krytý vůz německé řady Gs

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

krytý vůz německé řady Gs

Příspěvekod Ruda72 » úte 25 pro, 2018 9:29 pm

Zdravím modeláře, rád bych si přeznačil model německého krytého vozu Gs na ČSD nebo ČD, ale nemohu nikde na internetu najít, zda u ČSD jezdil nebo ne, případně pod jakým označením. Díky předem za informaci, nejlépe s odkazem, jak takovéto věci najít. Je to tento vagon:
phpR81GJI.jpg
Ruda72
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 14 led, 2018 10:11 pm

Re: krytý vůz německé řady Gs

Příspěvekod hank » úte 25 pro, 2018 10:24 pm

Nejezdil.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: krytý vůz německé řady Gs

Příspěvekod Ruda72 » úte 25 pro, 2018 10:33 pm

Díky moc za ochotu a informaci
Ruda72
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 14 led, 2018 10:11 pm

Re: krytý vůz německé řady Gs

Příspěvekod statistik_2018-09 » pon 11 bře, 2019 12:58 pm

Pokud to mermomocí musí mít na sobě napsané ČSD nebo ČD, tak minimálně jeden z těchto vozů zde zůstal patrně po nehodě a stal se z něj vůz pro zvláštní účely železnice. Ale v běžném provozu ve vlastnictví ČSD na 99,99 % opravdu žádný takový nebyl.

Nicméně, jako člověk, co již dávno opustil myšlenku násilného počešťování modelů, dovolím si ještě nastínit druhou možnost využití modelu, a tou je nechat ho jak je a používat ho v provozu na kolejišti společně s vozy ČSD. Pokud přeznačit, tak klidně na nějaké MÁV, CFR, PKP, JŽ, ale klidně může zůstat, jak je.
Až do zániku ČSD v roce 1993 bylo totiž naprosto běžné, že zahraniční vozy například tohoto provedení přes ČSSR nejen tranzitovaly, ale rovněž sem zajížděly, a to buď ložené, případně ložené odjížděly od nás. A stejně tak se po naší republice v mezičase, než opustily republiku, naprosto běžně využívaly ve vnitrostátní přepravě na účet vlastnické správy. Šlo nejen o kryté vozy, ale i plošiny, nízkosťěňáky, uhláky, cisterny..., které vymetaly kdejaké nákladiště a vozilo se v tom naprosto cokoli co Vás napadne. A šlo jak o nejrůznější vozy ze socialistických zemí, tak právě i ze zemí kapitalistických (Rakousko, Švýcarsko, Belgie, Nizozemí, NSR, Itálie, Francie...).
statistik_2018-09
 
Příspěvky: 47
Registrován: ned 30 zář, 2018 8:26 pm

Re: krytý vůz německé řady Gs

Příspěvekod Ruda72 » pon 11 bře, 2019 7:41 pm

statistik_2018-09 píše:Pokud to mermomocí musí mít na sobě napsané ČSD nebo ČD, tak minimálně jeden z těchto vozů zde zůstal patrně po nehodě a stal se z něj vůz pro zvláštní účely železnice. Ale v běžném provozu ve vlastnictví ČSD na 99,99 % opravdu žádný takový nebyl.

Nicméně, jako člověk, co již dávno opustil myšlenku násilného počešťování modelů, dovolím si ještě nastínit druhou možnost využití modelu, a tou je nechat ho jak je a používat ho v provozu na kolejišti společně s vozy ČSD. Pokud přeznačit, tak klidně na nějaké MÁV, CFR, PKP, JŽ, ale klidně může zůstat, jak je.
Až do zániku ČSD v roce 1993 bylo totiž naprosto běžné, že zahraniční vozy například tohoto provedení přes ČSSR nejen tranzitovaly, ale rovněž sem zajížděly, a to buď ložené, případně ložené odjížděly od nás. A stejně tak se po naší republice v mezičase, než opustily republiku, naprosto běžně využívaly ve vnitrostátní přepravě na účet vlastnické správy. Šlo nejen o kryté vozy, ale i plošiny, nízkosťěňáky, uhláky, cisterny..., které vymetaly kdejaké nákladiště a vozilo se v tom naprosto cokoli co Vás napadne. A šlo jak o nejrůznější vozy ze socialistických zemí, tak právě i ze zemí kapitalistických (Rakousko, Švýcarsko, Belgie, Nizozemí, NSR, Itálie, Francie...).


Takže uvedené vozy jezdily jako MÁV, CFR, PKP atd? díky za info, je jasné, že u nás nejezdily jen vozy ČSD. Na druhou stranu by asi převaha vagonů měla mít ČSD nebo ČD. I tak jich je dost pod zahraniční správou.
Ruda72
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 14 led, 2018 10:11 pm

Re: krytý vůz německé řady Gs

Příspěvekod Svratka » úte 12 bře, 2019 10:39 am

Dovolím si poznamenati, že vůz na fotce má režim 42, tedy vůz pouze pro vnitrostátní dopravu. Do zahraničí, tedy i k nám, by se zrovna tento nemohl v provozu dostat. Samozřejmě, typově shodný - s režimem 01, příp. 21 - ano.
Stačí projít fotografie na internetu třeba ze 70.-80. let z našich tratí, občas je nějaký vidět..., případně jemu podobný, a to DB, CFR, MÁV..., jak už zde zaznělo.

Zde odkaz na podrobnosti o zmíněných vozech: http://www.dybas.de/dybas/gw/gw_g_2/g213.html
Svratka
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am


Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků