belgarat píše:1/ Jaky je vyznam "zrusit volbu" a rozdil od "zrusit cestu" ?
2/ Vlakova cesta / Posunova cesta ... nepredpokladas-li jiny typ (?), jde redukovat na jeden prepinac, pokud jsou tlacitka jsou kvuli konzistenci, mozna by ridici sw mohl variantne pracovat i s jednim prepinacem (jiny uzivatel, jiny pult, jine choutky) ?
3/ Tlacitko "nastavit cestu" potvrdi celou volbu, tzn. 20-2-21-nastavit cestu ?
4/ Je pro pripad cesty koncici na koleji pripustna sekvence 20-2-nastavit cestu ?
Doporucoval bych rozdelit definice na "cestu ze zhlavi L", "cestu ze zhlavi P"; jejich kombinace/navaznost pak definuje prujezd a da se i automaticky zjistit, resp "generator" muze vygenerovat, uzivatel se nemusi starat. Ucelne to je v pripade 20(10)-1-11(21), kde mas vic variant vjezdu/vyjezdu (vim, hloupy priklad, mas-li smer pro kolej dvojkolejky; ale uvaz odbocnou stanici), nemusel bys uzivatelsky vypisovat kombinace.
add 1/ zrušit volbu znamená anulovat ještě nepotvrzenou volbu. Třeba zvolím 20-1-11 a pak si uvědomím, že jsem chtěl 20-1-21, tak zmáčknu zrušit volbu a tím se smaže buffer tlačítek a všechna tlačítka se zase uvolní. Každé se může totiž zmáčknout jen jednou. Po stisku se u něj rozsvítí indikace a pak už ho mohu zmáčknout třeba 10x, ale bez efektu. Kdyby nebyla možnost zrušit volbu, musela by se cesta potvrdit a pak zase zrušit (pokud by byla nastavena). Rušení cesty probíhá tak, že se zmáčkne jedno nebo více tlačítek na vysvícené cestě a pak se zmáčkne zrušit cestu. Cesta se tím zruší fyzicky (uvolní se vyhýbky, nastaví návěstidla a zhasne vysvícení.
Teď musím mazat do práce, zbytek odpoledne
add 2/ vidíš, to mě vlastně nenapadlo, že by to mohla být default vlaková cesta a jedno tlačítko by stačilo. Těžko říct, co by vlastně vyhovovalo víc. Pro každý typ cesty by pak byl jiný postup a možná by to bylo matoucí a vedlo k chybám při zadávání posunových cest. Nad tím se budu muset ještě zamyslet.
add 3/ano
add 4/ano, přípustné je jakákoli sekvence, pro kterou je definovaná cesta. Klidně i 20-5, když si ji definuji. Pokud ji program v tabulce nenajde (třeba 20-10
)
tak napíše "Cesta nenalezena" a šmytec.
S tím rozdělením cest nesouhlasím. O té variantě jsem dost přemýšlel a vždycky z toho vylezl strašný kočkopes. Jednak by cesty musely mít informaci, že jsou spojené, to pro případ rušení. Jinak by nešly zrušit jedním tlačítkem. Pak by musely mít variantní nastavení vjezdové návěsti pro případ že jsou zřetězené nebo ne. Třeba cesta která ve stanici končí má návěst na vjezdovém n. výstraha nebo 40km a výstraha. Průjezdná cesta bude mít volno nebo 40km a volno. Další problém by nastal, pokud se první část cesty nastaví a druhá je s něčím v konfliktu. A poslední, nicméně dost důležitá věc je spotřeba paměti. Ta bude 2x větší. A ještě mě napadá, že nastavování variantních návěstí bude pro uživatele větší opruz, než o něco více jednoznačných cest (a taky více možností k chybě)
Jak jsem včera narychlo vyplňoval tu tabulku v excelu, tak mám pár poznatků k minimalizaci chyb. Jednak budou všechny znaky bez case senzitive. Takže P:=p: Se1=SE1=se1=sE1. A pak také nebude mezera validní znak v názvu a bude se ignorovat. Takže Se 1=Se1 .......a vyřeší se problém mezery na konci názvu, což se špatně kontroluje. Tyhle blbé překlepy byly jediné chyby, jakých jsem se dopustil. Taky je výhoda si předvyplnit sloupce povinných návěští T: N: V: K: I: a využívat nabídnuté doplnění třeba u sloupců F1 F2....