Anglican DKW Tillig

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Anglican DKW Tillig

Příspěvekod belgarat » pát 02 pro, 2016 3:32 pm

Panove,

stalo se nekomu ze na Tillig DKW anglicanovi zkratovala lokomotiva kolem ty nepohyblive casti jazyku ? Nemam je prepinane (resp. vypinane), jsou natvrdo pripojene k opornicim. Vcera se mi stalo ze BR241 ze setu nekolikrat zkratovala a vypadalo to ze prave na tomhle miste ... Budto okolo, nebo (ockove) sprahlo brousici pri nejake nerovnosti az v urovni kolejnic...

je to "obvykle" (tzn. zrejme bych mel ty nepohyblive casti odepinat) ?
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Anglican DKW Tillig

Příspěvekod belgarat » sob 10 pro, 2016 7:20 pm

Vsem funguje prujezd "bezzkratove" ? Bohuzel u mne se potvrdilo, ze (napr. brejlovec, ale i nektere dvojose vozy) zkratuji nepohyblive kolejnice anglicana. Pri rychlem prujezdu to NanoX "prezije" (ale boosteru problikne zvyseny odber - dlouhodobe to asi provozovat jako opalovnu kolecek nejde). Vada konstrukce nebo "feature" ? Ve "vychozi" verzi jsou ty kolejnice propojene kovovymi pasky s opornicemi ...
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Anglican DKW Tillig

Příspěvekod belgarat » úte 30 říj, 2018 4:02 pm

Pro kolegy s podobnymi potizemi: elektrika je v tom nevinne. Byla zrejme nepatrne vice vyhnuta jedna kolejnice v DKW, skrtaly o ni kolecka. Po zasahu klestemi se jezdi (zatim) bez potizi.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Anglican DKW Tillig

Příspěvekod JBr » úte 30 říj, 2018 4:13 pm

Měl jsem podobný problém, ale s EW1 a Tilligovým kocourem. Jak na ukulelejišti, tak na "skryťáku" u větší stanice mi při průjezdu vždy přes jednu konkrétní výhybku jedna náprava vždy zkratovala na místě, kde se kolejnice dotýkají plastové srdcovky. Žádná jiná mašina tam problém neměla. Nakonec jsem to taky vyřešil kleštěmi a mírným vyhnutím kolejí u obou výhybek, protože opticky tam oproti ostatním EW1 byla o něco menší mezera. Od té doby na obou místech bez problému.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Anglican DKW Tillig

Příspěvekod Trixt » úte 30 říj, 2018 6:48 pm

Mám nedávno položeného angličana a dvě lokomotivy BR109 a Zamrašenou a obě ji projíždí zatím bez problémů i když se pohybují krokem. Je otázka, čím se ta kolejnice vyhnula. Zda to je z výroby tak natěsno, že kdykoliv může dojít k podobnému problému nebo jsi na ni něco těžšího postavil, co tu kolejnici přihnulo.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Anglican DKW Tillig

Příspěvekod belgarat » úte 30 říj, 2018 6:58 pm

Trixt: ja bych vedel cim se vyhnula :-D ja ho mel totiz trochu dost rozdelaneho neb jsem mu daval kovove srdcovky z kolejnicovych prutu, a na ty podivne odlitky co drzi jazyky jsem zespoda pajel privody. Ale elektrika nebo srdcovka samotna na kratas nemuze mit vliv: stejne jak by kolecko propojilo nejakou dalsi kolejnici, ji muze propojit jine kolecko pres vnitrek lokomotivy. Ale asi se pri te prestavbe trochu "neco hnulo". Videt to neni, merka Tillig nic neukazuje.
\
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Anglican DKW Tillig

Příspěvekod Trixt » úte 30 říj, 2018 8:26 pm

Je pravda, že některé lokomotivy mají takový rozvor, že se ideálně přední a zadní náprava trefuje na ty dvě srdcovky současně, ale to zatím budu muset zkousnout. To je pro mě již vyšší dívčí. ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Anglican DKW Tillig

Příspěvekod rawen » sob 22 pro, 2018 8:22 pm

Nazdar, oživím a zneužiju starší téma.
V jednom projektu musím použít DKW Tillig 83300. Celé to bude ovládáno analogově, páčkovými přepínači. Nemáte prosím inspirativní obrázek pultu anebo zapojení, abych nevymýšlel kolo? Díky...

(Nějak jsem doteď nepotkal nic jiného než EW3, tak jsem v první chvíli po vybalení DKW dlouze přemýšlel a sklouzl k hledání složitostí, které tam nejsou.)

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1693
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Anglican DKW Tillig

Příspěvekod belgarat » sob 22 pro, 2018 8:33 pm

Mam DKW v kolejove spojce, takze pult je jeste vic matouci ;)
Ale jinak Ti staci 2 prepinace - jenom levy prepinac prehazuje neintuitivne pravy prestavnik a naopak. Jine zaludnosti - pokud nenapajis nic vic nez srdcovku myslim nejsou.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Anglican DKW Tillig

Příspěvekod rawen » ned 23 pro, 2018 5:09 am

S tím napájením srdcovky mě zmátl článek na Railnetu. Vložením plíšku do žab mělo dojít k lepšímu vzájemnému propojení jazyků a současně to vypadalo, že i k trvalému propojení s přilehlou kolejnicí.
Srdcovka (jak ji chápu já) je plastová.

Takže mají se napájet i ty žaby a řešit jejich polaritu? Nebo stačí propojení přes jazyky anebo trvalé propojení? Nemyslím teoreticky, ale z praktických zkušeností.

Díky, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1693
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Anglican DKW Tillig

Příspěvekod belgarat » ned 23 pro, 2018 8:09 am

rawen píše:Takže mají se napájet i ty žaby a řešit jejich polaritu? Nebo stačí propojení přes jazyky anebo trvalé propojení? Nemyslím teoreticky, ale z praktických zkušeností.

Radsi zaved nejakou terminologii, na anglicanu je spousta casti :-D pro ktere lama jako ja nezna nazev.

Jinak - ja jsem na svem DKW plastove srdcovky odfrezoval a nahradil kolejnicovyma prutama a la prestavba EW1. Prijde mi, ze jizda Rosnickou je lepsi nez v klubu, kde je DKW zcela beze zmen (a bez prepinani cehokoliv). Cernos naproti tomu rikal, ze Rosnicka projizdela (neupraveneho) DKW zcela bez problemu.

Edit: doupravil jsem starsi clanek s jednou moji slepou ulickou: http://cs.ttodbocna.wikia.com/wiki/Anglican
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna


Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků