Vlastnosti pojezdů parních 5spřežek v TT

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Vlastnosti pojezdů parních 5spřežek v TT

Příspěvekod hank » ned 29 dub, 2018 6:02 am

Nerad bych, aby to zapadlo ve vlákně, kde to je víceméně OT, tak to téma raději přenáším sem.

Ve vlákně "Zajímavost na Aukru?" jsem se zmínil o tomto modelu lok. 525.0 v TT
https://aukro.cz/parni-lokomotiva-525-0 ... 6927491881
postaveném na pojezdu malé tendrovky (BR 81 nebo 92) BTTB nebo Tillig.
Modelář přidal 5. spřaženou nápravu bez vlastního pohonu posuvnou do stran. Pokud si dobře pamatuju, tak koncepce pohonu původního modelu je pohon všech 4 spřažených náprav šnekem. Zajímalo by mě, jaké asi jízdní vlastnosti se dají očekávat od takto upraveného pojezdu, především jaký asi nejmenší poloměr oblouku 5nápravový pojezd zvládne. Máte někdo zkušenost s podobnou koncepcí/úpravou pojezdu?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Vlastnosti pojezdů parních 5spřežek v TT

Příspěvekod Jarda H. » ned 29 dub, 2018 7:22 am

To hank :
Hanku, asi bude lepší stáhnout obrázek z Aukra a vložit sem přímo obrázek ?! Za pár dní inzerát na Aukru "zmizí", obrázek bude nedostupný ...
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Vlastnosti pojezdů parních 5spřežek v TT

Příspěvekod radula63 » ned 29 dub, 2018 9:43 am

Hanku, Jardo. Taky mne zajímá názor na jízdní vlastnosti takovéto mašiny. Tak jsem si dovolil stáhnout fotky z Aukra a vložit sem.
14658942-2728-418d-9d83-dd4188184915.jpg

5c18b249-389a-43e7-8256-138fa68bbded.jpg

7b5052c3-3d88-4b11-92a4-15e44514fa81.jpg
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Vlastnosti pojezdů parních 5spřežek v TT

Příspěvekod Sedlečák » ned 29 dub, 2018 6:03 pm

Jízdní vlastnosti jsou normální jenom se musí odstranit nálitek který je na kole z vniřní strany a na spojnici páté nápravy vypouzdřit tu velkou díru na čep. Stačí vletovat stočený drátek do oka ve spojnici. Já jsem tak řešil 534.03 která má rám z BR 81/92 a kola zBR56/86 a u třech prostředních náprav jsem zmenšil okolky.
Přílohy
P5180001.JPG
Sedlečák
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob 31 bře, 2012 9:36 am

Re: Vlastnosti pojezdů parních 5spřežek v TT

Příspěvekod hank » ned 29 dub, 2018 6:08 pm

Sedlečák: Děkuji. Jaký nejmenší poloměr oblouků tvůj kremák zvládá?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků