nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod ladiznet » sob 17 lis, 2018 8:53 pm

hank : posílám odměnu ve formě obrázku :)

Obrázek
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 597
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod vmucha » sob 17 lis, 2018 9:00 pm

30. léta s největší pravděpodobností ruční pumpa, na nádraží v Kašticích nebo Libochovicích nedávno ještě byly s datem výroby 192x
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 600
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod ladiznet » sob 17 lis, 2018 9:07 pm

vmucha : tyjo, tak svůj archiv jsem procházel a nafocenou ji nemám. Máš?

Vymodelujeme rumpál i pumpu.
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 597
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod vmucha » sob 17 lis, 2018 9:23 pm

Na mém rajčeti koukni na Vilémov město.... Ale nejsem si jistý, jestli je to ta samá jako v Kašticích. Fotku z Kaštic možná někde najdu, ale neslibuji
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 600
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod vmucha » ned 18 lis, 2018 11:33 am

Tak jsem vám to byl nafotit.
https://vmucha.rajce.idnes.cz/Pumpy_Kastice
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 600
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod hank » ned 18 lis, 2018 1:23 pm

No, tak to bych se skoro vsadil, že tyhle muzejní objekty jsou mladší než já... A mimochodem, někdo je v TT taky dělá, nabízí to ES Pečky tady:
http://www.eshop-rychle.cz/es-pecky/esh ... u-s-pumpou
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3143
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod rawen » ned 18 lis, 2018 2:24 pm

Tak taková druhdy byla v každé zahrádce (bez veřejného vodovodu).

A myslím, že z injekční jehly lze vyrobit lepší: https://tt-moduly-ol.rajce.idnes.cz/Trnavka/#p1.jpg

Radek
TT moduly Olomouc
TT moduly Olomouc - diskuze
zahradní 30mm železnice od REGNERa
rawen
 
Příspěvky: 1428
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod Jarda H. » ned 18 lis, 2018 5:04 pm

ladiznet píše: ...
Vymodelujeme rumpál i pumpu.


Není lepší se věnovat "větším" věcem :wink: ?! Poměrně povedená ruční pumpa je u stavebnice Auhagen 13 243 TT, mám dojem, že je to nabízeno jako závorářské stanoviště, třeba to někdo doma má a pumpu nepoužil / nepoužije ... Jen by se dodělal betonový spodek. A rumpál se studnou nabízí Igra, nehodí se ?
http://igramodel.cz/cs/doplnky-tt/172-s ... na-tt.html
Přece jen vymodelovat ty blechy :lol: zabírají moc času !
Držím palec ve velkém dílu :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod hank » pon 26 lis, 2018 7:32 am

... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3143
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod ladiznet » stř 12 pro, 2018 6:20 pm

Řešíme ceduli na stanici. Publikace od J. Kadlece uvádí název stanice jako "Hora Sv. Šebestiána". Otázkou je, co bylo na ceduli? Jestli tento název, nebo název plný, tzn. "Hora svatého Šebestiána".
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 597
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod hank » stř 12 pro, 2018 7:29 pm

ladiznet píše:Řešíme ceduli na stanici. Publikace od J. Kadlece uvádí název stanice jako "Hora Sv. Šebestiána". Otázkou je, co bylo na ceduli? Jestli tento název, nebo název plný, tzn. "Hora svatého Šebestiána".


No, já bych začal tím, jestli obec vůbec měla za I. republiky oficiální český název. Například takový Svor se v letech 1918 - 1938 vždycky jmenoval jenom Röhrsdorf a totéž platilo i pro jeho nádraží.

Edit: Tak ani pohled do starých jízdních řádů toho moc nevyjasnil. JŘ z r. 1921 uvádí název Bastianperk, z r. 1937 Hora Sv. Šebestiána.

A ještě: V r. 1930 měla obec 1322 obyvatel, z toho 41 "Čechoslováků" (prvorepublikové statistiky uvádějí v duchu Masarykovy koncepce národa československého zásadně jen tuto národnost, nikdy Čechy a Slováky). Z toho bych spekuloval, že ani žádný český název nepotřebovala.

A ještě analogie ze sousední vejprtské tratě: Stanice Výsluní se v těch dobách v JŘ jmenovala "česky" Suniperk, Kovářská Šmideberk; což nejsou nic jiného než fonetické přepisy německých názvů.

Tak nevím, no... :? Rozhodně jestli v té době existoval i český název, budou na ceduli oba, český jako první.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3143
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod ladiznet » stř 12 pro, 2018 8:18 pm

Jízdní řády z roku 28, 31 a 37 uvádějí název "Hora Sv. Šebestiána"

To, jestli tento název byl i na ceduli se asi nikdy nedovíme. Kadlec např. někde uvádí místo "Sv." malé "sv."

"Hora sv. Šebestiána"
"Hora svatého Šebestiána"
"Hora Sv. Šebestiána"
"Hora Svatého Šebestiána"

Asi zůstaneme u toho názvu, který uvádějí jízdní řády viz výše zmíněné. Cedule na staniční budově budeme měnit dle doby, kterou budeme modelovat. (český, německý a nákladiště Křimov). Velkou ceduli pro modulový provoz ponecháme opět jako tu, kterou uvádějí jízdní řády.
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 597
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod hank » stř 12 pro, 2018 9:19 pm

ladiznet píše:Jízdní řády z roku 28, 31 a 37 uvádějí název "Hora Sv. Šebestiána"

To, jestli tento název byl i na ceduli se asi nikdy nedovíme. Kadlec např. někde uvádí místo "Sv." malé "sv."

"Hora sv. Šebestiána"
"Hora svatého Šebestiána"
"Hora Sv. Šebestiána"
"Hora Svatého Šebestiána"

Asi zůstaneme u toho názvu, který uvádějí jízdní řády viz výše zmíněné. Cedule na staniční budově budeme měnit dle doby, kterou budeme modelovat. (český, německý a nákladiště Křimov). Velkou ceduli pro modulový provoz ponecháme opět jako tu, kterou uvádějí jízdní řády.


Já bych na 99% řekl, že jestli měla obec i český název, tak na budově musí být pro období 1918-1938 v obou jazycích. Český nahoře.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3143
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod modelarTT/TTe » čtv 13 pro, 2018 9:26 am

"Český nahoře."

Ano, nebo z pohledu čtoucího na prvním místě, tudíž vlevo.

Dvojjazyčná označení byla definitivně zřízena (měla být zřízena) do 29. února 1920, kdy vstoupil v účinnost jazykový zákon 122/1920 Sb. Nelze vyloučit, že někde se tak stalo později. Tento zákon potom byl podrobněji, zejména pro obor státní služby, proveden vládním nařízením 17/1926 Sb.

Velká cedule pro modulový provoz by dle mého skromného mínění měla ctít Saint Germainskou smlouvu z 10. IX. 1919, která byla vyhlášena pod 508/1921 Sb., když už modelujeme tu epochu II, tedy měla by být dvojjazyčná s předností tehdy státního jazyka.
modelarTT/TTe
 
Příspěvky: 110
Registrován: úte 24 črc, 2018 2:37 pm

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

Příspěvekod hank » čtv 13 pro, 2018 10:26 am

modelarTT/TTe píše:Nelze vyloučit, že někde se tak stalo později.


Stalo, a vymáhání jeho realizace bylo ještě i koncem 20. let v některých čistě německojazyčných oblastech problematické. Ani ne tak u "velké" dráhy, jako u některých soukromých společností. To se týkalo například jablonecké elektrické malodráhy; na toto téma se dochovaly mediální stesky ještě z přelomu 20. a 30. let.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3143
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník