Moderátor: Michal Dalecký
Pavel 152 píše:Proč ložiska až nyní?
Tak ložiska nejsou tak špatné řešení. Těsnost v podvozku a na hřídeli asi časem vyřeší. Doufejme.
Pavel
kupla píše:Mě však zajímá barva pluhu na tomto modelu, nikde jsem se nedopátral této kombinace bíločerveného šrafovaného pluhu a původního nátěru za dob ČSD (za Kryšpínova označení). Vždy jsem našel pouze pluh zelený.
141 v "původním pseudonátěru" to některé měly, tuším 141.1004.
Ví někdo něco víc?
Pavel 152 píše:Asi jste toho nepochopil více. Klesne li odběr lokomotivy, znamená to určitě menší opotřebení uhlíků, všech uložení ozubených kol a šneků. U digitálu můžete z jednoho zdroje napájet více lokomotiv.
Pavel
ČouĎák píše:Pavel 152 píše:Asi jste toho nepochopil více. Klesne li odběr lokomotivy, znamená to určitě menší opotřebení uhlíků, všech uložení ozubených kol a šneků. U digitálu můžete z jednoho zdroje napájet více lokomotiv.
Pavel
Zcela to chápu ale rozhodně ložiska nebudou mít takový velký rozsah na uhlíky v motoru, protože ampérové zatížení nebude tak rozdílné aby to žralo uhlíky a nebude to hrát velkou roli v opotřebení, motor se bude pořád točit stejně.
Tím největším důvodem použití ložisek je určitě proto, že plastová osička v nápravové převodovce vydírala uložení kde vznikalo nežádoucí tření a tím se zkracovala životnost používání modelu.
Nebylo to nejlepší řešení a proto došlo na ložiska z Číny aby se eliminoval tento problém..
Nic jiného v tom nevím.
Brejla píše:
Kdo má znalosti o technologii uložení s valivými ložisky i s moderními samomaznými kluznými pouzdry si na autora tohoto nápadu ,zvláště při zatížení a otáčkách obvyklých v našich modelech, udělá svůj názor. Kdo o tom nic neví autora třeba i pochválí za inovaci.
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků