Pokud chceš zachovat kompatibilitu s továrním kolejivem na jiných modulech, tak je nutné vycházet z kola, které bude po nich jezdit. V TT lze stlačit šířku nápravy přes disky na 14,8 mm (10,2 + 2 x 2,3 mm). Nutná minimální délka hrotu je 1,1 mm a může začínat s rovinou disku, takže minimální délka osy mi vychází rovných 16 mm, s rezervou 16,2 mm. Pokud to zpátky přepočítáš na vnitřní světlost rozsochy měřenou přes ložisko (viz poznámka níže!), tak mi vychází, teoreticky seš schopen zmenšit tuto míru skutečně k 14,8 mm (teď počítáš 16,3 mm). Je to bez rezervy, takže si musíš rozmyslet, zda to tak přesně budeš schopen dělat nebo si něco přidáš. Pokud uděláš rozsochu leptanou z tl. 0,3 mm a ložisko bude mít obrubu 0,5 mm, pak máš světlost podélníků 15,6 mm (na místo míry 16,3 mm). Dá se to stlačit třeba preciznější přírubou s tl. 0,35 mm, takže to celé můžeš zmenšit na šířku tak cca o 1 mm.
norma rozteče rozsoch je min 16,3 mmPozor, míra udaná v normě nedefinuje světlost rozsochy, ale rovinu, kde začíná kužel hrotového uložení. U plastového odlitku od výrobce to může a je většinou totéž, ale v případě vkládání soustružených ložisek s přírubou do leptu to neplatí. Tam je nutné přidat dvakrát tloušťku obruby. Pro světlost poodélníků ještě dvakrát tloušťku rozsochy.
Je otázka, zda má smysl některé věci dělat. Nikdy nebudeš schopen to dělat pořádně, vždycky budeš jen určovat míru pokroucení reality. Pokud pojedeš jen podle NEM norem, tak ti to bude sice vycházet širší, ale bude to "zadarmo". Když si uděláš svoji normu na uložení dvojkolí, tak to sice trochu zredukuješ, ale nakonec budeš hledat kompromisy jinde, viz úvahy kolem geometrie konstrukce pro nesení tabulového skla. Dělat si svoje kola i osy nebude zadarmo a výsledkem bude jen jinak pokroucená realita. Je to sice výzva jak píšeš, ale přečti si po sobě svoje vlastní zhodnocení vývoje
Roky letí, ale uzavřené a plně funkční a odladěné věci jsou zatím spíše v budoucnosti.