Na facebooku jsem našel tento obrázek ze Sátoraljaújhely roku 1941:
Text u něj praví, že jde o motorový vůz M2 dráhy Bk.G.V. vyrobený v r. 1912 u Ganzů s benzínovým pohonným agregátem Marta-Westinghouse Arad, 60 k, zřejmě jde tedy o elektrický přenos výkonu.
Je všeobecně známo, že zalitavské železnice byly v té době mnohem pokrokovější ve věci zavádění nových trakcí, o čemž mj. svědčí i dobové nářky v českém tisku, které si v tomto ohledu stěžují na konzervativismus kkStB stran úrovně provozu na předlitavských lokálkách. Takže kdo chce věrohodně modelovat I. a II. epochu bez parní trakce, hurá do Uher!
Napsal jsem si do vyhledávače maďarsky "Keskeny nyomtávú motorvonatok", tj. úzkorozchodné motorové vlaky, a vypadlo na mě asi 250 obrázků na FB, některé stejné jako sem dal Milan, takže zřejmě lovíme ve stejných vodách. Zase už se v tom přehrabuju, místo abych dělal něco pořádného...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.