Kajinek11 píše:Ale pokud jsem to dobře pochopil , tak jediné a správné řízení SN je přes ABC? Jak mají řízené SN profíci?
Otázkou je co je to jediné a správné nebo profi. To je věc názoru a daných možností. Kdysi jsem řešil totéž během let stavění kolejiště a hledání možností. Při plně ručním provozu jsem neřešil žádné předražené ABC moduly a i v SN jsem zastavoval ručně. Dnes má kolejiště dvě velká SN a několik odstavných kolejí v trase SN. Provoz je přes program modelJOP, přičemž je kombinovaný, ručně/přes PC. Jízda pak vypadá tak, že při vjezdu do tunelu vlak přebírá PC, vypne zvuk, světla a postaví vlakovou cestu na vhodnou volnou kolej pokud mu nepostavím cestu jinam. Zastavování na celém kolejišti dělá modelJOP, program při obsazení úseku vyhodnotí jestli je na konci úseku návěstidlo a v jaké je poloze. Podle toho vydá příslušný povel. Krom toho každá lokomotiva se kalibruje, má svoji tabulku zabrzdných drah, zohledňuje se délka soupravy, nástupiště v úsecích, atd. Program TC funguje asi podobně. Při provozu bez PC se musí zastavit ručně.
Tohle je pochopitelně cesta úplně jiným směrem, ale otázkou je, jestli je dražší jeden program nebo desítky ABC modulů.
Mimochodem s tím tvrdým odpojováním úseků, do jisté míry je to sice na digitálu "prasečina", ale může mi někdo vysvětlit co se tím jako má poškodit? Vždyť je to pro dekodér totéž jako obyčejné výpadky vlivem špinavých kolejí a to je mnohem častější jev než jedno takové zastavení v SN. Tohle je jeden z mýtů, někteří dokonce nejdřív vypínají světla a zvuky než model zvednou z kolejí, aby se náhodou nevymazal zvuk