Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Trixt » pon 25 čer, 2018 9:58 pm

JanoH0e: Tak jsem to zkusil dle tvé myšlenky přepracovat a dal jsem smyčku i na druhou stranu. Výškově to vychází dobře, stoupání je všude do 2,5%. Je zde sice méně volné tratě, ale vpravo by se dala přidat ještě jedna vlečka třeba do místního pivovaru.

Obrázek

Obrázek
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 26 čer, 2018 6:11 am

Pokud by jsi chtel vice volne trate, tak bych zkusil dat lokalku na druhou stranu a udelat tam dvoukolejny tunel, nebo dva jednokolejne, posunout cele skryte nadrazi vice doleva, v hlavni stanici vratit trojcestnou vyhybku na puvodni misto, s lokalkou obkrouzit cely panel, a vyustit nekde na leve strane a pak ji vest v puvodni stope. :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod D » úte 26 čer, 2018 7:35 am

Trixt:
Provozně ti bude vadit, že vedlejší trať ve spodní stanici nevede blíže staniční budově ani nemá spojku na hlavní/bližší kolej, takhle by to chtělo mezi tratěmi ostrovní nástupiště. Protože bez něj těžko zajistíš osobní přestupy z projíždějícího vlaku hlavní tratě na čekající vlak lokálky podle předpisů. Záleží na epoše, ale čekající vlak (obvykle z lokálky) má být blíže staniční budově, aby druhý přijíždějící neohrozil cestující v kolejišti nastupující do již přistaveného vlaku.

Nebo stanici otoč, budova bude (jako) před panelem. Aspoň nebudeš muset řešit přístupovou cestu k ní. Cesta by v současné poloze budovy vedla zřejmě zprava (ale těžko se tam vleze) přes obě koleje u tunelů, volná plocha a skladiště vpravo u cesty, výpravní budova více vlevo.

Další variantou je, že ve tvé stanici k přestupům vůbec nedochází, osobní vlaky se potkávají o stanici dříve na trati a ne tady. Aspoň si zdůvodníš, že vlaky z lokálky se odjíždějí otočit dál po hlavní trati.

A nemáš tam nějak podezřele moc kusých kolejí, to jsou všechno vlečky?
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1355
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod hank » úte 26 čer, 2018 1:27 pm

D píše:Záleží na epoše, ale čekající vlak (obvykle z lokálky) má být blíže staniční budově, aby druhý přijíždějící neohrozil cestující v kolejišti nastupující do již přistaveného vlaku.


Stanic typu Skalice nad Svitavou bylo taky víc než málo... Přestupovalo se přes lávku a lokálka měla vlastní samostatnou budovu na opačné straně kolejiště. Ve Smidarech lávka k lokálkové budově a vlakům do Vysokého Veselí ani nikdy nebyla. V některých případech (viz třeba Staré Město a zaústění ÖLEGovské lokálky od Uherského Hradiště nebo vůbec chybějící spojení mezi BCB a SNDVB ve Smiřicích) byla kolejiště obou drah dokonce zcela oddělena - kolejová spojka pro nákladní vlaky byla ve Staráku ještě před vjezdem do stanice a konkrétní situace se tam definitivně vyřešila až po WWII, zatímco ve Smiřicích byl jeden čas vjezd vlaků z lokálky možný dokonce jen přes cukrovarskou vlečku!). A to nemluvím o všelijakých propletencích typu Jičín, Turnov apod. vyžadujících třeba úvratě (i dvojité), zajíždění vlaků do přípojných stanic přes šturcy a jiné radovánky.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Trixt » úte 26 čer, 2018 7:36 pm

D: Ano, každé řešení má svůj nedostatek. Ostrovní nástupiště by asi nebyl problém zakomponovat. Nejsem žádný odborník na železnici, tak se zeptám, mělo by smysl zpřístupnit z lokálky kolej blíže k nádražní budově ? Je reálné křižovat lokálkou hlavní jednokolejnou trať? Viz obrázek.

Obrázek

hank: Osobně nevím, jak kolejiště v daném prostoru pořešit. Samozřejmě bych chtěl, aby kolejiště trochu odpovídalo reálné situaci. Lokálka pendlující mezi hlavní a koncovou stanicí s občasnou obsluhou dalších zastávek na hlavní jednokolejné trati.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Sandy » stř 27 čer, 2018 7:22 am

Tady se vesele plánuje a přitom chybí základní informace. Proč má být výška jen 31 cm a co bude pod kolejištěm. Protože návrh trpí jedním zásadním nedostatkem a tím je skryté nádraží v zadní části podzemí. Manipulaci ve skrytém nádraží si vůbec nedovedu představit. Pár poznámek na toto téma má u svého kolejiště MiŠ ( ale jsem líný to hledat).
Dalším nedostatkem je to, že koleje ve "skryťáku" jsou kratší, než v hlavní stanici. To je v provozu dost velký problém (moje vlastní zkušenost).
Jinak nejlepší se mi zdá druhý návrh se smyčkou v levé části. Ale vlaky na hlavní trati budou v jednom směru jen kroužit...
Kolejové schema v hlavní stanici bych použil z varianty se dvěma smyčkami.
S provozem na lokálce bych si vrásky nedělal. Vlaky tam obsuhují jen rameno "Zadní Třebáň - Liteň" ( hlavní stanice- koncová). Loko jezdí občas zbrojit do "Zdic" ( smyčka v SN).
Pokud očísluji koleje ve směru od kraje panelu od jedné (1) do čtyř (4), tak lokálka bude zajíždět na třetí kolej a čtvrtá bude sloužit k objíždění. Koleje jedna a dvě by sloužily jako dopravní pro hlavní trať. Na lokálce budou jezdit jen krátké vlaky (samotný M262, M810 s jedním nebo dvěma přípojnými vozy apod.), takže pro nástup do vlaků na hlavní trati nebude potřeba ostrovní nástupiště. Cestující vlak lokálky jednoduše obejdou....
Předpokladem je, že se ve stanici budou křižovat vždy jen nákladní vlak (na koleji 1) s osobním (na koleji 2). Nebo, samozřejmě, dva nákladní.
Koleje 3 a 4 budou sloužit i pro Mn, protože na lokálce je smíšený provoz a nákladní zátěž lokálkový vlak ponechává v hlavní stanici. Postoupíme-li časově o trochu dál, tak lokálku může obsloužit i ten Mn.
Sandy
 
Příspěvky: 1485
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod lajblt » stř 27 čer, 2018 7:58 am

Ahoj, rád se toho chopím, vypadá to zajímavě a mám v hlavě jistou ideu, jak to poskládat k plné spokojenosti stavitelově. :) Plánek prosím mailem ve formátu Wintrack. Adresu jsem poslal do SZ.
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Trixt » stř 27 čer, 2018 3:20 pm

Sandy: Problém s výškou spočívá v tom, že nemám žádný prostor, kde by kolejiště mohlo trvale stát. To znamená, že se musí dát lehce odklidit. Není problém zrealizovat vytahování kolejiště ke stropu (pod postel ho nedostanu), problém je v tom, že ani u stropu není mnoho místa a pokud je, není dost místa na podlaze pro jeho spuštění. Zbylo mi vlastně jen jedno jediné místo, kde je ale z boku pod stropem výstup z klimatizace. Pokud by bylo kolejiště vyšší než 31 cm, pak by po vytažení ke stropu zasahovalo do profilu výstupu vzduchu z klimatizace, za což by mě doma nepochválili. Tím bylo jednoznačně určeno, jak veliký prostor může kolejiště zabírat. Snad to pro vysvětlení bude stačit.

Jinak co se týká přístupu ke skryté zadní části, pak chci využít přístupu zespodu, který bude bezproblémový, neb kolejiště se bude dát zafixovat v libovolné výšce.

lajblt: Díky moc za nabídku, již jsem ti odpověděl v soukromém vzkazu.

Ještě varianta s nástupištěm:
Obrázek
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod milan ferdián » čtv 28 čer, 2018 7:50 am

Přispěji trochou do mlýna.Dolní stanice zkrácena na užitnou délku nejdelšího manipuláku cca 750 mm (od nmz.po nmz.) kolej 2 (druhá kolej odspodu).Stanice má tří dopravní koleje 1,2,3,objízdnou 4 a manipulační/skládkovou 5.Odstavná 4a pro 010,napravo strojová kolej do remízy se zásobovací kolejí,kde máme přistaven nádržkový vůz s naftou pro tankování stroje 810.Provoz je rázu lokálkový.Osobní doprava 810+010.Dle potřeb na trati.Rozbočení lokálek je až za tunelovým ústím.Na lokálce na levé straně vlečka zrušena a přeložena na pravou stranu.Koncová stanice je více vytočena a posunuta více napravo,aby širá trať byla vizuálně co nejdelší.Popis drážních budov netřeba.Remíza,strojovou stanici pro 810 na odbočné lokálce.Skrytá stanice s vratnými oblouky ponechány v původním zpracování.
Není mnou použit wintrack,proto je třeba návrh přepracovat v tomto programu,ale to ponechávám na autorovi těchto stránek v případě jeho zájmu.
Přílohy
Návrh28.6.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod lajblt » čtv 28 čer, 2018 8:48 am

Jak to jen Milane děláš, že jen mrkneš a máš to? :)
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod milan ferdián » čtv 28 čer, 2018 11:32 am

Tomu Tomáši nevěř :wink: .Prošel jsem pár vláken.protože jsem tu dlouho nebyl a některé mě zaujali.Trixt mě zaujal,ale čekal jsem jak bude on sám iniciativní a jak bude pokračovat.Dost mě zaujalo kolejové řešení skrytého prostoru,palec nahoru a protože máme každý svůj pohled na projekt,tak jsem vložil svůj viz.příspěvek.

Vaše vlákna jsem si prošel a konstatuji,že jste dobří,ale nechci se zapojovat do diskuse kvůli "trollům" .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod lajblt » čtv 28 čer, 2018 3:53 pm

No, zkusil jsem to taky, ale není to nic moc. V SN byly původně ve smyčkách R267, použil jsem namísto toho R310, čímž to poněkud narostlo. SN má 2 koleje, vlak je možné obracet v libovolném směru z libovolné tratě. Stoupání od odbočky do koncové (oranžově) má 40 promile, tratě se křižují na 52 mm (s podložím a podkladem (cuprextit?) to vychází taktak na základní průjezdný průřez podle NEM (tím je míněno, že to nesplňuje ani NEM pro "těžké stavby", tj. tunely, jen holých 45 mm, což je minimum).
Přílohy
trat252e-02-2D1.jpg
trat252e-02-2D2.jpg
trat252e-02-3D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Myšpulín » čtv 28 čer, 2018 4:47 pm

To Lajblt: Jaké vychází stoupání na tom oranžovém úseku?
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod lajblt » čtv 28 čer, 2018 4:56 pm

40 promile.
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Trixt » čtv 28 čer, 2018 9:39 pm

lajblt, milan ferdián: Díky moc za podněty. Zkusil jsem si to nějak zkreslit. To bych nevěřil kolik času u toho člověk stráví. :D

Z Milanova návrhu jsem použil principy, které navrhl. Tomáš měl správnou připomínku k poloměrům levé smyčky. Zkusil jsem to dát dohromady. Poloměr smyčky jsem zvedl na 290 mm. Víc je problém. U Milanova návrhu se mi moc nelíbí stoupání u zadní roviny. Zkusil jsem ho udržet kolem 2,5 %. Co byste řekli na následující návrh:

Obrázek

Obrázek

Silnice by šla vpravo kolem kusých kolejí směrem dopředu ven z panelu. Ještě by mohla z nádraží vést dojkolejná tráť, která by se v tunelu rozdělila. I to by možná stálo za úvahu.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků