Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Založte si vlastní témata a prezentuje zde stavbu vlastních modelů od A do Z. Pouze lokomotivy, vozy či stavby. Ne kolejiště.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod ladiznet » stř 04 črc, 2018 6:01 pm

Brzo budeme jezdit po mostě :D

Obrázek
Naposledy upravil ladiznet dne ned 08 črc, 2018 5:03 pm, celkově upraveno 2
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 692
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod milan ferdián » stř 04 črc, 2018 7:22 pm

Pánové,smekám nadále klobouk před váma :wink: .Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod ladiznet » sob 07 črc, 2018 8:48 pm

Díky Milane!

Už začínáme s terénem :)

Obrázek
Naposledy upravil ladiznet dne ned 08 črc, 2018 5:02 pm, celkově upraveno 1
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 692
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod rawen » ned 08 črc, 2018 3:33 am

Pamatuju si dobře, že veškerý terén měl být frézovaný podle 3D modelu?
To nemá být rýpnutí - myšlenka mne tehdy zaujala a zajímá mě realizace.

Díky, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1692
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod ladiznet » ned 08 črc, 2018 6:15 am

Boky jsou naměřené z terénu - držíme se dle jich. Vzhledem ke konstrukčnímu kompromisu mostního modulu (je pozměněna výška) jsme se rozhodli, že terén u mostu uděláme dle map, geometráku a případové studie M. Tobishe - odkaz zde : https://sketchfab.com/models/99e9dbff81 ... 26bb10b18d

a samozřejmě dobových fotografií, které nám díky podrobnému studiu odkryly další zajíavé skutečnosti ...

Myšlenka frézování terénu stále existuje (kolega se ji nechce vzdát). Vzhledem k řadě kompromisů na dřevěných modulech musíme řadu věcí naměřit a vytyčit z geometrického plánu, výšky a sklon cest naměřit v terénu - např. svah směrem od nádraží, rovina plocha kolem nádraží apod. Geodetická data chceme pak napasovat na "zbytky" míst, které by už mohly být vyfrézovány.

já osobně bych nic nefrézoval a vše bych si odměřil (spor s kolegou :) - myslím, že je to efektivnější a rychlejší metoda, než vyvíjet software a čekat další dva roky.
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 692
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod rawen » ned 08 črc, 2018 3:39 pm

Díky za odpověď.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1692
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod ladiznet » sob 27 říj, 2018 10:40 pm

Obrázek
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 692
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod ladiznet » pát 11 led, 2019 4:31 pm

Základ terénu je hotov, pole jsou stabilizovaná ... následující práce budou na mostovce.

Obrázek
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 692
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod milan ferdián » pát 11 led, 2019 7:11 pm

Bomba,to nemá chybu.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod UncleFardy » sob 12 led, 2019 12:01 am

Ono to asi bude chtít před tím telegramem trochu diskuse :D Jde o to, že únosnost tratě se postupně zvyšovala. Pokud se budeme chtít dostat provozně až na samý konec stanice (v našem čtyřrozměrném časoprostoru teď myslím konec v čase), tak 14 tun nebude odpovídat. Navrhuji 16 tun. Odpovídalo by to lokomotivám, které tam byly povoleny.
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod hank » sob 12 led, 2019 7:31 am

UncleFardy píše:Ono to asi bude chtít před tím telegramem trochu diskuse :D Jde o to, že únosnost tratě se postupně zvyšovala. Pokud se budeme chtít dostat provozně až na samý konec stanice (v našem čtyřrozměrném časoprostoru teď myslím konec v čase), tak 14 tun nebude odpovídat. Navrhuji 16 tun. Odpovídalo by to lokomotivám, které tam byly povoleny.


Máš pro to spolehlivé podklady? U příhradových konstrukcí bývala za Rakouska-Uherska původní únosnost mostů na hlavních tratích max. 14,5 tuny a její zvyšováni nebylo jednoduché: Zesilování hlavních nosníků, výměna nebo zahuštění výztuh a zavětrování, přenýtování, přidávání/zesilování příložek do rohových spojů apod. Řada mostů se po nástupu těžších lokomotiv směla pojíždět jen sníženou rychlostí. Jestli máš dobové TTP, najdeš to v nich; i přes povolenou nápravovou hmotnost 16 t by v nich bylo omezení rychlosti na mostě a zákaz používání těžších lokomotiv dvojmo. Kromě toho je pro únosnost mostů důležitý ještě další parametr: Zatížení na běžný metr mostní konstrukce. A ještě: Některé starší parní lokomotivy měly i při nízké nápravové hmotnosti tak "šikovnou" konstrukci, že dokázaly mosty nežádoucím způsobem rozvibrovat, což se v tabulkách přechodností taky projevovalo. To se týkalo především starých "pracháren" a "zeměplazů" bez běhounů, s nedostatečným příčným posuvem dvojkolí, s nízko položenými dlouhými kotli a s velkými převislými hmotami, ale taky kupodivu třeba lokomotiv 422.0, které se při jízdě vrtěly a leckde měly omezenou rychlost na 30 - 35 km/h.

Spousta starých příhradových mostních konstrukcí s nosností 12 t a méně se měnila už před válkou (namátkou mě napadají Nové Heřminovy, kde neměly přechodnost právě ani lok. 422.0, kvůli jejichž nasazení vzal za své krásný most typu Fischbauch už ve 30. letech), některé přeživší prodloužily život parní trakci o dlouhá léta - viz ivančický viadukt.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod UncleFardy » sob 12 led, 2019 12:23 pm

Děkuji Hankovi za tuto připomínku, po které už rozumím tabulce povolených lokomotiv na naší trati. U některých lokomotiv tam skutečně je uvedeno, že ne dvojmo, a jsou tam i další poznámky. Budu si muset znova prostudovat podklady, které jsme dosud shromáždili.
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod ladiznet » sob 12 led, 2019 4:43 pm

Prosím co znamená zatížitelnost vlaku 106 C ... našel jsem tento parametr u našeho mostu v publikaci od J. Kadlece
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 692
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod hank » sob 12 led, 2019 8:00 pm

ladiznet píše:Prosím co znamená zatížitelnost vlaku 106 C ... našel jsem tento parametr u našeho mostu v publikaci od J. Kadlece


To by mě taky zajímalo... :?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod vmucha » sob 12 led, 2019 8:19 pm

16t tam bylo v každém případě.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 641
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

PředchozíDalší

Zpět na Mám rozestavěno (máme rozestavěno)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků