RailRoad & Co TrainController

Software pro železniční modelářství, simulátory, ovládání, plánování....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod HonzaM » čtv 14 pro, 2017 6:52 am

fulda píše:Že se tak ptám, nemá tohle nastavení problém, pokud začneš pro ovládání lokomotiv používat současně také fredy?

V současném použití FREDů problém není, pokud půjde o kolejiště vybavené komponentami které nevyžadují ovládání LocoNetem. Naopak třeba majitelům kolejiště dosud používaného s centrálou Lenz nahrazení centrálou DR5000 používání FREDů umožní.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod HonzaM » pát 15 pro, 2017 5:53 pm

fulda píše:Že se tak ptám, nemá tohle nastavení problém, pokud začneš pro ovládání lokomotiv používat současně také fredy?
A jak se zachová RailCom?

Problém je v tom, že Freiwald zatím nemá v nabídce protokolů které lze s DR5000 využít žádný jiný než Lenz. Podle Freiwaldova vyjádření ale je zařazení příslušných protokolů pro DR5000 v plánu. Pokud se centrála použije ke kolejišti vybavenému komponentami Lenz, bude vše fungovat normálně, protože ovládání i detekci obsazení ve spojení s komponentami Lenz centrála DR5000 umožňuje. Uživatel takového kolejiště pak při nahrazení centrály Lenz centrálou DR5000 získá možnost připojení k počítači přes USB i bezdrátově přes wifi. Získá také možnost ovládání lokomotiv Fredy nebo ovládání z mobilu nebo bezdrátové (wifi) myši.
Pokud jde o RailCom, centrála ho podporuje, TrainConroller ho využít umí, ovšem za předpokladu vhodných modulů detekce obsazení (nevím zda takové moduly Lenz vyrábí) a za předpokladu že tyto moduly podporuje TrainController.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod HonzaM » ned 31 pro, 2017 9:57 am

Možná někoho budou zajímat možnosti TC v nastavení vlastního zobrazení.

Na prvním obrázku je celkové schéma kolejiště, se zobrazenými bloky. To mi slouží k celkovému přehledu a k ovládání pokud si s kolejištěm hraju sám. Zobrazení simuluje JOP.

Na druhém obrázku je příklad využití možnosti poskytované TC9 ve vytvoření více ovládacích panelů téhož kolejiště. Tady jsem využil možnosti vykopírovat jednu stanici a zobrazit ji samostatně ve větším rozlišení, tak aby zabrala celou obrazovku. Toho lze využít sejde-li se víc uživatelů a chtějí mít možnost se stáv výpravčími v jedné stanici. Tady už nejsou zobrazeny bloky, ale je tady zobrazeno obsazení kolejí a nastavení cest. Tento ovládací panel je vytvořen vykopírováním stanice z celkového schématu. Koleje i výhybky se vykopírují, stav výhybek nastavených jedním panelem se zobrazuje i na ostatních. Vykopírují se i tlačítka a detekce, ale zobrazení obsazení na celou kolej (funkcí record) se musí na každém panelu udělat znovu. Totéž se týká cest, jejich definování se dá překopírovat, ale zobrazení cest zvolených "tlačítky" se musí dělat na každém panelu samostatně. Nastaví-li se cesta na jednom panelu, dotčené výhybky se přestaví na všech panelech, barevné zobrazení cesty ale ne.
Dá se využít SmartHand manager, pomocí nějž lze zobrazit samostatně kterýkoli z panelů na tabletu nebo jiném počítači a lze tak příslušnou stanici obládat z místa kde se nechází. Tahle možnost je zajímavá pro větší kolejiště se stanicemi vzdálenými od sebe, ale umožňuje třeba také samostatně zobrazit skryťák. SmartHand manager nemusí být využít jen na tabletu, ale i na druhém počítači - stačí aby byl na něm nastaveno připojení na wifi centrály a na běžném prohlížeči se zvolí stránka, jejíž IP se najde v nastavení manageru (podrobněji je využití SmartHand manageru popsáno na http://www.1ku160.cz).
Na třetím obrázku je simulace reléovky. To jsme využívali v klubu.
Přílohy
celý layout.jpg
simulace Filipov.jpg
Sklené.jpg
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod HonzaM » pon 29 led, 2018 2:10 pm

Zajímavá videa: https://www.youtube.com/watch?v=le-vJPqIL10 a https://www.youtube.com/watch?v=BM6jTtl ... ture=share
Je tam hezky vidět jednak použití ovládání TrainControlleru z tabletu, jednak využití přenosu čísla adresy lokomotivy a její zobrazení v obsazeném úseku, což má uplatnění zejména ve skryťáku.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod HonzaM » pon 12 úno, 2018 6:59 am

Vyzkoušel jsem prakticky možnost současného použití několika sběrnic zpětného hlášení, konkrétně S88, LocoNet a R-bus (Roco). Účelem zkoušky bylo ověřit zda lze využít možnosti víceprotokolové centrály pro stávající kolejiště a umožnit tak využití výhod, která taková centrála poskytuje, například wifi ovládání nebo možnost doma využít ovladače pro LocoNet, které mnoha členům modulářských klubů leží doma velkou část roku bez užitku - málokdo na domácím kolejišti používá LocoNet. Druhou výhodou je možnost použít do stávajícího kolejiště komponenty pro jinou sběrnici, například možnost použít modul poskytující přenos adresy lokomotivy, komunikující po LocoNetu. Výsledkem zkoušky je zjištění, že lze bez problému souběžně používat všechny shora zmíněné alternativy zpětného hlášení. Na testovacím oválu byly namontovány moduly LocoNet (jeden modul bez přenosu adresy lokmotivy, druhý s přenosem adresy lokomotivy), S88N a R-bus. Bohužel jsem neměl k dispozici modul pro sběrnici RS. Všechny detekce fungovaly spolehlivě, nedošlo k žádnému vzájemnému ovlivňování. U modulů S88 jsem vyzkoušel také možnost využití multiprotokolové centrály u kolejiště osazeného těmito moduly, aniž by bylo nutné jejich adresy v TrainControlleru měnit. Rovněž jsem vyzkoušel možnost využití modulů S88 pro kolejiště používající LocoNet i pro kolejiště s centrálami majícími pouze sběrnici R-bus (například Roco z21).
Překvapilo mne, že TrainController umožňuje současný provoz dvou odlišných typů připojení. Na kolejišti proto je možné mít některé moduly využívajíci LocoNet a jiné využívající sběrnici S88. Konkrétně jsem měl protokol LocoNet připojen přes USB a protokol Lenz použitelný pro přenos S88 alternativně přes USB nebo přes LAN.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod komori » úte 20 úno, 2018 7:13 pm

Máme tu novou verzi (valentýnskou) - Version 9.0 A3
TT, DCC, NanoX-Paco, YaMoRC, TC9 Gold a TP9
komori
 
Příspěvky: 96
Registrován: pát 03 srp, 2012 3:45 pm

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod mpinta » pon 26 bře, 2018 1:45 pm

Ahoj pánové, dostal jsem se do úzkých, potřebuji pomoc.

TC 8 Gold G3.
Centrála Lenz (bez ovladače).
Loko s lokodekodéry Kuehn 065 (které já nevlastním).

Problém:
Při kalibraci (N x detektory) v TC udělá mašina jen jeden nebo dva průjezdy a zastaví se.
Dle zobrazení vTC by měla jet další průjezd. Ale nejede.
Po stopnutí kalibrace lze posuvníkem normálně ovládat. Po dalším spuštění kalibrace opět stejný problém.

Neměl někdo stejné potíže?
Nemají lokdec Kuehn nějaké spec. nastavení, které neznám?

Je to pro vzdáleného kolegu, který je začátečník, kolejiště je H0, a dělám to vše na dálku (TeamViewer).
Ještě mě napadl nesoulad jízdních stupňů, ale když tam nemá ani ovladač (LH100)?

Možno i přes Skype, nebo telefonicky. Všechny kontakty mám na stránkách.
Díky.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod Jirka_US » ned 01 dub, 2018 10:19 pm

Obecne, pokud neni k dispozici ovladac, ale pouze centrala Lenz tak doporucuji:
1) provest reset dekoderu do tovarniho nastaveni pomoci DecoderPro (JMRI) popr. prekontrolovat nastaveni v CV29 a CV67 az CV94. Predpokladam, ze se jedna o dekoder T65 nikoliv 065 (ten v nabidce neni). Nelze vyloucit, ze nektere CV z mnoziny CV67 az CV94 je nastaveno na 0 a pak pro dany rychlostni stupen loko nejede.
2) Provest reset LZV100 pomoci JMRI (LZV100 configuration manager)
3) Vyzkouset pomoci JMRI Throttle (nahrazuje chybejici ovladac) vsechny rychlostni stupne 0 az 28 respektive 0 az 14, 128 nema prilis smysl zkouset neb nastaveni dekoderu je stejne jako pro 28RS. Primo v okne JMRI Throttle se voli rychlostni stupne.
4) Odezva v XpressNet monitoru by mela byt nasledujici:
Mobile Decoder Operations Request: Set Address 3 to Speed Step 6 and direction Forward in 128 Speed Step Mode.
Command Successfully Sent/Normal Operations Resumed after timeout
Mobile Decoder Operations Request: Set Address 3 to Speed Step 1 and direction Forward in 28 Speed Step Mode.
Command Successfully Sent/Normal Operations Resumed after timeout
Mobile Decoder Operations Request: Set Address 3 to Speed Step 1 and direction Forward in 14 Speed Step Mode.
Command Successfully Sent/Normal Operations Resumed after timeout
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod BohousP » pon 02 dub, 2018 7:29 am

Jeden Čehý, druhý Hota. Martin se ptá na problém s Train Controllerem, Jirka popisuje postup s JMRI... :D
To nějak nedává smysl. Martin, jako. No.1 na TrainController v ČR+SR, si jistě ony čtyři zázračná písmenka JMRI odmyslí a stejný postup zvládne i TrainProgrammerem, ale některé méně znalé modeláře může tento odborně sepsaný postup zmást. Je to nutné? Zatvrzele tlačit do popřední jen jeden produkt, a to v každé větě?
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2922
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod HonzaM » pon 02 dub, 2018 8:39 am

BohousP píše:Jeden Čehý, druhý Hota. Martin se ptá na problém s Train Controllerem, Jirka popisuje postup s JMRI... :D
To nějak nedává smysl. Martin, jako. No.1 na TrainController v ČR+SR, si jistě ony čtyři zázračná písmenka JMRI odmyslí a stejný postup zvládne i TrainProgrammerem, ale některé méně znalé modeláře může tento odborně sepsaný postup zmást. Je to nutné? Zatvrzele tlačit do popřední jen jeden produkt, a to v každé větě?

Vzhledem k tomu, že Martin ten problém řeší na dálku, je to komplikováno faktem, zda dotyčný uživatel má JMRI nebo TrainProgrammer a zda s nimi umí pracovat. Může také jít o potřebu zjištění zda je na vině TrainController nebo dekodér. Obojí je možné. Jirka ve svém návodu předpokládá vinu na straně dekodéru. Zkusil bych napsat panu Freiwaldovi a popsat mu problém, pokud je vina na straně TrainControlleru, pak by on o tom možná věděl a případně mohl navrhnout řešení. Pokud je v mašině dekodér s paticí, zkusil bych do mašiny jiný dekodér a ten dekodér Kuehn bych zkusil v jiné mašině. Pokud ovšem jde o dekodér pevně instalovaný a třeba zvukový nebo s méně běžnou paticí, je to horší.
Na netu jsem našel pouze dekodér T065, je s drátky, má vývody i pro F1 a F2, osm vývodů,ovšem to je u prodejce a navylučuje to že existuje i jiné provedení. Na stránce Kuehnu jsem ho nenašel. V nabídce dekodérů v JMRI u výrobce Kuehn žádný typ 065 není.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod Jirka_US » pon 02 dub, 2018 11:57 am

BohousP píše:Jeden Čehý, druhý Hota. Martin se ptá na problém s Train Controllerem, Jirka popisuje postup s JMRI... :D
To nějak nedává smysl. Martin, jako. No.1 na TrainController v ČR+SR, si jistě ony čtyři zázračná písmenka JMRI odmyslí a stejný postup zvládne i TrainProgrammerem, ale některé méně znalé modeláře může tento odborně sepsaný postup zmást. Je to nutné? Zatvrzele tlačit do popřední jen jeden produkt, a to v každé větě?

Bohousi,
precti si prosim alespon poradne co napsal lokopin (citace:Ještě mě napadl nesoulad jízdních stupňů, ale když tam nemá ani ovladač (LH100)?) a co popisuji ja.(citace: pokud neni k dispozici ovladac, ale pouze centrala Lenz tak doporucuji) Kdyz lokopin napsal, ze neumi zjistit soulad respektive nesoulad rychlostnich stupnu, tak jsem popsal postup s prostredky, ktere jsou bezne dostupne a zcela spolehlive vedouci k zaveru, ze je budto chyba v dekoderu nebo SW.
Ukaz mne prosim te, kde se provadi reset LZV100 v TC, kde je XpressNet monitor v TC, jak se nastavuji rychlostni stupne v TC na ovladaci, ktery dotycny nema ? Pokud lokopin tento postup zna, tedy jak to udelat s TC (tedy stejny postup jako je v JMRI), tak proc se tedy pta ? Proc je tam udavan dekoder, ktery s velkou pravdepodobnosti ani neexistuje ? V popisu chybi vezre FW dekoderu, verze FW centraly, verze HW centraly, chybi popis jake rozhrani je pouzito, verze TC, chybi presny popis pri jakem rychlostnim stupni dojde k zastaveni. Takze z toho mala se tezko urcuje pricina a jsem temer presvedcen, ze stejne informace bude chtit i Freiwald. Obavam se, ze napsat Freiwaldovi masinka se zastavi po 2. nebo 3. prujezdu zustane bez nejale konkretni odezvy.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod Myšpulín » pon 02 dub, 2018 1:00 pm

To Martin:
Občas i já mám problém s kalibrací. Ale zjistil jsem, že na vině je zpětné hlášení. Několik postřehů. TC nastaví nějaký malý jízdní stupeň a loko se rozjede. Pokud po nějaké náhodné době z jakéhokoli důvodu zahlásí cílový ohlas splněné projetí, načež se opět uvolní a dál se hlásí obsazení prostředního úseku, TC neví co se děje a ukončí kalibraci. Nebo může usoudit, že onen jízdní stupeň je příliš vysoký a další jízdu provede s nižším stupněm, ale to se již loko nemusí rozjet. Ono je to špatně vidět, ale doporučuji při kalibraci bedlivě sledovat indikátory, zda si nějaký neblikne (nebo neodblikne) jinak, než má.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod Jirka_US » pon 02 dub, 2018 1:10 pm

Myšpulín píše:To Martin:
Občas i já mám problém s kalibrací. Ale zjistil jsem, že na vině je zpětné hlášení. Několik postřehů. TC nastaví nějaký malý jízdní stupeň a loko se rozjede. Pokud po nějaké náhodné době z jakéhokoli důvodu zahlásí cílový ohlas splněné projetí, načež se opět uvolní a dál se hlásí obsazení prostředního úseku, TC neví co se děje a ukončí kalibraci. Nebo může usoudit, že onen jízdní stupeň je příliš vysoký a další jízdu provede s nižším stupněm, ale to se již loko nemusí rozjet. Ono je to špatně vidět, ale doporučuji při kalibraci bedlivě sledovat indikátory, zda si nějaký neblikne (nebo neodblikne) jinak, než má.

1) Pokud takto funguje Vas detektor, tak je tam budto zjevna konstrukcni vada nebo je ten detektor vadny, v obou pripadech je to na reklamaci.Mohu se zeptat o jaky konkretni typ se jedna ? Mam sice svuj typ, ale nebudeme predbihat....
2) Kalibrace rychlosti by se mela provadet pomoci opticke zavory, nikoliv pomoci detektoru obsazeni, uz jen kvuli presnosti, alespon ja to tak delam.
že onen jízdní stupeň je příliš vysoký a další jízdu provede s nižším stupněm, ale to se již loko nemusí rozjet

3) Pokud se model nerozjede uz na 1. rychlostni stupen (u 28 RS) tak je chybne nastaven dekoder a cela kalibrace je celkem zbytecna.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod Myšpulín » pon 02 dub, 2018 3:07 pm

To Jirka_US:
1) Budete se asi divit, ale konstrukční vada v detektoru není. Je v drátech vedoucích od něho ke kolejím. Ale to už tu bylo někde kdysi popisováno (ne ode mne). A až se mi někdy bude chtít, tak to třeba opravím. :D
2) To je sice hezké, ale kvůli kalibraci si pořizovat optické závory, když zbytek má na DO, bude asi málokdo. Až se mě někdy bude chtít, třeba si kalibrační kolej postavím mimo kolejiště, ale zatím v pohodě používám jednu část mezistaničního úseku a jsem spokojen. :D Zrovna tak mám i programovací kolej jako součást kolejiště.
3) Ano, já si dopředu nastavím patřičná CV, ale přeci jenom jsem už trošku starší, občas loko málo projedu, to víte, lepší už to nebude. :D A když jednička, tak opravdu šourmo.

Promiňte, ale má poznámka nebyla adresovaná Vám, ale Martinovi, aby se onoho modeláře, který zde začíná, zeptal, jestli není závada někde jinde, než se hledá. Pokud vše pracuje tak, jak má, tak někdo ani nemusí vědět o tom, jak to pracuje, když to v pořádku není. Já už vím, že když nemůžu zkalibrovat, tak mám v místnosti vyvětrat. :lol: :lol: :lol: Připadá Vám to blbé? Mě ne. Při provozu mě to totiž pracuje tak, jak má. A protože kalibruji tak jednou za dva roky, tak co bych to řešil. Ale jak píši, až se mi někdy bude chtít, ...
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod HonzaM » úte 03 dub, 2018 6:27 am

Jak píše myšpulín, problém může být v detekci, nemusí to být jen v drátech, stačí třeba špatný kontakt s kolejemi v důsledku ne zcela čisté koleje (stačí třeba aby docházelo ke krátkodobému přerušení a opětnému sepnutí, což může TC vyhodnotit jako dosažení koncového úseku). Již jsem měl podobný problém při kalibraci. Bylo by dobré pečlivě vyčistit zejména střední úsek a kolečka mašiny a určitě sledovat zda při jízdě nedochází k přerušením detekce. Určitě pak vyzkoušet kalibraci jiné lokomotivy, aby se vyloučila možnost že je problém způsoben konkrétním typem dekodéru. Jak maijtel zjistil o jaký dekodér se jedná? Podle způsobu značení to bude asi N065 (nebo T065), alespoň tímto způsobem jsou značeny dekodéry Kuehn v JMRI (ovšem typ v němž by se vyskytovalo číslo 065 jsem tam nenašel).
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Software

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků