TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod hopeter » ned 22 črc, 2018 9:54 am

No vida jak to prokouklo. :wink:
Ještě uvaž jestli by nebyla hezčí jen nízká zeď a nad ní skála , případně skála už od země.
Dále by stálo za úvahu vyřešit "vodní" otázku. To koryto pod mostem je nebezpečím zatopení nádraží při každém větším dešti. Řešení by bylo udělat propustek buď rovnou pod celé nádraží a z panelu ven nebo udělat prohlubeň podle skály ( zdi ) a propustek až u pravého zhlaví. Případně by mohl být u pravého zhlaví most a cesta k nakládce pod ním.
Délka kolejí v koncové stanici bohatě stačí. Vzhledem k radiusu tratě a charakteru stanice tam nic dlouhého nepojede. Z osobního motoráček a z nákladu manipuláček se dvěma vagony pro továrnu a jedním ke skladišti u šturcu. :)
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod Jarda H. » ned 22 črc, 2018 11:31 am

MrBlackbird píše: ..... takže jsem přehodnotil svůj názor na kolejivo Kuehn a začal jsem se zkoumáním jeho geometrie, která mi přijde mnohem praktičtější než Tilligova (ty přitroublé krátké koleje za 50 Kč :roll: ), takže začínám nad touto variantou silně uvažovat. Nebojte se mi proto sdělit svoje zkušenosti s Kuehnem ......


V sekci TT je vlákno "Kolejivo f. Kuehn" s 25 stránkami diskuze, třeba :wink: tam něco najdeš ?! Možná jsou zde ve fóru i další vlákna kolem kolejiav Kuehna ...
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod milan ferdián » ned 22 črc, 2018 11:55 am

MrBlackbird píše:Děkuji za věcné připomínky!
Projekt hopetera mi nasadil brouka do hlavy, takže jsem přehodnotil svůj názor na kolejivo Kuehn a začal jsem se zkoumáním jeho geometrie, která mi přijde mnohem praktičtější než Tilligova (ty přitroublé krátké koleje za 50 Kč :roll: ), takže začínám nad touto variantou silně uvažovat. Nebojte se mi proto sdělit svoje zkušenosti s Kuehnem :wink: .

Kdyby jsi měl větší,respektivě širší rám,tak proč ne Kuehn.Jenomže geometrie kolejiva Kuehn spolu pseudoobloukovými výhybkami,bude pro tebe oříšek,to se nezmiňuji o minimálním poloměru oblouku R321.Ono se to nezdá,ale bojuje se i o milimetry na daném rámu. :wink: Co se týká cen,krátká kolej je u Kuehna 37,-Kč.
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod hopeter » ned 22 črc, 2018 1:03 pm

Co se týká kolejiva tak já používám obojí. Tillig má ale kolejivo co se týká geometrie a sortimentu určitě lepší. Cena se dá hodně snížit použitím flexikolejí sestavených ze samostatných prutů a pražců.Další úspora může být na stavebnicích výhybek.Krátkých kusovek je potřeba jen několik kousků mezi výhybky zhlaví apod. Ke Kuehnu jsem se dostatečně vyjádřil ve výše jmenovaném odkazu a na další kolejiště už jen Tillig.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod MrBlackbird » pon 23 črc, 2018 11:22 am

Původní TrixTův návrh, který se nápadně podobá jeho kolejišti (to rozhodně není náhoda, viď? :D ), ale počítá s rozšířením desky v obou směrech, zatímco Milan "bojuje" na původních rozměrech. Na vodní otázku budu určitě odpovídat (nemám v plánu bezodtokou oblast), nejdříve musim vyřešit rozměrovou otázku. Námět lanovky je určitě zajímavý a s trochou snahy i proveditelný, určitě tak dojde k ozvláštnění kolejiště.

Ještě k tomu Kuehnovi: Části toho vlákna jsem si přečetl a ohlasy byly ve směs dobré (nebo alespoň takový mám z toho dojem). Výhodou mi přijde, že je blbuvzdornější a těch krátkých kolejí není tolik třeba. Pokud chci například udělat rozdvojení koleje, Kuehnovi stačí WR20 + R220, zatímco u Tilliga musím použit: EW1 + G5 + R22 aby obě koleje byly rovnoběžné a měly dostatečnou vzdálenost . Taky neexistuje kolej dlouhá jako EW1 atd...

K té smyčce a jirkanovi: No, zkoušel jsem si to nakreslit a přepínání společné části oválu a smyčky nic nevyřešilo, protože samotné viditelné nádraží se SN lze považovat za smyčku, která se v místě červeného kroužku uzavírá výhybkou, tudíž přepínaný úsek musí být na těch S kolejích.
Uživatelský avatar
MrBlackbird
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 10 črc, 2018 11:00 am

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod Trixt » pon 23 črc, 2018 5:21 pm

MrBlackbird: Není to náhoda. :) I u mě mi šlo o to, dosáhnout na kolejišti rozmanitý provoz. Vlaky na jednokolejné tratí stavící či jen projíždějící a po čase se vracející zpět z cílové stanice a to v obou směrech. Obsluha koncové stanice a menšího závodu, kdy jízda mohla, ale i nemusela, končit v přípojné stanici, ale mohla pokračovat v jízdě jakoby někam dál atd. Byl to ale jen námět k zamyšlení. Ani já jsem nezůstal u první myšlenky. ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod milan ferdián » úte 24 črc, 2018 9:00 am

Hotovo.Lúky/IV.díl.
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod Adam96 » stř 25 črc, 2018 6:13 pm

Kuehna se neboj, to kolejivo je v pohodě, poloměry si uděláš jaké chceš z flexi kolejí. Výhybky jsou na rozdíl od Tilliga spolehlivé, jediný možný problém je vylomení jazyka z uchycení při nešetrné manipulaci, ale to je asi riziko všech výhybek s dělenými jazyky. Celkově je dle mého názoru v současnosti Tilligovo kolejivo za zenitem a pokud už někdo nemá nakoupené zásoby, tak bych se díval jinde. :wink:
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod milan ferdián » čtv 26 črc, 2018 5:42 am

Adam Buchal píše: Celkově je dle mého názoru v současnosti Tilligovo kolejivo za zenitem a pokud už někdo nemá nakoupené zásoby, tak bych se díval jinde. :wink:

Tady si dovolím polemizovat.TILLIG má nejlepší zpracovanou geometrii kolejiva v této modelové velikosti,nemluvě o rozsa-
hu kolejového sortimentu.Kolejivo Kuehn ať chce nebo nechce bude vždy kolejivo hračkové a to ze dvou důvodů.Úhly vý-
hybek a pseudoobloukové výhybky.Existuje ještě kolejivo od Filigránu,ale to je svou cenou pro nás normální smrtelníky skoro nedostupné.
Dalšího výrobce kolejiva v TT/1:120 neznám,tak kam se má kolega podívat :wink: ?
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod martin-tt » čtv 26 črc, 2018 9:09 am

Adam Buchal píše: Výhybky jsou na rozdíl od Tilliga spolehlivé, jediný možný problém je vylomení jazyka z uchycení při nešetrné manipulaci, Tilligovo kolejivo je za zenitem :wink:

Tady si protiřečíš a s tím že je Tilligovo kolejivo za zenitem nesouhlasím. Sto lidí sto názorů. :)
martin-tt
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř 26 led, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod Adam96 » čtv 26 črc, 2018 10:07 am

martin-tt píše:quote]Tady si protiřečíš a s tím že je Tilligovo kolejivo za zenitem nesouhlasím. Sto lidí sto názorů. :)


Buď vytrháváš z kontextu, nebo nečteš vše. Píšu že se to jedná téměř všech výhybek s děleným jazykem a zrovna TT EW1, by tomu mohla kralovat :D Stejná potíž je třeba u Piko A-gleis, ale to je u této konstrukce pochopitelné.

