od hank » čtv 29 bře, 2018 7:55 am
Takže epocha IIIa, 1945 - 1950, ještě 3. vozová třída s bílými nápisy na osobních vozech. V reálu tam po válce zajížděly hanušovické zálohy 335.1 (tenhle model v H0 taky někdo dělal, a to i ve variantě ČSD) a 314.3 (viz tady na fóru Střelcův report z její stavby v H0 na továrním pojezdu), později po r. 1950 (epocha IIIb, žluté nápisy, zatím pořád ještě 3. třída) 354.0. V klasické trakci to byly výhradně smíšené vlaky, dle starých GVD 2 - 3 páry denně. Osobní soupravy byly řazeny z vozů s plošinami o rozvoru 8 m, viz fotka v jednom z mých minulých postů. Ale ta 365.4 se tam taky aspoň teoreticky hodí, "u sousedů" v Dolní Lipové s nimi po válce jezdili do Javorníka ve Slezsku a protože obě výtopny spadaly pod Šumperk, nelze v poválečném chaosu vyloučit, že se nějaká mohla v rámci nějakých přesunů a záskoků objevit i tady. Ostatní osobáky zajišťovaly šumperské motory M 120.4, M 232.0, M 232.1, později po r. 1950 už klasika M 131.1, vesměs sólo motory nebo při vyšší frekvenci zdvojené, ale bez přívěsů, ještě později se o lokálku dělily M 131.1 a M 262.0, ale to už se smíšeným vlaky jezdily 354.1. Celková osobní frekvence byla dost silná, motoráků bylo po válce 4 - 6 párů, později to dotáhli až na 12 párů. Parní trakce v Hanušovicích skončila začátkem 70. let, od r. 1973 zajížděly na lokálku s náklady T 435.0, osobní doprava už byla tehdy zcela motorizovaná a smíšené vlaky skončily spolu s párou. Pokud jde o nocování, po válce už ve Staráku nocoval jen motorák, a to ještě ne v každém GVD, a po zbourání remízy se oběhy upravily tak, aby motor nocoval v Hanušovicích.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.