fulda píše:postavit cestu, zamknout cestu, uvolnit návěstidla.
Proto jsou na reléovce na každou cestu dvě tlačítka, plus další třeba přivolávačka pro posun.
Dovolím si to malinko doplnit:
zabezpečovací zařízení vždy dovolí rozsvítit povolující znak (mimo přivolávací návěsti) až když jsou splněny všechny předepsané podmínky. Podle toho, zda si všechny podmínky kontroluje samo, nebo zda za splnění některých odpovídá obsluha, je zabezpečovací zařízení zařazeno do jedné ze 3 kategorií. Nejvyšší je 3. kategorie. To jsou většinou reléová stavědla typu AŽD71, TEST, nebo elektronická stavědla s JOP.
Například stavědlo AŽD71 s tlačítkovou volbou má na ovládacím pultu u dopravní koleje poblíž symbolu návěstidla 2 tlačítka. Jedno zelené a jedno bílé. Obdobně na na záhlaví u symbolu seřaďovacího návěstidla má 1 bílé tlačítko a u symbolu vjezdového návěstidla 1 zelené tlačítko. Obsluha probíhá tak, že výpravčí stlačí tlačítko začátku cesty u návěstidla, odkud chce jet. Pokud jde o vlak, tak zelené, pokud o posun, tak bílé. Druhý krok je, že stlačí bílé tlačítko u koleje, kam chce jet. Volící skupina provede základní kontrolu smysluplnosti volby - tedy zda takovou cestu lze vzhledem ke konfiguraci kolejiště postavit a zda není některá část cesty již pod závěrem jiné cesty. Pak se provede přestavení výhybek a výkolejek do požadované polohy. Pokud souhlasí poloha a celá jízdní cesta je volná, provede se závěr cesty. Tím se znemožní další manipulace s výhybkami, souhlasy, elektromagnetickými zámky nebo pomocnými stavědly. Po úspěšném provedení závěru se rozsvítí povolující znak na návěstidle.
Tohle celé trvá podstatně kratší dobu, než trvá přečtení tohoto příspěvku. Pokud jsou již předem výhybky ve správné poloze, tak po stlačení koncového tlačítka se návěstidlo rozsvítí do 2s. Pokud se výhybky přestavují, tak je to delší o 3 nebo 6s, podle toho, zda jsou všechny přestavníky ovládány samostatně, nebo zda jsou některé spojeny do dvojic.
A pochopitelně jsem to pořád ještě zjednodušil a existuje spousta vyjímek.