Určitě už se to tady probíralo, ale kazdou chvíli dostávám otázku, kolik lokomotiv lze s centrálou provozovat. A kdy a proč použít booster. Byl bych rád, kdyby mi někdo z hánulkáŕů poradil jaký odběr může mít stojící mašina se zapnutým zvukem a jaký odběr má při jízdě, jaký je běžně odběr osvětlených vozů, jaký odběr lze předpokládat třeba u vícevozové plně osvětlené soupravy. Jako Nkař totiž mám jen málo ozvučených mašin a ještě méně osvětlených souprav vozů.
Samozřejmě jde na druhé straně o proud který může poskytnout centrála nebo booster. Bylo by chybou se honit za výkonnou centrálou, z téhle chyby už jsem se poučil, když jsem si ve snaze mít to nejlepší koupil centrálu posytující 8 A. Chybu jsem ještě zhoršil někdy doporučovaným napájením srdcovek přes žárovku. Výsledek byl pár rozteklých koleček a spálené sběrací plíšky, ono totiž stačí když se nasbirá pár odporů v sérii, které omezí proud na hodnotu, kterou centrála dá, aniž by to vyhodnotila jako zkrat. Rozhodně tedy doporučuji raději kolejiště rozdělit a napájet jednotlivé části z boosterů, jejichž proudovou pojistku nastavit třeba jen na 2A. Sice boostery něco stojí, ale zničená mašina může přijít dráž. Může se hodit, že zkrat v jedné části nemusí zastavit veškerá vozidla. V jednom kroužku tohle používají na modulovém layoutu, u jednotlivých boosterů pak je “pípák” upozorňující že v dané časti došlo ke zkratu.