Elektrifikované tratě / moduly

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod michal_n_cz » ned 28 srp, 2016 10:13 pm

Čouda píše:Ahojda!

Malinko OT. Nevěděl by prosím někdo jaká byla vzdálenost mezi sloupy trakčního vedení DRG ve 30./40. letech na širé rovné trati? Někde jsem se dočetl, že 100m, jiný zdroj uvádí 75m. Z fotografií se mi ta vzdálenost jeví menší cca 50m. Potřeboval bych to rozseknout, abych zadal moduly do výroby. Od roztečí sloupů se pochopitelně odvíjí i dělka modulu.

Mira

Tady najdeš: http://homepage.hispeed.ch/~wili-the-wi ... ichnis.htm
http://homepage.hispeed.ch/~wili-the-wi ... g_1931.pdf
Z hlavy 100m je určitě moc. Z fotek to většinou strašně zkresluje - ledaže bys měl nějaké zezhora a ještě z vozidly a znáš jejich rozměry. Především si to dobře zpočítej pro oblouk podle cik-caku - je na to možná NEM-ka nebo jsem někde na webu viděl nějakou kalkulačku která spočítá vzdálenost max. sloupu když zadáš cik-cak a radius. V oblouku v modelu to bude podstatně méně.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Čouda » pon 29 srp, 2016 6:26 pm

Paráda! Děkuji moc
TT V. epocha // H0 IV. epocha.
Uživatelský avatar
Čouda
 
Příspěvky: 222
Registrován: sob 11 říj, 2008 8:59 am
Bydliště: Trutnov

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Barbucha » pon 29 srp, 2016 6:37 pm

Čouda píše:Ahojda!

Malinko OT. Nevěděl by prosím někdo jaká byla vzdálenost mezi sloupy trakčního vedení DRG ve 30./40. letech na širé rovné trati? Někde jsem se dočetl, že 100m, jiný zdroj uvádí 75m. Z fotografií se mi ta vzdálenost jeví menší cca 50m. Potřeboval bych to rozseknout, abych zadal moduly do výroby. Od roztečí sloupů se pochopitelně odvíjí i dělka modulu.

Mira


Někde jsem se dočetl, že je to 66 m. 3 sloupy na 200 m.
Nějaké detaily jsou zde: http://www.rbd-breslau.de/fremde_daten/index.html
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Vaclav86cz » úte 13 bře, 2018 11:11 am

Prej dělat elektrifikaci v H0 je pro slabochy :-D
Tak jsme s kolegy začali zkoušet elektrifikaci v N-ku :-D
Zatím zkušebně osazen jeden modul a zkušebně nasazeny dráty :-)
Přílohy
IMG_0524upt.jpg
IMG_0520upt.jpg
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod milan ferdián » pon 26 bře, 2018 8:18 am

Dobrý Václave a jak dalece půjdete v pokusech (N/1:160)?Tak jak načrtl Mcx na svých stránkách (H0/1:87)?Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Vaclav86cz » pon 26 bře, 2018 8:45 am

Milane to se uvidí
Pravděpodobně bude udělán nájezd ze skryté stanice, které sousedí s dvoukolejkou a pak asi jedna přechodová stanice, ale to je zatím tak trochu ve hvězdách. Teď to pravděpodobně zůstane v rovině dvoukolejných traťových modulů na testování a blbnutí.
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod HonzaM » pon 26 bře, 2018 3:07 pm

Elektrifikace mne vždy zajímala, dokonce jsem postavil jedno ne docela malé N-kové kolejiště - viz obrázek, který je bohužel ve velmi špatné kvalitě. Provozní zkušenosti ale byly špatné, zejména problémy s čištěním, a tak jsem na dalších kolejištích vrchní vedení zatím neinstaloval. Na loňském pražském setkání FREMO byla jedna elektrifikovaná trať s nádherným nádražím, když jsem se ale majitele ptal na čištění kolejí, řekl že je modul nádraží úplně nový a čištění zatím nepotřeboval a neuvažoval jak ho bude řešit. Pokud by byl zájem, mohu přes FREMO zajistit kontakt na majitele, myslím že výměna zkušeností je vždy užitečná. Ptal jsem se také na výrobce použitého vrchního vedení, je to Sommerfeld, což je pokud vím nejlepší německý výrobce. Před časem jsem nějaký materiál od této firmy nakoupil, ale neodhodlal jsem se k jeho praktickému využití ani vyzkoušení. Pokud by byl zájem, mohl bych ho poskytnout pro praktické seznámení. Škoda jsou naše vztahy (z Vaší strany) negativní, rád bych nějaký elektrifikovaný modul postavil a dal ho k dispozici, třeba i bez nároku na účast při jeho použití. Určitě je Váš modul postaven podle normy NEM, takže by poloha vedení nebyla problémem,
Přílohy
Kolejiště PIKO.jpg
IMG_3304.JPG
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Vaclav86cz » úte 27 bře, 2018 11:07 pm

Před rokem jsme dělali docela velké kolejiště kde byly použity i troleje.
Ostatně Libor má s dráty celkem bohaté zkušenosti. Stačí se podívat na dopravní sál v AŽD Brno... Jeho vznik je datován do doby, kdy se některým o modulech nezdálo ani v těch nejděsivějších snech
Děkujeme za nabídku, ale jak jsi z fotky viděl, tak trakční vedení taktéž máme od Sommerfeldu. Takže si momentálně vystačíme s vlastními zásobami.
Normu NEM nedržíme, protože potřebujeme zajistit sjízdnost, takže například klikatost je ještě menší než co udává NEM. Přechody řešíme individuálně, ale vzhledem k tomu, že to většinou máme sestaveno napevno, tak i spoje budou napevno.

K tomu ostatnímu se vyjadřovat nechci, protože bych se opět opakoval a to mě už nebaví...
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod HonzaM » stř 28 bře, 2018 7:38 am

Vaclav86cz píše:Před rokem jsme dělali docela velké kolejiště kde byly použity i troleje.
Ostatně Libor má s dráty celkem bohaté zkušenosti. Stačí se podívat na dopravní sál v AŽD Brno... Jeho vznik je datován do doby, kdy se některým o modulech nezdálo ani v těch nejděsivějších snech
Děkujeme za nabídku, ale jak jsi z fotky viděl, tak trakční vedení taktéž máme od Sommerfeldu. Takže si momentálně vystačíme s vlastními zásobami.
Normu NEM nedržíme, protože potřebujeme zajistit sjízdnost, takže například klikatost je ještě menší než co udává NEM. Přechody řešíme individuálně, ale vzhledem k tomu, že to většinou máme sestaveno napevno, tak i spoje budou napevno.

K tomu ostatnímu se vyjadřovat nechci, protože bych se opět opakoval a to mě už nebaví...

Ok, rozumím. Mám kontakt na toho Němce z FREMO, který postavil velkou stanici, kterou jsem viděl v provozu na pražském setkání. Máš o kontakt zájem? Se mnou to nijak nesouvisí, nemusíš mít obavu že bych se touto formou chtěl jakkoli vnucoval, je pochopitelně vaše rozhodnutí s kým se jste ochotni se setkat.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod mlha » pát 21 zář, 2018 11:37 am

Pokud vím, tak realizace Vracova není aktuální
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod milan ferdián » pát 21 zář, 2018 11:38 am

mlha píše:Pokud vím, tak realizace Vracova není aktuální

Budoucnost neznám.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Mcx » stř 13 bře, 2019 5:02 pm

Nějak to tu usnulo. Tak jen, kde je dnes možné najít základní parametry, kterým musí vyhovět trakční vedení na modulech H0, pokud chci počítat s tím, že moduly budu spojovat s jinými, nejen své vlastní produkce. Tedy jak dodržet jistý standard, který je nutný pro spojování. V OstraMu připravujeme pro letošek výrobu několika traťových modulů s trakčním vedením, kde budou ověřeny některé komponenty a rovněž bude ověřena spolupráce trakčního vedení se sběrači lokomotiv 3 kV.
http://ostramo.parostroj.net/moduly/trakcni_vedeni/trakcni_vedeni.html
Získané zkušenosti budu přidávat na stránky ostraMo.

Přidávám jednu fotku depa SBB, které jsem si prohlížel na výročním setkání Fremo v roce 2016. Tam byly zadrátované moduly několika různých modulářských skupin a je to velmi různorodé řešení. Na této fotce je vidět, že napínání pouze trakčního drátu má svá úskalí. Jinak většina sloupů, napínání z továrních komponentů Somerfeldt. Jo, mají to někteří modeláři jednoduché - pouze zbastlí trakční vedení z drátu 0,3 mm a zbytek nakoupí.
Obrázek

a detail, kde je vidět, že nosné lano je přimotané k sloupu asi nějakou tenkou gumičkou, toto bylo nejen v depu, ale i na trati
Obrázek
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Morris Zapp » ned 24 bře, 2019 6:50 am

Jak se pod tou trolejí čistí kolejnice..?
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod HonzaM » ned 24 bře, 2019 7:34 am

Morris Zapp píše:Jak se pod tou trolejí čistí kolejnice..?

Špatně.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Pavel-HP » ned 24 bře, 2019 7:41 am

Obtížně, stejně jako v Zákupech.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1018
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků