Jsem rád, že se vyjádřil uznávaný GURU, a děkuji. Ano kolejiště už stavím a už je ve fázi, že se nedá až tak moc měnit. Asi jsem je měl zveřejnit dříve. Ale projekt začal, když jsem ještě tuhle diskuzi neznal.
Hlavní nedostatek je ta světlost SN. Zatím praxe ukázala, že se s tím dá žít. Celé to horní kolejiště je vlastně na mostech. Překližka vyřezaná přesně podle kolejí. A tak jsou ty nízké prostory kolem 50 cm široké a ruka se tam strčit dá. A jak jsem psal výše, mohla ta sjezdová kolej objet celé SN a tím by mohl být větší rozdíl ve výškách. Ale už to měnit nebudu.
Námět: vymyšlený, ale u nákladního nádraží jsem se trochu inspiroval Brno-Maloměřicemi. A možná i depo, které je taky přilehlé a dá se do něj zajíždět z obou stran stanice.
Kolejivo: protože si až teď splňuji životní sen a nákup byl už za dob kdy jsem jezdíval za nákupy do NDR, tak je to kolejivo PILZ. Mám ho dost a vyhazovat ho nechci. A jezdí to po něm. Až na dnešní nízké okolky, které na srdcovkách výhybek poskakují.
Stoupání: Největší je z pravého zhlaví na most. 160cm délky na 8cm výšky. 20:1. Neřídil jsem se normami ale zkoušením. Jak už píši výše, kromě 810, všechny vlaky bezproblémově jedou.
Osová vzdálenost: je to aby se vešlo co nejvíce kolejí a nebylo moc do šířky. Větší jsou jen v osobním, pro peróny. Všechno zkouším prakticky s nejdelšími patráky Bramos.
Rozvržení kolejí: když se znovu podíváš na obrázek Maloměřic, tak to nebývá vždycky jak vánoční stromeček. A je to jak to vyšlo. A s geometrií výhybek si nedělám starosti. Řežu, zkracuji, jak potřebuji. Například ve spodním mám výhybky zkrácené na 134mm. Na srdcovku předešlé, hned navazuje jazyk následující. Aby se vešlo co nejvýce kolejí. Vozový park mám velký.
Rám: protože je celé kolejiště zavěšeno na čtyřech horolezeckých lanech u stropu, je rám celistvý. Uvnitř smrkové latě 48x24mm, různě prokládané. Nahoře 8mm překližka zespodu 4mm. Slepeno sešroubováno. Celková výška 6cm. Rám je tuhý, pevný, nijak se neprohýbá. Zavěšeno ne na krajích, ale ve středních částech. Ten seříznutý roh je aby se dalo lépe projít. Místnost je 4,5x3m. Kolejiště 3x1,75m. A když je kolejiště u stropu, je to normální pokoj. Těch lan je ve skutečnosti 8. Další 4 jsou na protizávaží.
Ke skrytému už jsem se vyjádřil.
Okruh: taky někde tady, jsem se dočetl, že dívat se jak jezdí vláčky dokolečka, chvíli baví děti tak do 5 let. U mně je to o provozu v nádraží. Posuny, sestavování vlaků, provoz v depu. Okruh je jen proto, aby odněkud ty vlaky přijely a někam jely. Jen do zadního skrytého, aby z opačné strany vyjel jiný. To samé se spodním skrytým. Vozový park mám dost velký, proto tolik kolejí dole. Plánuji taky nějaké automatické průjezdy přes osobní nádraží (se zastavením), zatímco si budu posunovat na nákladním.
Jsem rád, že ses k tomu vyjádřil zrovna Ty. Trochu jsem v to doufal. Děkuji za některé pochvaly.