Plošinový vůz Linz u ČSD

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Plošinový vůz Linz u ČSD

Příspěvekod MkTT » stř 09 kvě, 2018 8:30 am

Netušíte, jestli tyto vozy někdy jezdily u ČSD ve II. nebo III. epoše?
Obrázek
https://www.elriwa.de/aktionen/spur-tt/ ... -drg-ep.ii
MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Plošinový vůz Linz u ČSD

Příspěvekod UncleFardy » ned 15 črc, 2018 10:19 pm

Mě se na tom modelu něco nezdá... Podle mého názoru má být podlaha celého vozu v jedné výšce, tedy jak podlaha plošiny, tak podlaha plošinky. Správně je podle mě podlaha plošinky.
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Plošinový vůz Linz u ČSD

Příspěvekod Colonel32 » pon 16 črc, 2018 9:15 am

Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Plošinový vůz Linz u ČSD

Příspěvekod j p » úte 17 črc, 2018 12:40 pm

UncleFardy píše:Mě se na tom modelu něco nezdá... Podle mého názoru má být podlaha celého vozu v jedné výšce, tedy jak podlaha plošiny, tak podlaha plošinky. Správně je podle mě podlaha plošinky.


Nemela. Podlaha vozu je z fosen, zatimco na plosinu staci prkna.
v H0 je to stejne. Fotku predlohy sice nemam k dispozici, ale ze by si dva vyrobci pridelavali praci s ruznou vyskou podlahy se mi zda krajne nepravdepodobne.
Tady je stejny vuz v H0 (Liliput):
https://merziener-privatbahn-agbb-mobablog.blogspot.com/2016/04/hat-es-diesen-wagen-auf-basis-eines-omm.html
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Plošinový vůz Linz u ČSD

Příspěvekod radeksindy » úte 17 črc, 2018 1:15 pm

Nemela.

Měla. Není důležité jak to má Liliput, ale jak to bylo ve skutečnosti.
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Plošinový vůz Linz u ČSD

Příspěvekod j p » pon 23 črc, 2018 8:17 am

Trochu jsem se poptal strycka Google a vypada to, ze ve skutecnosti byla ruzna provedeni vozu Linz. Takze oboji je spravne.
Tenhle ma ruznou vysku podlahy https://www.modellbahnfrokler.de/archiv/100/04-o/html/100-078-omm32-fischbauch.html
A tenhle ma stejnou vysku podlahy https://www.modellbahnfrokler.de/archiv/100/04-o/html/100-079-omm32-aussen.html
(plosinovy vuz z toho vznikne odebranim bocnic)
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Plošinový vůz Linz u ČSD

Příspěvekod radeksindy » úte 24 črc, 2018 8:14 am

Dva typáky vozu Linz představují dvě provedení rámu. Zálěžitosti kolem podlahy na nich nejsou vidět, nejsou kótovány, takže z nich nelze nic poznat. Jen je tam napsáno, že podlaha je z 72 tlustých prken, což byl standard pro všechny vozy Linz, Villach a jiné. Kryté vozy Oppeln měly 56 mm silnou podlahu. Kvůli nakládání byla podlaha na plošince ve stejné tloušťce jako v ložném prostoru, některé výkresy připouštěly i jen 56 mm tlustá prkna. Třeba u našich vozů byly podla vozů řady U podlaha 50 mm silná, ale na plošince byla 40 mm. U vozů Vtd z roku 1936 je už celá podlaha ve stejné tloušťce 50 mm. I kdyby někdo chtěl tyto rozdíly v TT modelovat, tak se jedná o rozdíly do 0,1 mm.
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků