Polotovary pro stavbu segmentů

Zkušenosti, tipy, informace, návody a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod look23 » stř 24 říj, 2018 8:42 pm

Dneska jsem se byl podívat na ty bedničky v Hornbachu v Řepích a nic moc. Na nářadí dobrý. Všude na byly odřezky dřeva a lepidlo. Kvalita zpracování ala práce žáka prvního stupně učňovského studia.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1177
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod MrBlackbird » pát 26 říj, 2018 2:08 pm

V Bauhausu mají sice hezký bedničky, ale jsou dost vysoký a mají víko. Ty, který vypadaly použitelněji, sice víko neměly, ale jejich dno bylo ze sololitu a mělo dvě příčný výztuhy fungující jako nohy. Pak tam byly ještě zásobníky s rozměry 36x27x5 [cm], které byly komplet ze dřeva [t=4 cm], včetně podélné přepážky rozdělující prostor na dvě "nudle".
Uživatelský avatar
MrBlackbird
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 10 črc, 2018 11:00 am

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod U37008 » pon 29 říj, 2018 2:19 pm

Další kolejiště na stejných bedýnkách od Boesnerra. Tentokrát na motivy Rumunských lesních železnic.
http://www.schmalspur-modell.at/viewtopic.php?t=12166
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 231
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod MrBlackbird » úte 30 říj, 2018 9:56 pm

Tohle už nebude úplně nejmenší!
Nicméně jde vidět, že se chystá použít čtyři vodiče, což půjde slušně do peněz kvůli konektorům. Přemýšlel jsem, jestli by nebylo možné napájet přestavníky (MP1?) pomocí signálu J-K. Je to asi blbost co? :oops:
Gerd to na svém kolejišti vyřešil mechanickým přestavováním výhybek, kterým zároveň přepíná pomocí páčky pod deskou polaritu srdcovek. Na to si ale netroufám.
Uživatelský avatar
MrBlackbird
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 10 črc, 2018 11:00 am

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod snowbear » stř 31 říj, 2018 8:50 am

MrBlackbird píše:Tohle už nebude úplně nejmenší!
Nicméně jde vidět, že se chystá použít čtyři vodiče, což půjde slušně do peněz kvůli konektorům. Přemýšlel jsem, jestli by nebylo možné napájet přestavníky (MP1?) pomocí signálu J-K. Je to asi blbost co? :oops:
Gerd to na svém kolejišti vyřešil mechanickým přestavováním výhybek, kterým zároveň přepíná pomocí páčky pod deskou polaritu srdcovek. Na to si ale netroufám.


Je to na zvazeni kazdeho soudruha. Ja na to mam samostatnou vetev s vlastnim boostrem. To uplne neresi tvuj problem protoze to jsou zase ctyri draty ale s konektory "Molex Mini-Fit" se to celkem da.
TT, DR5000, Rocrail
snowbear
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 30 srp, 2018 11:42 am
Bydliště: Praha

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod belgarat » stř 31 říj, 2018 8:57 am

MrBlackbird píše:napájet přestavníky (MP1?) pomocí signálu J-K. Je to asi blbost co? :oops:

Kdyz budes prestavniky (dekodery) napajet primo z trakce "pobliz" a riznes vyhybku, booster (centrala) vypne J/K, a prestavnik neprestavis.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod fulda » stř 31 říj, 2018 8:59 am

MrBlackbird píše:Tohle už nebude úplně nejmenší!
Nicméně jde vidět, že se chystá použít čtyři vodiče, což půjde slušně do peněz kvůli konektorům.
Jak jsi přišel na 4 konektory? Já jsem si všimnul, že dělá 5 dírek - dva konektory, dva spojovací šrouby a jednu uprostřed nevím na co.
Koncepci na 4 vodiče jsem někdy v minulosti rozvíjel v rámci inteligentního kolejiva, ale to už jsem psal na začátku tohoto vlákna. To by umožňilo používat jak detekci obsazení, tak různé softy pro ovládání kolejiště jako celku, nebo třeba "jen ABC"

MrBlackbird píše:Přemýšlel jsem, jestli by nebylo možné napájet přestavníky (MP1?) pomocí signálu J-K. Je to asi blbost co? :oops:
Blobost? Ne proč? je to spíš běžná realita (která se dá běžně koupit)

Já hlavně nechápu, proč dává vždy buď dva tatínky, nebo dvě maminky. Podle mne se tím připravuje o mnoho kombinací. Já bych se držel vláčkové klasiky - nalevo tatínek, napravo maminka.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod MrBlackbird » stř 31 říj, 2018 2:10 pm

Myšlenka byla, že jeden pár povede J/K a druhý DC nebo AC pro napájení přestavníků, a to že povede ke zvýšení ceny za konektory.

To, že používá konektory tímhle způsobem, je dáno charakterem styčného profilu. Vzhledem k tomu, že některá spojení jsou v zatáčce, nejsou oba segmenty na styku stejné, ale každý je jiný (1 a 2). Pak můžeš všem jedničkám přisoudit samce a všem dvojkám samičky.

Co se týče napájení přestavníku. Nedochází k výraznému poklesu napětí v kolejích, když bude dekodér odebírat proud z trakčního vedení?

Fungovalo by v analogu odebírat DC z kolejí a napájet jím MP1?

Ocenil bych nějaké odkazy na diskuze o téhle elektro problematice. Minimálně tady na fóru se to špatně hledá. Taky mi přijde, že už je to OT, tak bychom mohli přejít do jiné sekce (pokud už podobné vlákno neexistuje).
Uživatelský avatar
MrBlackbird
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 10 črc, 2018 11:00 am

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod fulda » stř 31 říj, 2018 4:03 pm

MrBlackbird píše:Myšlenka byla, že jeden pár povede J/K a druhý DC nebo AC pro napájení přestavníků, a to že povede ke zvýšení ceny za konektory.

Pro takto malé kolejiště nemá cenu si dělat starosti s AC/DC napájením. Nikdy na něm nebude jezdit tolik souprav, aby to stálo za to.

MrBlackbird píše:To, že používá konektory tímhle způsobem, je dáno charakterem styčného profilu. Vzhledem k tomu, že některá spojení jsou v zatáčce, nejsou oba segmenty na styku stejné, ale každý je jiný (1 a 2). Pak můžeš všem jedničkám přisoudit samce a všem dvojkám samičky.

Tomuto nerozumím. Pořád pokud si definuji nějaká "normo čela" (rovina, zatáčka, dvoukolejka), tak pro ně mohu použít pořád levý a pravý, s tím, že něco je možné otočit a něco nedává smysl.

MrBlackbird píše:Co se týče napájení přestavníku. Nedochází k výraznému poklesu napětí v kolejích, když bude dekodér odebírat proud z trakčního vedení?
Existují dekodéry, které mají malou spotřebu (želva. MP1) a dekodéry co mají velkou spotřebu (PECO, ...)

MrBlackbird píše:Fungovalo by v analogu odebírat DC z kolejí a napájet jím MP1?
Moc ne, nebo s velkými problémy.

MrBlackbird píše:Ocenil bych nějaké odkazy na diskuze o téhle elektro problematice. Minimálně tady na fóru se to špatně hledá. Taky mi přijde, že už je to OT, tak bychom mohli přejít do jiné sekce (pokud už podobné vlákno neexistuje).

apage satanas
Já bych se klidně pobavil jak to udělat. Asi by bylo dobré si na to udělat nové vlákno, stanovit si jasné cíle a co je nejhorší, tak by se muselo mějak řešit, aby tam někteří odborníci ventilovali svá témata.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod MrBlackbird » stř 31 říj, 2018 5:47 pm

Pokud definuješ normo čela, u kterých je kolej uprostřed, pak je určitě výhodné udělat male/female na každém čele. Nicméně pokud kolej je bokem (offset), pak už to nutné není (za předpokladu, že nechceme mít kolejiště "cikcak"). Pokud kolej není ukončena kolmo na čelo, jak je to v případě WBE, tak už je to úplně jedno, protože ani zapojení "cikcak" nebude možné - koleje nebudou hladké. Pokud víš, jak je WBE koncipováno, tak zároveň víš, že Gerd s idefinoval jisté přechody A, B, C, D a E (možná pak ještě další, nevím). každý s přechodů, u nejž není kolej kolmá s čelem a zároveň uprostřed segmentu - a to není žádný - je tvořen čelem 1 a 2 (Gerd to ovšem neoznačuje). Např člen A1 navazuje hladce pouze na člen A2 nikoli však na A1 a už vůbec ne na B, C, ... .


K těm přestavníkům. Řekněme, že máme kolejiště s 15 přestavníky MP1 a 4x (dekodér pro 1 výhybku) a 2x (dekodér Kuehn pro ty zbývající - stanice mají vždy společný dekodér) a centrálu DR5000. Po kolejišti se současně prohání 2 vlaky. Za předpokladu, že nepřehazujeme všechny výhybky najednou, utáhne to centrála sólo?


Doufám, že to, na co se ptám, není úplná hovadina. V DCC jsem pouze na teoretické úrovni, zatím!
Uživatelský avatar
MrBlackbird
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 10 črc, 2018 11:00 am

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod fulda » stř 31 říj, 2018 7:34 pm

To plánování A1 a B2 se mi zdá dost složité, ale to je asi jedno.

Na elektriku se neptáš špatně, ale odpovím ti ve správnějším vlákně.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod MkTT » čtv 08 lis, 2018 8:17 pm

MrBlackbird píše:Ahoj,
velice mě zajímají tvoje postřehy s těmito panýlky Casani. Určitě se tady rozepiš :lol: . Zajímalo by mě:
1) jejich kvalita zpracování. Jak třeba lícují "čela"? Myslíš, že panel vydrží i odřezaní jeho částí při tvorbě krajiny?
2) jestli je výška 6 cm dostačující pro montáž elektroniky nebo to opravdu potřebuje těch 9 (Waldbahner má ty devítkový).
3) tloušťka dna a boků, pevnost v krutu
Díky!
Kdybys byl náhodou z Prahy, možná bych se při tvém dalším nákupu připojil s objednávkou pár testovacích panýlků :wink:


Zapomněl jsem napsat, že tloušťka boků je 1 cm a dna 5 mm. Pevnost v krutu je velmi dobrá.
MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod Marthin » čtv 08 srp, 2019 7:18 am

MkTT píše:
MrBlackbird píše:Ahoj,
velice mě zajímají tvoje postřehy s těmito panýlky Casani. Určitě se tady rozepiš :lol: . Zajímalo by mě:
1) jejich kvalita zpracování. Jak třeba lícují "čela"? Myslíš, že panel vydrží i odřezaní jeho částí při tvorbě krajiny?
2) jestli je výška 6 cm dostačující pro montáž elektroniky nebo to opravdu potřebuje těch 9 (Waldbahner má ty devítkový).
3) tloušťka dna a boků, pevnost v krutu
Díky!
Kdybys byl náhodou z Prahy, možná bych se při tvém dalším nákupu připojil s objednávkou pár testovacích panýlků :wink:


Zapomněl jsem napsat, že tloušťka boků je 1 cm a dna 5 mm. Pevnost v krutu je velmi dobrá.


Ahoj,
i to mne zaujaly tyto bedýnky Casani - chtěl jsem se zeptat, jaká je doba doručení od data platby přes net?
Tento nápad je velmi dobrý pro ty, kteří nemají možnost vyrobit panel (nebo z časových důvodů ani nechtějí). Na netu koluje video, kde chláperk začíná jezdit s malým segmentovým kolejištěm a postupným přidáváním roste jeho velikost. Aby toho nebylo málo, tak návrh tratí je univerzální v tom, že poslední segment vloži do prostředka a jede se dál. Nic nepřepojuje, jen "cvak a cvak". A to ještě na podlaze s parkety. Ale ty banánky u něj se mi zdají být dost dlouhé....
M.
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Re: Polotovary pro stavbu segmentů

Příspěvekod MrBlackbird » úte 20 srp, 2019 6:38 pm

Ahoj, co se týče doby dodání je to minimálně 6 pracovních dní a záleží na tom, jak budeš platit a jak má UPS práce.
Funguje to následovně:
1) Uděláš objednávku na boesner.com minimálně ve výši 50€
2) Zadáš všechny údaje, nabídne ti to jen jednu formu placení - předem
3) Počkáš, až ti na email napíše pán z Boesneru (předmět export), přílohou bude pro forma faktura (prepayment-invoice) - soubor "Rechnung"
4) Zaplatíš bankovním převodem nebo pošleš email, že chceš payment link pro zaplacení kartou (vše je popsáno v "Rechnung")
4a) Pán pošle link na zaplacení kartou
5) Čekáš, až ti u dveří zazvoní UPS

Jinak asi jsi myslel Gerda píšícího na blog waldbahner.de. Ten inspiroval více lidí... :D
Uživatelský avatar
MrBlackbird
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 10 črc, 2018 11:00 am

Předchozí

Zpět na Materiály ke stavbě modelů, kolejišť a diorámat

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník