Modul stanice pro testování

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » pon 27 srp, 2018 11:23 am

Rád bych pro testování elektronického ovládání stanice postavil modul se stanicí na jednokolejné trati, se třemi kolejemi (třeba dvěma dopravními a jednou manipulační) a maximálně pěti výhybkami. Neměla by být v oblouku. Uvítal bych aby byla v reálu dálkově ovládaná z CDP. Máte někdo nějaké tipy?
Díky předem.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4040
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod zdeno » pon 27 srp, 2018 12:21 pm

zeleznicni puzzle ;-)
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3003
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod hank » pon 27 srp, 2018 12:26 pm

HonzaM píše: Máte někdo nějaké tipy?


Ptáš se na skutečnou stanici? Ovládání z CDP => epocha V nebo VI? Jaká kategorie tratě, jaká trakce...?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » pon 27 srp, 2018 5:30 pm

hank píše:
HonzaM píše: Máte někdo nějaké tipy?


Ptáš se na skutečnou stanici? Ovládání z CDP => epocha V nebo VI? Jaká kategorie tratě, jaká trakce...?

Ano, pokud možno skutečnou stanici, vedlejší trať, dieslová trakce, epocha VI, v epoše V myslím řízení c CDP ještě nebylo. Samozřejmě není nutné splnění všech predstav.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4040
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod hank » pon 27 srp, 2018 6:30 pm

HonzaM píše:...v epoše V myslím řízení z CDP ještě nebylo...


Omyl, první dálkovina u ČSD (tenkrát se tomu říkalo DZZ - dálkové zabezpečovací zařízení a byl to 4znaký autoblok vzor SSSR) byla spuštěna na trati Plzeň-Cheb už v r. 1967... A z Holešovic do Kralup byla uvedena do provozu v r. 1989.

Ale budiž, zadání jsem pochopil a po něčem se podívám.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod hank » pon 27 srp, 2018 7:36 pm

Já bych asi začal tím, že ti vypíšu důležitější úseky, kde už je v provozu DOZ a které splňují tvoje zadání, tj. vedlejší jednokolejné neelektrifikované tratě. Nevím, kde bydlíš; třeba některé stanice znáš sám nebo to tam máš blízko na průzkum a pak by bylo nošením dříví do lesa radit ti dál. Nicméně jestli budeš chtít, můžu se pak podívat i na to, které stanice tvé požadavky - tj. banální uspořádání nácestných stanic se dvěma dopravními a jednou manipulační kolejí - splňují. Třeba si vybereš některou trať tvému srdci milou, na kterou se mám zaměřit podrobněji... :mrgreen:

Takže ty úseky (a neřeším, jestli jsou do DOZ zapojeny i výchozí/koncové uzly):

Plzeň - Žatec západ (zapojeno 2006, tj. na konci epochy V)
Klatovy - Žel. Ruda
Roykcany - Nezvěstice
Zdice - Písek
Č. Budějovice - Volary/N. Údolí
Tábor - Hor. Cerekev
Pha Bráník - Vrané - Čerčany/Měchenice ("dolní pacifik")
Pha Smíchov - Rudná - Beroun ("hrbatá")
Č. Lípa - Bakov nad Jizerou (zapojeno 2008, tedy na přelomu V. a VI. epochy)
Jaroměř - Žel. Brod
Liberec - Vel. Hamry/Josefův Důl
Svitavy - Žďárec u Skutče - Slatiňany
Šumperk - Hanušovice/Postřelmov
Opava východ - Krnov - Jindřichov ve Slezsku
Veselí nad Moravou - Vlárský průsmyk/Luhačovice ("horní Vlára")

a spousta dalších kratších úseků, které nevypisuju, abych tu neseděl do rána... :lol:

Ze všech uvedených úseků jsou ale z CDP řízeny jen dva: Rokycany - Nezvěstice z Prahy a horní Vlára z Přerova.

Takže mám pokračovat?

Edit: Koukal jsem, jak to bylo s těmi epochami - skutečně některé elektrifikované úseky byly zapojeny do dálkoviny už v V. epoše - např. Č. Budějovice - Summerau v r. 2001. Ty ale v mém seznamu nejsou.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » pon 27 srp, 2018 8:25 pm

Díky za obsáhlou odpověď. Co se týká dálkového ovládání, jistěže nějaké začátky byly, ale já mám na mysli stanice ovládané zařízením VI. epochy, hrozně se mi to líbilo před rokem v Přerově na CDP. Jsem z Prahy, ideální tedy je některá trať z Prahy. Josefův Důl dobře znám, splňuje požadavek dálkového ovládání, v tomto případě z Liberce, ale je to koncová stanice a já chci průběžnou. Na trati Pacifiku by se asi něco našlo pokud jde o počet kolejí, ale velmi pravděpodobně to bude v oblouku.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4040
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod JBr » úte 28 srp, 2018 9:24 am

Co třeba Květná na trati ze Žďárce do Poličky? Stanice v rovině, 4 výhybky, dvě dopravní koleje a jedna manipulační, z obou stran krytá výkolejkami s pomocnými stavědly. Světelná návěstidla, ranžírky, ESA33 a dálkové řízení ze Svitav.

Jen pozor na to CDP -- to o čem se bavíme není CDP, tohle je klasické dálkově ovládané ZZ, kdy dispečer (výpravčí) sedí v jedné ze stanic na dané trati. CDP by znamenalo, že dispečeři několika tratí sedí spolu na vyhrazeném pracovišti. U nás jsou jen dvě, Praha a Přerov (potažmo ještě Plzeň, která spadá pod Prahu a řídí se z ní jen trať na Cheb) a dálkově řídí jen "koridorové" tratě.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod sidlo » úte 28 srp, 2018 10:11 am

Čachnov ze stejné trati má o dvě výhybky navíc.
2 dopravní koleje
1 manipulační kolej
místo výkolejek 2 odvratné koleje sloužící jako nákladiště
https://mapy.cz/zakladni?x=16.0594650&y=49.7529398&z=18&l=0&base=ophoto&source=ward&id=1171&q=%C4%8Dachnov
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » úte 28 srp, 2018 12:31 pm

Díky - alternativa by mohla být také tři dopravní koleje. S tím CDP je mi to jasné, jen jsem se špatně vyjádřil, samozřejmě jsem měl na mysli jen jiné než místni ovládání.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4040
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod HonzaM » úte 28 srp, 2018 4:06 pm

sidlo píše:Čachnov ze stejné trati má o dvě výhybky navíc.
2 dopravní koleje
1 manipulační kolej
místo výkolejek 2 odvratné koleje sloužící jako nákladiště
https://mapy.cz/zakladni?x=16.0594650&y=49.7529398&z=18&l=0&base=ophoto&source=ward&id=1171&q=%C4%8Dachnov

To se mi líbí. Odkud to je ovládáno? Až z Pardubic?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4040
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod JBr » úte 28 srp, 2018 4:57 pm

HonzaM píše:To se mi líbí. Odkud to je ovládáno? Až z Pardubic?


Stejně jako Květná, ze Svitav.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod hank » úte 28 srp, 2018 5:05 pm

JBr píše:U nás jsou jen dvě, Praha a Přerov (potažmo ještě Plzeň, která spadá pod Prahu a řídí se z ní jen trať na Cheb) a dálkově řídí jen "koridorové" tratě.


Omyl, z Přerova se řídí i horní Vlára a z Prahy Mirošovka, ty obě mají ke koridorům daleko... :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod JBr » úte 28 srp, 2018 7:12 pm

hank píše:Omyl, z Přerova se řídí i horní Vlára a z Prahy Mirošovka, ty obě mají ke koridorům daleko... :mrgreen:


Vlára je dvoukolejka, to je skoro koridor :D Ale jo, máš pravdu, nenapsal jsem to úplně přesně, šlo mi hlavně o vypíchnutí rozdílu centrální řízení vs. dálkové řízení z místa na trati. Kolem a kolem, vlhký sen SŽDC je řídit všechny tratě s dálkovinou z CDP.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Modul stanice pro testování

Příspěvekod hank » úte 28 srp, 2018 7:17 pm

JBr píše: Vlára je dvoukolejka, to je skoro koridor.


Další omyl, horní Vlára (= Veselí n. Mor. - Vlárský průsmyk/Luhačovice) je jednokolejka... :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Další

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků