H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 04 črc, 2018 6:23 pm

Milane co mi to děláš. Čím víc se kochám tvým návrhem, tím víc se smiřuji s tím, že budu začínat znovu. Nevím, jak to děláš, ale je to nádhera. Pokusím se to překreslit ve Wintracku.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod jirkan » stř 04 črc, 2018 6:59 pm

milan ferdián píše:To máš pravdu,jenže je to kolejivo PECO/12°/STREAMLINE :? a kreslený výkres nelze již geometricky upravit.To je jeho hlavní nevýhoda.Škoda,že jsi se nezmínil,když bylo zveřejněno kolejivo. :wink: .Poloměry v esíčku - R663/24°- R610/12°- mezipřímá 137 mm - R610/12°.Hodně ostří esíčko načrtnuté trolejové vedení.


Mně to napadlo až teď, když jsem se kochal :D
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 05 črc, 2018 3:08 pm

Vít Doležal píše:Milane co mi to děláš. Čím víc se kochám tvým návrhem, tím víc se smiřuji s tím, že budu začínat znovu. Nevím, jak to děláš, ale je to nádhera. Pokusím se to překreslit ve Wintracku.

Hlavně nic nebourej.Na to je času vždy dost.Jednoduché výhybky,všechny krátké (185 mm).Přístavní kolejiště si maximálně uprav dle svých představ.

Pracovní výřez IV
Přílohy
Kotešová VIII DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 05 črc, 2018 5:11 pm

Naprostá dokonalost, Milane...nemám slov.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » čtv 05 črc, 2018 7:51 pm

Zatím nic nebourám :wink: , jen jsem se pokusil část překreslit. Je tam pár malých změn (kusá kolej u překladiště) a o jednu odstavnou kolej méně. Výhybky jsem použil Peco 219 mm protože už je mám nakoupené, ale i tak si myslím, že to vyšlo celkem dobře.
Přílohy
kolejiště.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 06 črc, 2018 10:53 am

Vidím Víťo tvůj nástřel stanice.

Pracovní výřez V.Konečná.
Přílohy
Kotešová IX DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod jafobe » sob 07 črc, 2018 9:02 pm

Osobně bych možná zkusil malou změnu na obou zhlavích, trochu by se tím mohlo dát prodloužit užitnou délku osobních kolejí kolem středového nástupiště, možná o víc než jednu Y-ku, což by vzhledově asi docela prospělo, ale netuším jak by to vyšlo s geometriií a jestli by stálo za to se s tím pošítat znovu, to by musel zvážit někdo zkušenější... a pokud by se stavělo z flexi kolejí, možná by se to krom záměny pár vyhýbek nemuselo až tak moc řešit ...
Když to upřesním, tak na levém zhlaví bych ho posunul kousek níž skoro do zatáčky. Ke straně nástupiště blíž k nádražní budově bych to vytáhl už rovně podle kraje panelu přes dvě pravý výhybky za sebou, angličan po druhé straně by se taky mohl dostat o kousek bíž k zatáčce, aniž by to funkčne i vzhledově nějak moc změnilo. Na pravém zhlaví u mostu bych zkusil dát na stranu nástupiště blíž k budobvě výhybku obloukovou místo rovné čímž by se koleje dostali dřív od sebe pro prostor na nástupiště a možná to změnilo k lepšímu i vzhled toho esíčka zmíněného před pár příspěvky ... a na druhé vzdálenější straně nástupiště bych zrušil levou výhybku hned u nástupiště a nákladovou kolej vedl souběžne a zaústil ji až do angličana místo pravé výhybky pod současným angličanem ...
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 684
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » ned 08 črc, 2018 8:46 am

jafobe píše:Když to upřesním, tak na levém zhlaví bych ho posunul kousek níž skoro do zatáčky. Ke straně nástupiště blíž k nádražní budově bych to vytáhl už rovně podle kraje panelu přes dvě pravý výhybky za sebou, angličan po druhé straně by se taky mohl dostat o kousek blíž k zatáčce, aniž by to funkčně i vzhledově nějak moc změnilo.

Hned ze začátku projektování jsem takto řešil levé zhlaví,ale po nákresu jsem jej zrušil a zvolil nynější vzhled.Důvod?Výjimečně jsem se držel zásady na hlavní kolej bez odbočení a co nejdál od kraje rámu.
jafobe píše: Na pravém zhlaví u mostu bych zkusil dát na stranu nástupiště blíž k budově výhybku obloukovou místo rovné čímž by se koleje dostali dřív od sebe pro prostor na nástupiště a možná to změnilo k lepšímu i vzhled toho esíčka zmíněného před pár příspěvky ... a na druhé vzdálenější straně nástupiště bych zrušil levou výhybku hned u nástupiště a nákladovou kolej vedl souběžně a zaústil ji až do angličana místo pravé výhybky pod současným angličanem ...

Jednoduchou výhybku PECO nelze nahradit obloukovou PECO jen tak.Fyzicky ano,ale konstrukčně se zkrátí přímá část ostrovního nástupiště,zkrátí se i délka užitná koleje,zkomplikuje se konstrukčně celé zhlaví.Kdo zná obloukové výhybky PECO,ví o čem je řeč.Oblouková výh.nedodržuje zásadu dvojnásobku úhlu jednoduché výhybky a je o hodně delší než jednoduchá výh.
Jak všichni víme v PECO jsou tři délkové druhy výhybek.Dlouhá,střední,krátká (malá).Já jsem použil na celém kolejišti jen krátké/185 mm a to se záměrem ušetřit co nejvíce centimetrů na zhlavích ve prospěch užitné délky kolejí ve stanicích.
Víťa nán sdělil,že má nakoupené výhybky střední.Tyto výhybky lze na některých místech ve zhlavích v pohodě nahradit za krátké,aniž by se zhlaví pohlo.
Stejně rozhodnutí zůstane na Víťovi.Samozřejmě celý projekt jde velice konstrukčně zjednodušit s ponecháním důležitých prvků jako je zdymadlo,přístav,dvojkolejná trať.Daň za zjednodušení,místo falešné dvojkolejky jen ovál se skryťákem.
Velmi hrubě očesat konstrukčně zhlaví hlavní stanice,zkrátit užitné délky kolejí ve stanici,krátké výhybky nahradit nakou-
penými středními výhybkami. atd.Váhal bych o zrušení ostrovního nástupiště,protože stále ponechává možnost zachovat osobní soupravy minimálně o pěti osobních vozech typu "Y",nemluvě o bezpečnosti cestujících.
Pro mne by to byla druhá varianta do publikace a jak nad tím přemýšlím,proč né.
Všechno jde,když se chce,jak kolega Sandy potvrdil mimo dětí :lol: .
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod wendycrx » ned 08 črc, 2018 5:09 pm

Za mě paráda,ale jednu výhradu bych měl...i když každý má své představy a své potřeby. Já bych ještě udělal propojení na zhlaví ať se dá dostat i ze druhé traťové koleje k prvnímu nástupišti a zase zpět na druhou traťovou...prostě 4 vyhybky navíc :)
Jinak tedy Milan odvedl další prvotřídní práci, smekám.
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků