Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod JendaTT » čtv 27 zář, 2018 3:53 pm

Davca: Přesně, pro děti jsem dal VI. epochu, vidí to lítat přes nádraží v Libni, navíc se jim líbí jízda po 2-kolejce proti sobě s rychlíky a dlouhými náklady. Já z nostalgie občas vytáhnu nějakou tu páru (na které jsem jezdil s dědou) nebo Sergeje (ten zase se strejdou) a pod ozvučením si je projedu :-)
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod hank » čtv 27 zář, 2018 6:36 pm

No, tak v rámci poctivé nostalgie :mrgreen: lze i do V. a VI. epochy mezi novější vozidla propašovat leccos zajímavého, třeba dvěstadvaašedesátku... A ti úplně nejpoctivější nostalgici aka KŽC :lol: si vytlamovali dotace na dopravní obslužnost a vozí s tzv. muzejními motorovými vozy řady 810 dokonce i pražské příměstské vlaky... :twisted:

Trochu mi to připomíná poněkud cynickou poznámku jednoho libereckého železničáře pronesenou při oficiálním rozloučení s parní trakcí u ČSD v roce 1980 směrem k liberecké perle 556.042: "Co tady tu čoudu tak vočumujou, ráno eště normálně přivezla 2000 tun písku z Hrádku a teď na ni fšichni koukaj' jak na svatej vobrázek..." Ale proč by nakonec nemohl někdo modelovat třeba nějakou současnou reprízu týdne páry na štítecké lokálce z března 1985, kdy se místo turnusových singrovek, šukafónů a pílštyků sešly 354.1217, 422.025 a M 131.101 a úspěšně bez jediné neschopnosti za ten týden odvezly úplně všechno včetně dvou párů pravidelných Mn vlaků denně... Když už se národní dopravce na další Plandampf za 33 let dodnes nezmohl, tak si ho někdo může vyzkoušet aspoň na kolejišti nebo při nějakém setkání modulářů a prostrkat ho mezi normální turnusy.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod JendaTT » čtv 27 zář, 2018 8:31 pm

Je pravda, že nasazení 810 na příměstské vlaky je … trochu ulítlé. Neříkám, že Elefant je něco super, ale letos v létě byl sakra rozdíl jet kolem Prahy aspoň trochu klimatizovaným vlakem nebo nostalgickou 810...

Jako jo, při nostalgických jízdách to člověk bere, ale v normálním provozu? To i moji kluci se mě ptali, jestli tou 810 musíme jet, jestli raději nepočkáme na další spoj.
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod HonzaM » čtv 27 zář, 2018 8:42 pm

Morris Zapp píše:A i kdyby ne: naprostá většina modelářů dělá období svého mládí. Takže my modelujeme epochu IV s jejím bohatým provozem - ale mlaďasové přijdou s epochou VI s jejím tramvajovým provozem a prakticky mrtvou nákladní dopravou jinou, než v ucelenkách. Mě by to stejně nebavilo... :wink:

Mně je sice hodně let a od starého Marklina jsem přes H0 Piko, TT Bahnen a Piko N skončil u N, a pres muj věk mne bavi epochy V/VI, nebaví mne manipulace, ale pokud vůbec nákladní vlakyí, tak jen ucelenky. Návštěvám se to líbí, protože pokud to nejsou modeláři zahleděni do historie, líbí se jim že na kolejišti vidí totéž co na nádražích. Dětem se líbí jezdit s vlaky jaké znají, dospělí návštěvníci ocení moznost pozorovat naprogramovaný provoz.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4044
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Morris Zapp » úte 16 říj, 2018 1:03 pm

Honzo, máš samozřejmě pravdu, že současnost je skvělá na automatizaci: ucelenka sem, ucelenka tam, ptg sem, ptg tam, na lokálkách obousměrná regionova sem a zase tam... Když se ti to líbí a baví tě to, tak hurá do toho! Od toho ty vláčky máme, aby nám dělaly radost! :wink:

Mě zase baví třeba obrazit s Mn vlakem lokálku D3, hlásit se dirigentovi, při křižování hrát vlak první, přistavovat vozy k vykládce a dobírat ty hotové... Nebo dělat strojmistra v depu, vystavovat na hranice lokomotivy podle rozpisu, odebírat ze stanice lokomotivy po výkonech, dobrat s nimi vodu, vysypat popel, dozbrojit uhlí, otočit a remizovat... přitom kolem po traťových kolejích jezdí vlaky a dělají tomu úžasnou kulisu...

Děti... Jako výmluva pro manželku dobrý :wink: , ale jinak je železniční modelářství stabilně koníčkem nás pánů v nejlepších letech 8)
Mladí mužové asi tak od 16 let na to nemají prostě čas - a budou ho mít až po letech, až budou jejich děti fungovat relativně samostatně.

Dvojkolejka s rychlíky a náklady: dovoluji si připomenout, že takové scény se dají modelovat ve všech epochách, I. počínaje :wink: A pro milovníky těžkých nákladních vlaků v hustém sledu je asi nejlepší ta IV...

Klatovsko: úžasný prostor! Č-M transverzálka s červenými budovami (které se v dnešní době dají v TT koupit!). A Klatovy samy jsou zajímavý železniční uzlík okresního významu - hra na "Klatovsko" by někdy mohla být námětem provozního setkání! :idea:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod vorech » čtv 18 říj, 2018 7:12 am

Tak osobni doprava v Klatovech je porad zajimava,ale nakladni je nic moc,zrusena pila ve Svihove,zrusena prefa v Presticich. Jeden vagon v Janovicich na nakladku za tyden,jeste,ze to zachranuje uhli a drevo v Klatovech.
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 18 říj, 2018 7:14 am

A přesně proto modelujeme epochy III a IV :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod vorech » čtv 18 říj, 2018 11:30 am

To je taky dobre,jste neco jako obrazkove knihy historie :wink:
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Morris Zapp » pát 19 říj, 2018 5:07 pm

Jj, epocha II je úžasná: lokomotivy ještě ani zdaleka si nebyly podobné jako krabice krabici, osobní vozy také namixované na vlacích ve spoustě různých provedení, nákladní vozy hojně obudkované (na konci vlaku budka povinná!), kusové zásilky pod tlakem automobilu prožívají svůj technologický vrchol...
Ale má taky svá proti: zapomeň na světelná návěstidla (nemodeluješ-li zrovna jednu z mála konkrétních stanic, kde už byla), koncové návěsti, které byly ve velice nápadném provedení (a měnily se podle dopravní sitace, nikoliv že by byly pořád červené!) vymodelovat neumíme, dopravní předpisy tehdejší doby mi moc nejdou (i když jsem přečetl knihu, honosící se tím, že po jejím přečtení bych měl být schopen vykonávat dopravní službu u meziválečných ČSD), tabelární jízdní řády musely mít vyznačeny vjezdové koleje a stižené vlaky (což náš sw nepodporuje, ledaže bychom nějak znásilnili režim D3..?)...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod hank » pát 19 říj, 2018 5:18 pm

No ale do lokálkových stanic se jezdilo "jako do stodoly", takže spoustu starostí si můžeš ušetřit právě modelováním lokálek... Leckde se křižovalo akorát o řepných kampaních, nemusíš rozlišovat dopravní a manipulační koleje, jediná návěstidla byly pískáčky, skloníky a námezníky, ani s ochranou přejezdů se to nijak nepřehánělo...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Morris Zapp » sob 20 říj, 2018 9:27 am

Jj, to je pravda. Ale lokálky měly tenkrát povolené nápravové tlaky tak do 12 tun - a to je na kultovní lokomotivu ČSD ep. II poněkud málo :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Morris Zapp » sob 20 říj, 2018 2:11 pm

Tak jistěže těch 12 tun není dogma: všechny tratě byly postupně zesilovány, lokálky to vytáhly někam na 14 tun, což byla na začátku epochy běžná hodnota hlavních tratí (proto ještě ve 30. letech (!) vznikaly nové stroje 464.0 pro rychlíkovou dopravu!), hlavní tahy byly horečně zesilovány na 17 tun, když se Dolchovi nepodařilo dodržet 16 u Kultovního Stroje :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod hank » sob 20 říj, 2018 4:44 pm

Morris Zapp píše:Tak jistěže těch 12 tun není dogma: všechny tratě byly postupně zesilovány, lokálky to vytáhly někam na 14 tun, což byla na začátku epochy běžná hodnota hlavních tratí (proto ještě ve 30. letech (!) vznikaly nové stroje 464.0 pro rychlíkovou dopravu!), hlavní tahy byly horečně zesilovány na 17 tun, když se Dolchovi nepodařilo dodržet 16 u Kultovního Stroje :wink:


Je známý případ lokálky Rakovník - Bečov nad Teplou, která byla pod tlakem armády od samého začátku projektována na 14 tun a taky původně dostala přidělené lok. 59 kkStB = 324.2 ČSD. Na liteňskou lokálku zajížděly lok. 324.2 už ve 20. letech. Na lokálkách v Jeseníkách (ramzovská dráha, Zlaté Hory, Javorník) byly už za císařpána přechodné lok. 73 = 414.0. Atd.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Morris Zapp » sob 20 říj, 2018 4:56 pm

Dnešní zoufalá lokálka Rako - Bečo byla stavěna nejen na 14 tun, ale taky se 400 m dlouhými stanicemi se zabezpečovacím zařízením (!) - takže ta mezi lokálky epochy II zase tak moc dobře nezapadá... :wink:

Dnešní lokálky v Jeseníkách taky byly ve své době hlavními tratěmi - lokálkou byl jenom camfrňousek Barzdorf - Jauernig...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod hank » sob 20 říj, 2018 5:22 pm

Morris Zapp píše:Dnešní zoufalá lokálka Rako - Bečo byla stavěna nejen na 14 tun, ale taky se 400 m dlouhými stanicemi se zabezpečovacím zařízením (!) - takže ta mezi lokálky epochy II zase tak moc dobře nezapadá... :wink:

Dnešní lokálky v Jeseníkách taky byly ve své době hlavními tratěmi - lokálkou byl jenom camfrňousek Barzdorf - Jauernig...


Tak já mám jako kritérium zařazení mezi lokálky to, že uvedené tratě byly stavěny podle "lokálkových" zákonů...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků