Detekce obsazení úseku vagonkem

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 05 dub, 2007 7:09 pm

jares píše:Díky za nabídku, zaslal jsem včera večer, jsem uživatelem TC teprve asi měsíc, takže možná tam mám nějaké školácké chyby ... Ne všechny bloky jsou zatím vybaveny detekcí.
Mimochodem, jak se snáší detekce obsazenosti s moduly BM1?


Nooo to je správná otázka !
Zde se domnívám, že detekce se děje velikostí proudu a snímač v serii s BM1 by asi určitě mohl fungovat.
Jen přepínač musí přepínat jen BM1 a ne detektor obsazení.
Ještě se domnívám, že bezpečnější by možná bylo detekovat přes druhou kolejnici.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod jares » pát 06 dub, 2007 6:01 am

To znamená spínat BM1 na J a detekovat LB101 na K (případně obráceně)? Je účelné používat BM1 (nebo těch pět diod, kterými BM1 lze nahradit) v případě, že chci kolejiště ovládat převážně přes počítač?
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 06 dub, 2007 9:19 am

jares píše:To znamená spínat BM1 na J a detekovat LB101 na K (případně obráceně)?


Ano Tak jsem to myslel. Nebo mít detekci proudu před přepínačem BM1.

jares píše:Je účelné používat BM1 (nebo těch pět diod, kterými BM1 lze nahradit) v případě, že chci kolejiště ovládat převážně přes počítač?


To je otázka spíš námětu a složitosti provozu. Nelze jednoznačně říci, že to je neúčelné či nikoliv.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod jares » pát 06 dub, 2007 11:02 am

No, spolu s moduly od Schmidta by to používání BM1 smysl mít mohlo, stačil by 1 výstup LB101 na blok, rozdělený na tři izolované části s tím, že krajní by byly přes BM1. Mohlo by to pomoci s přesným zastavováním i těch lokomotiv, u kterých je problém s nastavením rychlostního profilu (BTTB)
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Igor Kmet » čtv 12 dub, 2007 6:29 pm

jares píše:No, spolu s moduly od Schmidta by to používání BM1 smysl mít mohlo, stačil by 1 výstup LB101 na blok, rozdělený na tři izolované části s tím, že krajní by byly přes BM1. Mohlo by to pomoci s přesným zastavováním i těch lokomotiv, u kterých je problém s nastavením rychlostního profilu (BTTB)


Moj nazor je ze pouzitie BM 1 pri pocitacovom riadeni a sirokych moznostiach Railroadu je nosenim dreva do lesa a zbytocne naklady.
Elegantnejsie riesenie je 0,5 x LB 101 na blok a 2 virtualne kontakty pre presnejsie zastavovanie.Naviac to dava vacsiu volnost vo vybere dekoderu.

BM 1 ma podla mna zmysel len pri riadeni digitalom bez PC .
Igor Kmet
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 05 led, 2007 11:25 am

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků