Ještě nikdy se nám nepodařilo přiblížit se ke skutečnosti tímhle způsobem, že by si přepravci kontinálně přímo v průběhu provozu objednávali přepravy (samozřejmě, v malých objemech to funguje, ale v zásadě naprostá většina přeprav je připravena před setkáním a funguje pak kyvadlově nebo zásobníkově, popř. cukrovar si jezdí kontingentně). Ono by to vyžadovalo hlavně management prázdných vozů, který by kontinuálně spojoval vyložené vozy s poptávkami. Skutečná železnice na to měla obrovská kvanta lidí, kteří neustále sepisovali vozy, hlásili je vozovým disponentům a ti nepřetržitě úřadovali. Nám by na tohle, při našem rozsahu, možná stačil vozový disponent jediný, který by neustále kroužil kolem layoutu, sbíral "přihlášky nakládky", evidoval, co mu kde došlo na vykládku, a pároval to. Má to jediný zádrhel: nikdo to nechce dělatUncleFardy píše:Tím se stane vlakotvorba tak trochu živelnou a přiblíženou skutečnosti
Tak alespoň dělám různé proživelňovací finty:
Například jeden kolega nakládá na vlečce minerálku (v lahvích). Plní státní plán,aby byly vánoční prémie, takže toho má jeden celý PO vlak za sejšnu. Třikrát denně mu manipulák přiveze vozy k nakládce, třikrát denně je přistaví a třikrát denně stáhne z vlečky ložené vozy, které se v té stanici shromažďují, až pak přijede lok, zapřáhne je a odveze "do České Třebové na rozptyl".
Je podzim (cukrovar přece jede na plné obrátky!), takže předstíráme, že vozoví disponenti zahájili stahování vozů Z z minerálky a nahrazují je vozy L (za mrazů nejde minerálka vozit v Zetkách). Takže ta souprava jezdí pěkně strakatá: bez ladu a skladu promíchané bílé vozy L s hnědými Z.
Ve skryťáku z té došlé soupravy vyházejí vozy Z a uschovají, vozy L zase pospojují a teď je z nich NEx s maďarskou zeleninou pro zásobování polských pracujících. Takhle projede layout a vrátí se coby Sn s prázdnými izotermickými vozy z PKP pro MÁV. Skryťák to přidá k těm uschovaným Z vozům od minerálky a celé to roztrhá na čtyři díly.
Třikrát za den přijede do skryťáku Pn vlak se směskou vozových zásilek v layoutu. Aby nejel po zpracování nákladních listů zase zpátky ve stejném řazení, utrhne z něj obsluha dle libosti čtvrtinu zátěže, kterou si uschová, a nahradí ji jednou čtvrtinou té směsi Z a L vozů z předchozích odstavců.
Po odjezdu třech Pn vlaků ze skryťáku nám v něm zůstala poslední čtvrtina té směsi Z+L a tři čtvrtiny zátěže, co byla odstavena z těch směsek. Teď tyhle čtyři čtvrtiny skryťák spospojuje a odesílá do layutu jako čtvrtý odliv. Pestrost zajištěna
Holt je potřeba brát ohled na to, že model má své specifické potřeby, a naplánovat GVD nejen jako na skutečné železnici podle předpokládaného množství zásilek a možností oběhů hnacích vozidel, ale taky do toho vložit něco navíc: tam, kde si skutečná železnice vystačí sama, my musíme tu pestrost trochu popostrčit. Ale stojí to za to!