jsem si z toho odvodil , že to některé - určené pro tyto účely - zřejmě měly .
Ještě mám na stole vozy ze starší předměstské jednotky od Hornby - banlieu EST ( dvě čelní okna v řídícím voze ) . . Dávám to dohromady podle dokumentace v LR Presse . Takže i ty byly v soupravě pouze s el. lok. ?
viz. https://www.amf87.fr/voitbanlest.htm , v soupravě s dieselovou BB66000 ( tady tuším kde nastala chyba )
Na druhou stranu musím říct , že německá strana ví o SNCF ještě méně než já , ( je ale možné , že mi chtěli udělat radost ) a nikdo nic nenamítal . Naopak , vlaky SNCF vnesly trochu vzrušení do DB , které už všichni znají i pozpátku . Důležitý pro provoz byl dekoder v " řídícím " voze a přepínaná červená a bílá světla . Na příští rok mám možnost se ještě lépe připravit .
Děkuji za připomínky , zdraví Petr S.
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: SNCF

Příspěvekod Jiri Heracek » sob 30 bře, 2019 7:27 am

Petr S
Jak kteri nemci, par se slusnym pojmem a znalostmi jsem nasel. Pro nas Cechy je ale Francie vetsi exotismus nez Nemecko, to byly sousedi a Frantici meli nekdy vzhled a reseni zeleznicni techniky dost odlisne.
Ta stara souprava od Hornby je v poradku, ta byla vybavena pro jezdeni tazena-tlacena dokonce i s parnimi lokomotivami s elektricko- pneumatickym dalkovym rizenim regulatoru a rozvodu, na masine zustal jen topic, pri jizde ridicim vozem dopredu byl fira v ridicaku. Tech systemu dalkoveho rizeni bylo nekolik, poslednim topic oteviral regulator na masine pro rozjezd a fira jej dalkove zaviral a brzdil.
Takhle to jezdilo i na byvalem parizskem nadrazi Bastille, nez to zmodernizovaly,elektrizovali a prevedli pod zem jako RER A.
Jinak tyhle soupravy jezdily potom jak s diesely BB 66000 nebo i BB 67000 (BB 67300 ci 67400). S elektrickymi masinami jezdily vyhradne s BB16500 na tratich kolem Gare de l'Est v Parizi, tedy meli dvojite dalkove ovladani masin - diesel a elektrickych stridavych 25kV.Jeste jsem je v osmdesatych letech zazil a jezdil s nimi. S pneumaticky dalkove zaviranymi dvermi to jelo strkane klidne 120km/h a jelikoz to tenkrat bylo z poloviny kuraci a ve vozech nebyly popelniky tak to chtelo videt ten bordel na zemi kdyz jsem rano s tim jel do prace. Navic vozy s dost vysokymi schody na lezeni dovnitr, zena vdycky laterila. Nektere soupravy dojezdily i dale od Parize, ale vzdycky ve vychodni casti Francie. Puvodne byly ale pro Pariz a byly to jedny z prvnich celokovovych vozu pro predmesti.
BB 63000 ci BB63500 (moc se nelisi) jsou skutecne jen posunovaci ci nejaky prestavovaci vlak, kabely nektere maji ( ale uz jich moc nezbyva )jsou pro spojeni dvou masin na dalkove rizeni nebo na napajeni druhe masiny, ktera byla bez kabiny a dieseloveho motoru a pouzivalo se to na nekterych spadovistich, kde byla potreba vysoke tazne sily v male rychlosti ( zejmena na pahrbku ).
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: SNCF

Příspěvekod Petr S. » sob 30 bře, 2019 9:53 am

Díky za rady .
Mám snímky předměstských souprav s 141TA , ale vždy jen s loko. v čele . Netušil jsem , že byly i sunuté .
Jestli mohu , tak ještě několik otázek ?
Zahlédl jsem tam i vozy , kterým se říkalo Romilly ( měly užší vstupy ) . Ty měly také dálkové řízení ?
Mohl by jste mě nasměrovat , kde mám hledat systém číslování vlaků SNCF v letech 1950 - 1980 ? Z českého hlediska třetí epocha . Hlavně písmena před číslem .
Moc děkuji , s pozdravem Petr Sammer
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: SNCF

Příspěvekod Jiri Heracek » sob 30 bře, 2019 11:37 am

Vozy zvane Romilly ( podle dilen, kde byly rekonstruovany ze starsich drevenych vozu ) nemeli moznost sunuti, nebyly vybaveny kabelem.
Ve Francii se strkalo dost casto, vzdyt vsechna parizska nadrazi jsou koncova. Jeste dodnes to existuje, hlavne na Montparnassu a Est, aktualne se ale vsude prechazi do elektrickych souprav Alshom a Bombardiére.
Podivam se po nejake dokumentaci o cislovani a poslu to. Ono to neni zase tak komplikovane, jenom je treba vysvetleni pismen.
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Předchozí

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků