Výhody analogového řízení kolejiště

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod belgarat » stř 24 říj, 2018 5:57 am

Nezavisle na tom zda je @tondakladno troll, jirka_us nebo ne - tedy v zajmu ostatnich: prosim nepatlat se v nepodstatnych vecech a netahat sem detaily digitalu; toto tema ma byt o vyhodach (a limitech) analogu.

Staci kdyz konstatujeme, ze porizenim 2. a kazde dalsi masiny se stava "analog" slozitejsi (minimalne odpojitelne useky s prislusnym dratovanim). Podstatne slozitejsi se stane pri SOUBEZNE jizde vice lokomotiv (@tondakladno vyraz "na jedne koleji" je blbost): budto oblasti jednotlivych regulatoru s prechodovymi useky, nebo prepojovani regulatoru k jednotlivym usekum - a s tim spojene dratovani.

Pokud uzivatel chce zaroven jezdit vice soupravami tak, aby "si vezly regulator sebou" (pripinani regulatoru k jednotlivym usekum), je na miste zvazeni digitalniho provozu.

Takze:
* jedina provozovana souprava - super
* vice stridave pouzivanych souprav (v kazdem okamziku jede 1) - zvladne i decko ZS
* soubezna jizda vice souprav, model ma oddelene regulovane oblasti (okruhy) - komplikace
* regulator ridi soupravu, ne oblast - prusvih
(zdatni analogisti prominou zjednoduseni v poslednim bode)

Akorat teda je problem, ze tohle neni "vyhoda" analogu, ale spis podminka pouzitelnosti; u digitalniho rizeni zvladne i decko vsechny varianty.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod BohousP » stř 24 říj, 2018 6:29 am

Otevírání nových vlákem se shodným obsahem a novým názvem by po mělo být po zásluze oceňováno banem alespoň na měsíc.
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=6&t=11653

Nejlepší by bylo takovéto pokusy prostě ignorovat.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2921
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod fulda » stř 24 říj, 2018 6:39 am

Pavel-HP píše:Tak to je zase blábol. To už začínáte tu blbost zvyšovat kvadratickou řadou.

Zásadní problém je, že tu hodně lidí předpokládá, že mluví s normálním člověkem a přitom si neuvědomují, že mluví s manželkou. Sice položil otázku, ale jen proto, že chce slyšet tu svou odpověď, jen tvým hlasem. Zároveň musíš chápat, že je to slabá ženská a nesmíš mu dávat složité otázky a komplikované protiargumenty. Máš to prostě udělat, aby to fungovalo a bulo to dobře.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod BohousP » stř 24 říj, 2018 7:30 am

Lucy píše:Tak proč administrátor nezamkne tato vlákna :?: Jindřichu,s těmi výrazy na adresu manželek,bych byla dost opatrná.Dnes jsi bez věčeře :wink: .

BAN se dává na měsíc ... držme se jednotné míry
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2921
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod Tomas Lebeda » stř 24 říj, 2018 8:02 am

Mě tedy vadí, že si @tondakladno zpětně opravuje příspěvky, ve kterých napsal blbost.
Místo toho, aby napsal, že se spletl a že s obsahem digitálních startsetů neměl pravdu.
Pak je to nepřehledné a informace se ztrácí.

Nehledě na to, že jsem dle názvu vlákna očekával že se něco dočtu o výhodách analogového řízení.
A jediné co jsem se dočetl, že si @tondakladno myslí, že je analogové řízení levnější, což ještě k tomu není vůbec srovnatelné kritérium, protože se srovnává něco, co není jasně definované.
Pokud by napsal, že postavil kolejiště např. na ploše 1x1m s jednou stanicí a jedním SN a vlečkou v každém tři koleje a nějaký šturc, že na tomto kolejišti vyřešil automatický provoz se střídáním dvou motoráků a posun, a že ho to v analogovém řešení stálo XY peněz a strávil tím tolik a tolik hodin a pak by to samé udělal v digitálu, tak pak si myslím, že můžeme srovnávat kolejiště podle ceny.
Bez toho je to povrchní a nepřesné a postavené na hlavu.

Přesně po přečtění takovýchto neodborně vedených vláken, které si ještě k tomu kladou za cíl uvádění výhod jednoho nebo druhého způsobu řízení, vznikají naprosto mylná očekávání u začínajících modelářů.
Já jsem začal studovat toto fórum před dvěma lety a zprvu jsem si taky myslel, že budu kolejiště z důvodu ceny stavět jako analogové. Byla to úplná blbost. Nakonec to skončilo tak, že jsem za 2300,- koupil centrálu z21 a MM a za pár stovek dekodér a ušetřil jsem si desítky možná stovky hodin práce na polofunkční analogové trakci. Analogové ovládání příslušenství mi zůstalo a teď trávím opět destíky hodin tím, abych nastudoval problematiku detekce v návaznosti na případnou další automatizaci kolejiště v analogu, místo toho abych si za pár stovek až tisíc koupil hotové řešení v digitálu a hned jezdil. Kolik stovek metrů drátů jsem pod svým malým kolejištěm už natahl asi nespočítám a že tam mám osazených asi 40 relé taky není zadarmo. Takže si myslím, že o té ceně "levnějšího analogu" taky něco vím. Čímž neříkám, že si někteří jednotlivci nemohli tuto cestu zvolit. Měly by však mít dopředu jasnou představu čeho se snaží dosáhnout a kolik je to bude stát času, aby se mohli správně rozhodnout.
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod belgarat » stř 24 říj, 2018 8:09 am

Tomas Lebeda píše:Mě tedy vadí, že si @tondakladno zpětně opravuje příspěvky, ve kterých napsal blbost.
Místo toho, aby napsal, že se spletl a že s obsahem digitálních startsetů neměl pravdu.
Pak je to nepřehledné a informace se ztrácí.

K tomuhle mam pripodotek: i ja tady postradam moznost zpetne opravit neco co jsem napsal blbe. Ne aby to zaniklo, ale aby bylo jasne, ze jednak uznavam ze jsem napsal hloupost/nespravnou vec, aby dalsi ctenare vec nematla, ale na druhou stranu videli co bylo receno. Nenasel jsem presrktnuti znaku, tak pouzivam zmenseni fontu a/nebo zesvetleni (je jasne ze tam neco je, ale ze to asi neni uz podstatne).

Pokud ma autor skutecne zajem text opravovat/aktualizovat (a nejedna se o mazani historie), doporucil bych pro samotny 'naucny text' pouzit nejakou Wiki, a zde na foru pouze rozpoutat k tematu diskusi.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod BohousP » stř 24 říj, 2018 8:12 am

belgarat píše:
Tomas Lebeda píše:Mě tedy vadí, že si @tondakladno zpětně opravuje příspěvky, ve kterých napsal blbost.
Místo toho, aby napsal, že se spletl a že s obsahem digitálních startsetů neměl pravdu.
Pak je to nepřehledné a informace se ztrácí.

K tomuhle mam pripodotek: i ja tady postradam moznost zpetne opravit neco co jsem napsal blbe. Ne aby to zaniklo, ale aby bylo jasne, ze jednak uznavam ze jsem napsal hloupost/nespravnou vec, aby dalsi ctenare vec nematla, ale na druhou stranu videli co bylo receno. Nenasel jsem presrktnuti znaku, tak pouzivam zmenseni fontu a/nebo zesvetleni (je jasne ze tam neco je, ale ze to asi neni uz podstatne).

Pokud ma autor skutecne zajem text opravovat/aktualizovat (a nejedna se o mazani historie), doporucil bych pro samotny 'naucny text' pouzit nejakou Wiki, a zde na foru pouze rozpoutat k tematu diskusi.


Já kromě toho dost častou používám na konci příspěvku poznámku "EDIT:" a do ní napíšu, co bylo změněno.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2921
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod BohousP » stř 24 říj, 2018 8:31 am

Lucy píše:
BohousP píše:
Lucy píše:Tak proč administrátor nezamkne tato vlákna :?: Jindřichu,s těmi výrazy na adresu manželek,bych byla dost opatrná.Dnes jsi bez věčeře :wink: .

BAN se dává na měsíc ... držme se jednotné míry

Tak proč nebyl dán BAN a vlákno viewtopic.php?f=6&t=11653 bylo dnes uzamčeno :?:

Já myslel měsíční BAN na Fuldovic večeři ... :lol:
Vlákno bylo uzamčeno adminem (přiznávám, že jsem to navrhl, protože v něm nic nového už nebylo, jen samé jalové kecy). Navíc sám autor ho chtěl smazat. Bohužel, jalová diskuze se ještě před uzavřením vlákna přesunula sem.
Já už léta tvrdím, že pustit některé lidi ke klávesnici by měl být trestný čin ... :mrgreen:
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2921
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod fulda » stř 24 říj, 2018 8:41 am

Lucy píše:Jindřichu,s těmi výrazy na adresu manželek,bych byla dost opatrná.Dnes jsi bez věčeře :wink: .
Nezlob, nebo dojdu utáhnout uzávěry na všech sklenicích ve spíži. :mrgreen:
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod alexander » stř 24 říj, 2018 9:12 am

Je to jednoduché, výhody žiadne nie sú.
Je to ako obhajovať výhody sčotu (guličkové počítadlo) oproti kalkulačke....

S DCC si poradí aj laik, sú to jednoduché, spoľahlivé a ľahko replikovateľné konštrukcie a la Paco, DCC koleje, Fulda..., ktoré dokázal zbastliť a sfunkčniť aj môj syn bez základného elektrovzdelania.

A príklad zo želežnično modelárskeho krúžku: chlapci vo veku 7-10 rokov rozbalili štartset s troma výhybkami, zložili ovál, kde na jednej strane bola dvojkoľajná akože stanica a na opačnej strane oválu odbočka do akože továrne. Zapojili centrálu a jazdili s tromi mašinkami. Žiadne odpájané úseky, alebo odkladanie mašiniek z koľají, iba radosť z hry...
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod BohousP » stř 24 říj, 2018 9:34 am

Berme to tak, že výhody parního provozu vlaků také nejsou žádné. Přesto čím dál víc lidí je miluje. Ale do práce by nimi jezdit nechtěli, na dovolenou do Bulharska už vůbec ne.
Někdo má analog z nostalgie, někdo proto, že digitálu nerozumí (spíš odmítá rozumět). Mám vláčky jako hobby s přestávkami již 50 let, z toho cca 9 let DCC. Jsem elektronik, navrhl a postavil jsem kde-co, včetně reléového řízení, ale až digitál mi přinesl plné uspokojení.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2921
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod tondakladno » stř 24 říj, 2018 9:45 am

Pavel-HP píše:Tak to je zase blábol. To už začínáte tu blbost zvyšovat kvadratickou řadou.

Tak uveďte jaký blábol.
tondakladno
 
Příspěvky: 123
Registrován: sob 12 kvě, 2018 12:40 pm
Bydliště: Kladno

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod hopeter » stř 24 říj, 2018 9:54 am

" Mě tedy vadí, že si @tondakladno zpětně opravuje příspěvky, ve kterých napsal blbost. " Tím se nám Toník z Kladna už "odkopal" úplně a nemá smysl na jeho příspěvky reagovat. :wink: :!:

Mimo téma : Bohouši nedávno jsem jel Railjetem z Pardubic do Brna a věř , že stísněný prostor a vydýchaný vzduch z klimatizace bych rád vyměnil za dřevěné sedadlo a popel v očích... :D
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Prosba

Příspěvekod tondakladno » stř 24 říj, 2018 10:46 am

Pánové, toto téma jsem v dobré víře založil pro začátečníky, kteří na začátku nevědí kam se vrtnout. Tak nepište např. blábol a nevysvětlíte jaký, když píšete
o komponentech, tak o jakých a proč nejdou v analogu uvést do provozu atd. Buďte konkrétnější. V jednom případě (už vidím reakci "v několika") jsem Vám
nahrál a dobře mi tak, na pěknou smeč a to v té mé informaci o Start setu a dokoupení centrály. To Vám nevyčítám. Za nedůslednost se platí.
Prosím Vás, mě už vynechte, hlavně ty příspěvky s odkazy. Já od Vás nic nepotřebuji, tak se zaměřte na začátečníky. Vaše poštipačné narážky mi vůbec nevadí
a začínám se jimi bavit. Musím poděkovat "belgaradovi", že založil téma, kde je moje přezdívka. Přišlo mi na soukromou zprávu již několik žádostí.
Teď se jdu podívat, čím jste mne za 24 hod. počastovali. Tonda.
tondakladno
 
Příspěvky: 123
Registrován: sob 12 kvě, 2018 12:40 pm
Bydliště: Kladno

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

Příspěvekod Tomas Lebeda » stř 24 říj, 2018 11:08 am

Tak já to tedy zkusím trochu rozebrat hned z prvního příspěvku:

tondakladno píše:Toto téma jsem založil pro začátečníky,

Pro začátečníky bude v řízení kolejiště podle mě jednodušší digitál.
tondakladno píše: pro ty, kterým programování nic neříká,

programovat není s digitálem vůbec potřeba, nastavení CV nepovažuji za programování a i bez jejich nastavení to hned na první dobrou jede.
tondakladno píše:nemají pevné nervy na to, aby dost často museli řešit problémy, které digitál nabízí,

Problémy při řízení v analogu jsou složitější, protože je nutné ho stavět na míru a ne kompletovat z již hotových komponentů
tondakladno píše: i když mají minimálních znalostí o elektrice

Pokud má někdo minimálni znalosti o elektronice tak je lepší stavět z již hotových prvků než si vše sám vymýšlet a vyrábět.
tondakladno píše:a jsou odolní, proti častování digitalisty, že analog je " dinosaurus ",
ale nedodají, že bezproblémový

Někdy nalézt v té změti drátu ten pravý, který zrovna má špatný kontakt je docela oříšek.
tondakladno píše:Výhody analogové řízení :
1. Podstatně nižší pořizovací cena.
2. Nepotřebujete DCC komponenty jako např. centrálu, moduly, které cenu podstatně navyšují.
3. Koupíte-li dětem k vánocům za 3500,-Kč např. analogový " Start-set ", tak během max.30 min budete si již s dětmi hrát.

ohledně toho jak si myslím, že je to s tou cenou jsem psal tady http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=7&t=11668&start=15#p244271

Takže bych teď rád slyšel ty argumenty pro začátečníky o výhodách analogového řízení kolejiště!
Zatím tu podle mě nepadl žádný. Pro začátečníky si myslím je vhodnější digital.
Címž nechci nijak hanět analogová řešení, jen si myslím, že svojí složitostí pro začátečníky nejsou.
A teď se bavím o řízení ne o kroužení na oválu s jednou lokomotivou
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků