Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Založte si vlastní témata a prezentuje zde stavbu vlastních modelů od A do Z. Pouze lokomotivy, vozy či stavby. Ne kolejiště.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod hank » sob 12 led, 2019 8:33 pm

vmucha píše:16t tam bylo v každém případě.


Podle té publikace ing. Jana Kadlece 15,5 t.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod UncleFardy » pon 14 led, 2019 6:21 pm

Podle tabulky přechodnosti tratě Křímov - Reitzenhein tam mohly lokomotivy s maximálním číslem 5 na třetí pozici v řadovém označení, třeba 555.0, 555.1. Ty jsou přípustny jednoduše. Lokomotivy skupiny D jsou přípustny dvojmo. Dále jsou přípustny lokomotivy s přechodností E, F a další písmena. Teď už by to chtělo jen vysvětlivky k jednotlivým písmenům přechodnosti :D :D :D Skupina přechodnosti trati je III až X. K tomu by to taky chtělo legendu. Opisuju to z jakési tabulky, takže pokud něco interpretuji mylně, tak se omlouvám. Snažím se ale u toho opisování vůbec nemyslet, abych udělal minimum chyb. Opisuju, co vidím...
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod UncleFardy » pon 14 led, 2019 6:23 pm

Pardon, skupina přechodnosti je 1 až 8, čísla III až X jsou čísla sloupků tabulky :D :D :D :D
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod hank » pon 14 led, 2019 10:54 pm

Tabulky skupin přechodnosti z přelomu 40. a 50. let jsou myslím samovysvětlující...

prechodnost_para.jpg
prechodnost_para.jpg (58.17 KiB) Zobrazeno 8510 krát


prechodnost_motory.jpg
prechodnost_motory.jpg (47.19 KiB) Zobrazeno 8510 krát
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod UncleFardy » úte 15 led, 2019 5:19 pm

Hanku děkujeme. Zajímavé je umístění 534.0 v přechodnosti B. Ono to tedy asi nebylo závislé jen na nápravovém tlaku, ale i dalších parametrech. Protože 555.0 a 555.1 jsou taky v B, ale ty na trať do HSŠ mohly (jednoduše)...
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod hank » úte 15 led, 2019 6:29 pm

UncleFardy píše:Hanku děkujeme. Zajímavé je umístění 534.0 v přechodnosti B. Ono to tedy asi nebylo závislé jen na nápravovém tlaku, ale i dalších parametrech. Protože 555.0 a 555.1 jsou taky v B, ale ty na trať do HSŠ mohly (jednoduše)...


No jistě. Na symetrii zatížení náprav (skoro nikdy nebyly všechny nápravy zatíženy přesně stejně), na provahadlování vypružení, na převislých hmotách... U lok. 498.0 se dokonce dalo měnit zatížení náprav přesunutím čepu vahadla podvozku Bisselova zadního běhounu; tím se zatížení spřažených náprav snížilo na 15,8 - 16,8 t (takže na některých tratích mohly albatrosy-nulky bez zesilování mostů rovnou nahradit lok. 486.0/1) a zatížení běhounu zvýšilo ze 13,7 na 17 t. Obecně mostaři sledovali právě hlavně u ocelových mostů i dynamické namáhání. Zarážející přitom je, že do mostních řádů se tento parametr dostal až ve 30. letech.

Ještě k té symetrii: Jednou z mála lokomotivních řad, která měla všechny nápravy zatížené zcela symetricky, včetně běhounů, byla 524.1 (čísla 07 až 147). Proto byla u mostařů obzvlášť oblíbená při zatěžovacích zkouškách nových mostních konstrukcí. Ještě v roce 1978 při zkouškách nového ivančického viaduktu si je mostaři jmenovitě vyžádali - dva stroje kvůli tomu musely přijet až z Rumburka, kde sloužily úplně poslední 4 provozní kusy této řady...

Jinak 534.0 i 03 měly nápravové hmotnosti 14,3 - 14,6 t, 555.0 i 1 15 - 15,4 t.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod UncleFardy » stř 16 led, 2019 4:06 pm

Ještě jsme narazili na podstatnou maličkost k naší trati: bylo na ní povoleno 5 dvojic oplenových vozů v soupravě. A jak naschvál, právě byla na fb zveřejněna fotka oplenového vozu Buštěhradské dráhy, rozvor 2700 mm, ložná váha 11,3 t. :D :D :D Pořád bude co dělat... https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod milan ferdián » stř 16 led, 2019 5:08 pm

UncleFardy píše:Ještě jsme narazili na podstatnou maličkost k naší trati: bylo na ní povoleno 5 dvojic oplenových vozů v soupravě. A jak naschvál, právě byla na fb zveřejněna fotka oplenového vozu Buštěhradské dráhy, rozvor 2700 mm, ložná váha 11,3 t. :D :D :D Pořád bude co dělat... https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1

Odkaz je nefunkční.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod UncleFardy » stř 16 led, 2019 7:26 pm

Tak znova, pokud to nebude fungovat, tak je problém jinde. nevím jak fungují vazby na FB. Jestli jen pro ty, co FB profil mají, nebo pro všechny:
https://www.facebook.com/groups/2796985 ... PVhQYGFLoQ
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod rawen » stř 16 led, 2019 8:04 pm

UncleFardy píše:Tak znova, pokud to nebude fungovat, tak je problém jinde. nevím jak fungují vazby na FB. Jestli jen pro ty, co FB profil mají, nebo pro všechny:
https://www.facebook.com/groups/2796985 ... PVhQYGFLoQ

Jsem přihlášený na fb, ale odkaz mi ukáže jen titulku C. a K. dráhy

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1692
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod radekkrupka » stř 16 led, 2019 8:34 pm

Protože je to odkaz do uzavřené skupiny... proto :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod UncleFardy » stř 16 led, 2019 10:15 pm

modelářTT/TTe: Údaj z roku 1933 sedí zhruba do středu námi modelovaného období... Tak s ním nějak budeme pracovat v rámci akceptovatelných možností.
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod ladiznet » ned 26 kvě, 2019 12:11 pm

Další fáze ... zahlinění terénu. Sběr hlíny přímo z místa.

Obrázek
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 692
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod ladiznet » pon 27 kvě, 2019 5:56 am

Obrázek

Vážení kolegové,

Základ plochy terénu pod mostem je zahliněn.

Plochu jsem dokonale smetl, vyčistil a vysál. Napadlo mě, jestli celý povrch ještě nějakým způsobem upravit - např. matným lakem ve spreji, aby nedocházelo postupem času k odlupování.

Máte nějakou zkušenost či trik, tip?
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 692
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod sidlo » pon 27 kvě, 2019 6:24 am

S dalším krokem nespěchej. Nech to proschnout. Hlína někdy může začít praskat.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Mám rozestavěno (máme rozestavěno)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků