Nějak mě toto téma minulo, tak dodatečně:
U tlakové výstroje, opět vhodné německé weby s forkami - zde jedna z G7, byť sdružená, ale to umístění vzduchojenů by mohlo být i u nás (po listopadu 1918), opět co kus to originál. Můžeme si pomoc i z jiného dokumentu kde se přímo uvádí: Zde byly 22.4.1931 ŘSD Brno (č.j. 87/229-IV-31) objednány i součástky tlakové brzdy pro vystrojení nákladních lokomotiv řady 413.0 a jejich tendrů. Z uvedeného seznamu lokomotiv čísel 413.004, 14, 36, 39, 58, 77, 86, 91, zaujme právě stroj 413.004 výtopny Jihlava. Ta jako jediná měla parní brzdu. Proto byla zahrnuta do plánu výstroje tlakové brzdy. Výstroj tlakové brzdy zahrnovala tři hlavní vzduchojemy 1050 x 550 mm a brzdový válec průměru 13“, vše dodané firmou Novák-John Adamov..... Takže z něho už víme že na lokomotivy 413.0 při dosazování tlakové brzdy v letech 1931-1933 se dávaly na ochoz 3 (tři) hlavní vzduchojemy - dva vlevo a jeden vpravo. Nebo ten třetí pod boudu vlevo. Ale opět to nelze brát jako u všech lokomotiv jednotné!
Ještě doplním přesněji: Při vypracování plánu dosazení tlakové brzdy na rok 1934 navrhovalo ŘSD Brno již 25. 2. 1933 (č.j. 164/357-IV-33) dosadit úplnou tlakovou brzdu tendru u lokomotiv řady 413.0. K tomuto datu byly navrhovány lokomotivy 413.057, 062, 064. Pro vystrojení lokomotiv 413.0 a jejich tendrů úplnou tlakovou brzdou se měly dodat pro každý stroj: levostranný parní kompresor rozvodu „D“, 3 hlavní vzduchojemy 1050 x 550 mm, jeden brzdový válec průměru 13“ zdvihu 70/100 mm. Uvedené díly měla dodat Škodovy závody továrna Adamov. Pro tendry řady 412.1 se měly dodat tyto součástky pro jeden tendr: jeden brzdový válec průměru 10“ s dutou pístnicí zdvihu 70/100 mm a potrubní armatura. Uvedené měly dodat závody fy. Zeman v Plzni... Z citace opět uveden přesněji umístěný "levostraný" kompresor. Fotografií 413.0 mám dost, ale nemám právo (od sběratelů-majitelů) k jejich elektronickému zveřejnění.
Ono je nutné postupovat kus od kusu, co lokomotiva to originál výstroje a výzbroje. Zde si udělejte vlastní obraz, třeba v otázce brzdové výstroje: Právě ve stavu výtopny Jihlava v únoru 1933 byly navrhované dvě lokomotivy 413.057 a 062, na které se měla dosadit úplná výstroj tlakové brzdy pro tendr. Výtopna Jihlava měla podle hlášení z 16. 6. 1933 ve stavu 4 stroje řady 413.004, 045, 057, 062 (předána 9. 9. 1934 do Brna) používané především pro staniční posun, ale jejich výstroj brzdou byla zcela rozdílná. Ke dni 16. 6. 1933 měla lokomotiva:
413.004/412.104 úplnou tlakovou brzdu ale tendr jen potrubí,
413.045/412.145, 413.057/412.157 měly jen parní brzdu pro stroj a ruční brzdu na tendru;
413.062/412.162 byla toho času (6.1933) v dílně Č.Třebová, kde dostane úplnou tlakovou brzdu pro lokomotivu i tendr.
Program dosazení tlakové brzdy úplné i jen vlakové na lokomotivy pro rok 1934 byl ŘSD Brno vypracován 8.3.1934 (č.j. 81/429-IV-34). Zde úplnou tlakovou brzdou měla osadit lokomotivy čísel 413.045, 46, 57 a tendry 412.1. Pro výtopnu Jihlava se to týkalo v dosazení úplné tlakové brzdy na lokomotivy 413.045 a 057 a její tendry. Ale až v září 1935 výtopna Jihlava hlásila (č.j. 1966 z 18.9.1935), že stroj 413.057 byl v správkárně Jihlava vystrojen kompresorem a tlakovou brzdou jen pro vlak. Současně správkárna Jihlava do září 1935 dosadila na všechny tendry jihlavských strojů 413.0, tedy tendry čísel 412.104, 45, 57, 58 úplnou tlakovou brzdou.
Atd....