ochrana pred riznutim vyhybky

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod MiG » ned 24 čer, 2018 1:45 pm

BohousP píše:Pokud odběr ze srdcovky trvá méně než 1s, klidně bych tam vyzkoušel polyswitch na 0,1A, nebo možná i 50 mA. Ale chce to ověřit experimentálně.

Pokud chceš modelovat rozřez výměn, tak je to dobré řešení. Jen nesmíš zapomenout, že i mechanika pohonu a zámku výměny tomu musí odpovídat.

Jinak, dvounápravová hnací vozidla budou přes takto "ošetřenou" výhybku jezdit hůř.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod zdeno » ned 24 čer, 2018 3:04 pm

MiG píše:Jinak, dvounápravová hnací vozidla budou přes takto "ošetřenou" výhybku jezdit hůř.

Mohl by si vysvetlit svoji uvahu, proc si to myslis ? Proc jen dvounapravova ?
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3003
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod BohousP » ned 24 čer, 2018 4:03 pm

zdeno píše:
MiG píše:Jinak, dvounápravová hnací vozidla budou přes takto "ošetřenou" výhybku jezdit hůř.

Mohl by si vysvetlit svoji uvahu, proc si to myslis ? Proc jen dvounapravova ?

Tipoval bych spíš vozidla se sběrači na jedné nápravě (polyswitch má určitý sériový odpor, jednotky ohmů).
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2920
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod zdeno » ned 24 čer, 2018 4:21 pm

BohousP píše:(polyswitch má určitý sériový odpor, jednotky ohmů).

zmeril jsem asi 10 polyswitch a odpor se pohybuje od 0,6 do 0,2 ohmu, podle typu, od 200mA do 1,8A.
To nemuze mit vliv na jizdni vlastnosti.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3003
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod MiG » ned 24 čer, 2018 9:04 pm

Co si myslí o tvém měření výrobce je v odkazu, co sem dal BohousP.

Tipoval bych spíš vozidla se sběrači na jedné nápravě

To se právě dvounápravovým stává velmi lehce, pokud mají pevný rám.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod zdeno » pon 25 čer, 2018 6:42 am

MiG píše:Co si myslí o tvém měření výrobce je v odkazu, co sem dal BohousP.
Tipoval bych spíš vozidla se sběrači na jedné nápravě

To se právě dvounápravovým stává velmi lehce, pokud mají pevný rám.


vyrobce udava maximalni hodnoty, ty realne muzou byt a jsou lepsi. Takovy maly alibismus jako ochrana pred reklamacemi. ;-)
---
A co se stava dvounapravovym loko, co souvisi s ochranou pred riznutim vyhybky ? Nemichas zase jablka a krmnu repu ?? ;-)
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3003
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod MiG » pon 25 čer, 2018 9:07 am

zdeno píše:vyrobce udava maximalni hodnoty, ty realne muzou byt a jsou lepsi. Takovy maly alibismus jako ochrana pred reklamacemi. ;-)

Z deseti měření různých hodnot vytvořit tak jasnou teorii může jen genius.
Nejspíš jsi se do té tabulky ani nepodíval, abys věděl jak se výrobce alibismuje...

zdeno píše:A co se stava dvounapravovym loko, co souvisi s ochranou pred riznutim vyhybky ? Nemichas zase jablka a krmnu repu ?? ;-)

Jó, zase. Ahá. Jen si nedokážeš vzpomenout kdy a kde před tím. Což?

Mám celkem dost Hurvínků na to, abych věděl, jak je pro ně důležitá čistota a geometrie koleje.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod zdeno » pon 25 čer, 2018 10:42 am

MiG píše:
zdeno píše:vyrobce udava maximalni hodnoty, ty realne muzou byt a jsou lepsi. Takovy maly alibismus jako ochrana pred reklamacemi. ;-)

Z deseti měření různých hodnot vytvořit tak jasnou teorii může jen genius.
Nejspíš jsi se do té tabulky ani nepodíval, abys věděl jak se výrobce alibismuje...
zdeno píše:A co se stava dvounapravovym loko, co souvisi s ochranou pred riznutim vyhybky ? Nemichas zase jablka a krmnu repu ?? ;-)

Jó, zase. Ahá. Jen si nedokážeš vzpomenout kdy a kde před tím. Což?
Mám celkem dost Hurvínků na to, abych věděl, jak je pro ně důležitá čistota a geometrie koleje.


Dalsi teoretik, koncim tuto debatu, nema cenu debatovat o nicem.
Doporucuji ti Jirku_US, to bude pro tebe vhodny partner na mlaceni prazdne slamy ;-)
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3003
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod MiG » pon 25 čer, 2018 10:53 am

No, hlavně že jsi uhnul od toho "ZASE".
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod belgarat » pon 25 čer, 2018 11:28 am

MiG píše:No, hlavně že jsi uhnul od toho "ZASE".

Prosim pro nas ostatni (o mne je napr. znamo ze jsem elektro-nedochudce, tak prosim po lopate): co si zpusobim za problem se seriovym odporem na Hurvinkovi (nebo treba M152, ktere mam ja) ? Ja unesu i nejakou teorii ;) a zkusim ji aplikovat na zapojeni/parametry u sebe, cestne pionyrske.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod MiG » pon 25 čer, 2018 12:03 pm

Při pevném rámu máte na sběr na nerovných kolejích nebo na mírně zašpiněných kolejích mnohdy jen jeden bod na jedné straně (na druhé mohou být i dva).
Pokud za takové situace najedete na místo, kde je v cestě proudu odpor, který se bude postupně zvětšovat (protože jste nad proudem působení), bude se takové mašince nedostávat šťávy a zpomalí.

Ale je to jen taková teorie, protože po modulišti proháním běžně jen 4 Hurvínky. M152 jsem zatím nedigitalizoval. U M152 může být problém ještě větší, protože má větší rozvor (výsledek pozorování M152 kolegy).
Pravda, výkyvné dvojkolí (alespoň jedno) tento problém silně potlačí.

Bude to takto zjednodušeně stačit?

Edit: ten efekt bude ještě záviset na tom, jak dávno před půjezden "hurvínku" projelo nějaké jiné vozidlo (a nahřálo polyswitch).
Naposledy upravil MiG dne pon 25 čer, 2018 12:09 pm, celkově upraveno 1
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod belgarat » pon 25 čer, 2018 12:05 pm

MiG píše:Bude to takto zjednodušeně stačit?


Mne ano - diky.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod zdeno » pon 25 čer, 2018 3:03 pm

MiG píše:Bude to takto zjednodušeně stačit?

mne ne, je to zase jen teorie a ne prakticke otestovani.
Nejak mne omrzely teoreticke kecy a pokud mas zajem to otestovat, urcite ti nebudem nadavat. ;-)
---
Aj pro mne to je nove a urcite aj ostatni by ocenili pokus v realu a ne jen prazdne kecy o tom, "co by bylo, kdyby bylo"
---
Ja jsem to otestoval s 400mA Polyswitch a Sergejem (nemam Hurvinka) s odberem okolo 400mA za jizdy a vratna pojistka se trosicku ohrala, ale nepalilo to.
Pri najezdu do zkratu vypinaji ochrany na boostru a teda se nic nedeje a nejak se mi nechce simulovat vypnute ochrany na boostru, kvuli moznemu zniceni Sergeje.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3003
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod MiG » pon 25 čer, 2018 3:44 pm

To já si raději s pomocí teorie navrhnu napájení tak, abych byl ve všech bodech zkratově bezpečný, dále si pomocí teorie navrhnu, jak takové zapojení v praxi přezkoušet a občas ho přezkouším.
A pak nevím, proč bych tam měl cpát nějaký další součástky a předpokládat, že se mimo výhybek nikde jinde nemůže nic stát.

A když vidím teoreticky ještě jiné problémy... když tě teorie nezajímá, nebudu tě dále teorií obtěžovat.

Nevím, proč bych měl zkoušet měřit problémy tvého výmyslu, když ho nehodlám používat.

Zajímavé, že jsi měřil odpor i polyswitche na 200mA, ale nějak jsi ho se Sergejem nevyzkoušel.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

Příspěvekod zdeno » pon 25 čer, 2018 5:00 pm

MiG píše:To já si raději s pomocí teorie navrhnu napájení tak, abych byl ve všech bodech zkratově bezpečný, dále si pomocí teorie navrhnu, jak takové zapojení v praxi přezkoušet a občas ho přezkouším.
A pak nevím, proč bych tam měl cpát nějaký další součástky a předpokládat, že se mimo výhybek nikde jinde nemůže nic stát.
A když vidím teoreticky ještě jiné problémy... když tě teorie nezajímá, nebudu tě dále teorií obtěžovat.
Nevím, proč bych měl zkoušet měřit problémy tvého výmyslu, když ho nehodlám používat.
Zajímavé, že jsi měřil odpor i polyswitche na 200mA, ale nějak jsi ho se Sergejem nevyzkoušel.


Jsem zvedavy, kdy te ta teorie nakope do zadku, to se totiz v realite hodne casto stava ;-)
Konec debaty, proste preslechtene teoretiky nema nikdo rad !!
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3003
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků