Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
Fox píše:ad diody: při rozpojení indukční zátěže vznikají napěťové špičky, které mohou prorazit spínací tranzistor. Proto se používají diody, které odvedou proud do zdroje. Kdyby tam diody nebyly, mohl by z toho při impulzním buzení vzniknout přístroj podobný tomu "Vyděržáj pioněr". Viz "Pelíšky", taky jsem ho měl doma, oblíbený dárek z Ruska, kde toho jinak moc k sehnání nebylo.
Trixt píše:jipol57: A je to stejná dioda jako u optočlenů nebo nějaká jiná?
jipol57 píše:Na jeden vlak a ještě k tomu TT, si myslím dostačující.
K těm diodám asi bylo řečeno vše. Ty výkonnější mohou být samozřejmě i před těmi tranzistory.
jipol57 píše:Ale v tom přepínatelném úseku bude jen jeden "spotřebič" - vlak. Není to pro celé kolejiště. A krom toho v parametrech vidím MAX CURRENT 3A. A při náhodném zkratu by měla vypnout centrála.
Trixt píše:MiG: Omlouvám se, ale v elektro nejsem moc zběhlý. Pokud je u relé napsáno, že má zatížitelnost 1A při 125 V AC, pak bych očekával, že při pouhých 15 V DCC signálu bude zatížitelnost kontaktů relé vyšší než 1A. Nebo ne?
Trixt píše:Bavíte se o relé, že?
Trixt píše:MiG: Omlouvám se, ale v elektro nejsem moc zběhlý. Pokud je u relé napsáno, že má zatížitelnost 1A při 125 V AC, pak bych očekával, že při pouhých 15 V DCC signálu bude zatížitelnost kontaktů relé vyšší než 1A. Nebo ne? Bavíte se o relé, že?
Trixt píše:Omlouvám se, ale v elektro nejsem moc zběhlý. Pokud je u relé napsáno, že má zatížitelnost 1A při 125 V AC, pak bych očekával, že při pouhých 15 V DCC signálu bude zatížitelnost kontaktů relé vyšší než 1A. Nebo ne?
Zpět na Elektrika a elektronika
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků