cer.t píše:Zajimalo by mne, z ceho nez obehu hnaciho vozidla ci obehu soupravy ma clovek poznat na setkani, ktere osobni vozy ci lokomotiva ma na cem jet.
Ta vozidla do té stanice nespadla z nebes, ale odněkud na nějakém vlaku přijela, že? A když mi přijíždí do stanice vlak, tak jako výpravčí ještě před postavením vjezdové vlakové cesty už musím vědět, co s tím vlakem budu dělat (abych si ho třeba nevzal na kolej, která je k nějakému účelu naprosto nevhodná /např. bude odjíždět pod jiným číslem na odbočnou trať, která je zaústěna jenom do některých kolejí, atd. atp./). No a jak se to dozvím ještě před postavením té vlakové cesty? No z vozových-lokomotivních-soupravových karet asi těžko - ty má tou dobou ještě furt v ruce strojvedoucí, který se teprve motá někde kolem předchozí stanice.
Takže jakékoliv karty jsou mi v tuhle chvíli k ničemu - ergo musím mít někde ve stanici návod, co s kterým vlakem mám dělat (já to píšu do Seznamů vlaků pro staniční zaměstnance /podle sw Grafikon Ostramo se to jmenuje "staniční jízdní řád"/, složitější špeky do Rozkazu o zavedení GVD).
Podle toho návodu vlak zpracuju, vozidla, která někde odstavuju na delší dobu, pokud improvizuju, tak si někde poznamenám, pokud mám detailní staniční technologii, tak ani nemusím: když pracuju, jak mi technologie předepisuje, tak ta vozidla, až je budu za 6 hodin hledat, najdu přesně tak, jak technologie předepisuje, třeba na koleji 7b jako prostřední skupinu odstavených vozidel (nevěřili byste, že největší práci nedá sestavit tu detailní technologii tak, aby všechno do puntíku sedělo, ale přesvědčit výpravčí, že se s ní mají řídit...
).
Suma sumárum: není nad čím bádat, o každém vozidlu ví výpravčí přesně, co s ním bude dělat, ještě předtím, než mu vůbec přijede do stanice.
Který výpravčí to neví, hraje blbě. Kdo hledá v kartách, zbytečně si hru komplikuje a ostatní akorát zdržuje.
Ano, výjimkou je začátek 1. sejšny: tam ta vozidla odnikud nepřijela, někdo je postavil na koleje - ale ten někdo nejspíš dobře věděl, proč to dělá, takže to taky prvnímu výpravčímu řekne. A když neřekne, tak se zeptám, huba mi neupadne.
cer.t píše:Par takovych setkani jsem absolvoval a byla to docela komedie, protoze prirazovani lokomotiv a souprav byl zcela volny styl... Clovek nevedel, ktera lomomotiva ma na co nastoupit nebo jestli ma cas jet zbrojit do depa..
Pozoruhodné... H0..?
cer.t píše:kazde voditko, ktere mu usnadni vyreseni logickeho rebusu, ktery mu pripravil tvurce grafikonu, je k dobru.
Jak píšu výš: ta vodítka mají (musí) být ve staničních pomůckách, v kartách nedávají smysl.
Vaclav86cz píše:Většinou předáváme.
No tak vidíš.
Vaclav86cz píše:A co taková D3. To mám mít sebou věšteckou kouli? Přijdu a vidím co je moje.
Nehledáš náhodou problém tam, kde není? Vy máte na D3 nějaké velké stanice, ve kterých si můžeš omylem vzít jiný stroj?
A vůbec: všechny dopravny D3 musí být pod bedlivým dozorem dirigenta, který z principu musí mít přehled o všem, co se tam šustne, jako by to byly jeho vlastní stanice. Takže takový zmatený strojvedoucí se vždycky má koho zeptat.
Vaclav86cz píše:A pokud je mezi sejšnama skutečná noční pauza, tak se občas stane, že obsluha to osobně nepředá. A pak ti ty karty opravdu hodně pomáhají.
Chyba obsluhy
V takových případech použiju vrozenou inteligenci (když mi má ve stanici stát jeden osobák, tak to bude nejspíš ten, co v ní stojí
), ve složitějších případech (vzácné) si buď ulovím tu předešlou obsluhu, ať mi to vysvětlí, nebo přivolám někoho, kdo tomu rozumí (tvůrce GVD nejspíš bude umět dešifrovat rozmístění vozidel na celém layoutu). Ve skryťácích bývá zvykem dlouho odstavené vlaky označovat lístečkem s číslem vlaku a časem odjezdu - výhoda proti lokomotivním a soupravovým kartám je nabíledni: obsahuje to jen a pouze ty informace, které právě teď potřebuju, nemusím se k nim prohledávat přes spousty balastu, mrknu a vidím.
No a když to přece jen zvořu, třeba mi nocují ve stanici dva brejlovci a já je ráno omylem zaměním? Co se stane? Tak to vím úplně přesně: vůbec nic.
Vaclav86cz píše:Ale je to asi o zvyku. My to děláme takto a naprosto nám to vyhovuje.
To je v pořádku - rozhodně vás nehodlám přesvědčovat, že byste to měli dělat jinak. Spíš se snažím zjistit, co kdo na těch lokomotivních a soupravových kartách vidí za přínosy - pokud bych získal pocit, že to fakt neoddiskutovatelné přínosy jsou, třeba bych se pak stal jejich horlivým propagátorem i v našem provozu... Určitě netvrdím, že my to děláme nejlíp ze všech a že jsme v té hře nejdál - rád se poučím třeba i v detailu. Ale zatím mě přesvědčujete, že ty karty lokomotiv a souprav jsou jenom zbytečná administrativa, zčásti dokonce i vyloženě škodlivá.