Tillig používá hánulový profil 2,1mm, který je zcela mimo, jak výškou, tak šířkou šířkou temene, paty apod. Ale na dobu vzniku celkem ok.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod Adam96 » čtv 26 črc, 2018 10:22 am

milan ferdián píše:Tady si dovolím polemizovat.TILG má nejlepší zpracovanou geometrii kolejiva v této modelové velikosti,nemluvě o rozsa-
hu kolejového sortimentu.Kolejivo Kuehn ať chce nebo nechce bude vždy kolejivo hračkové a to ze dvou důvodů.Úhly vý-
hybek a pseudoobloukové výhybky.Existuje ještě kolejivo od Filigránu,ale to je svou cenou pro nás normální smrtelníky skoro nedostupné.
Dalšího výrobce kolejiva v TT/1:120 neznám,tak kam se má kolega podívat :wink: ?
Milan

Tady je to jednoduché. Pokud stavím kolejiště s poloměry jako je R310, obloukovými výhybkami apod, je každé kolejivo hračkovité, i těch 15° to nezachrání. Wl20 mi v porovnání s EW1 přijde esteticky hezčí a prakticky mnohem spolehlivější. Ano, ty obloukové jsou dost o ničem, ale to jsem snad také zmínil.
Pokud budeme stavět něco modelovějšího, tak bych s tou hračkovitostí nesouhlasil, Kuehn 10°má estetické mouchy, ale je mnohem realističtější, než EW3, jak podložím, geometrií, tak i kolejnicovým profilem. Víc v sortimentu snad ani netřeba, kromě angličana a pořádné obloukové.

Filigran jsem měl, velmi nádherné kolejivo. Cena stavebnice výhybky EW706 stojí nějakých 670kč, záleží na každém soudruhu. Cenově mi to přijde podobné, jak oblíbený Tillig Ho elite.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod hopeter » čtv 26 črc, 2018 10:59 am

Adame však ti Tilliga nikdo nenutí ale neblbni hlavu začátečníkovi...
Já Kuehna taky používám ale mám s ním hold už nějaké zkušenosti , dokonce jsem se snažil upozornit výrobce na nedostatek a jeho vyjádření ( viz. sekce kolejivo TT kuehn ) mě tedy moc nepotěšilo.
Autorovi tohoto vlákna se omlouvám za nepatřící debatu a přeji šťastnou ruku při výběru a nákupu kolejiva.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod milan ferdián » čtv 26 črc, 2018 11:25 am

Zde jsou šablony od Kuehna.Jen je třeba upravit do měřítka 1:1 a namnožit.Tak si zkusíš nanečisto sestavování kolejiště.Milan
Přílohy
kuehn 1.jpg
kuehn 2.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT Epocha IV/V na 1600 × 840

Příspěvekod MrBlackbird » čtv 26 črc, 2018 1:30 pm

Konečně jsem si udělal trochu času v průběhu shánění financí na kolejiště.

Překvapilo mě Milane, že jsi to tak rychle vymyslel (Lúky). IV. díl bude ale až příští rok, co jsem tak četl, nebo ne? To už chci mít položený alespoň koleje :) , tak to asi s čekáním nevydržím.
Hmm,nerad dělám stejné kolejiště několikrát,tak jsem zkusil něco zvláštního.Vše opět v jedné rovině,kapesní stanice osobní,kapesní stanice nákladní s vlečkami a skryťák.Provoz dvou manipláčků a dva osobní motory 810.

Sice nechápu, kam jsi to na ten pidi prostor nacpal (ačkoliv jsou obě stanice kapesní), ale i tak jsi mi vnukl myšlenku, že bych se oprostil od velkých stanic a sáhl po čistě nákladní dopravě - vlečky, překládka, osobní dopravu by zajišťoval pouze motorák.

Co se kolejiva týče, tak mi nevyhovuje ani jedna možnost (nečekaně). Tillig je zbytečně složitý, IBW výhybka má jednu větev v oblouku, který se odpovídá jen oblouku z flexi, je zde potřeba více menších úseků kolejí. Nemodelový profil mi je celkem jedno, zvlášť na kolejišti, kde budou poloměry 310 a výhybky s dělenými jazyky. Kuehn má zase logičtější geometrii, ale filozofie výrobce ohledně výroby výhybek je zarážející (reaguju na odpověď, kterou dostal hopeter). Oblouková výhybka mi nepřijde tak hrozná, je udělaná tak, aby pasovala do geometrie kolejiva. Jak je to se spolehlivostí to netušim, ale odhaduju, že to bude podobný W20.

Jestli se zítra dostanu domu, tak zkusim namnožit ty šablony a udělat zábor pokoje :D . Schválně jestli nevymyslim něco kloudnýho. Šablony Tilliga asi nejsou, viďte? Třeba neoficiální jako výkres v cadu.
Uživatelský avatar
MrBlackbird
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 10 črc, 2018 11:00 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků