Mcx píše:Jirka_US píše:Myslim, ze slozite to neni, ale pracne ano. Nicmene JMRI to docela usnadni, k sladeni se pouzivaji CV67 az 94.V JMRI Throttle se nastavi prislusny rychlostni stupen (kteremu vzdy odpovida jedno CV pri 28RS) a pomoci POM upravim hodnotu tak az obe loko jezdi stejne.Tento postup Je treba zopakovat 28x.
Vidím, že teoretiků se najde dost
Az dosud jsem byl presvedcen, ze JMRI a jeho vyuziti je ryze prakticka zalezitost. Mate snad nejaky lepsi postup nebo muzete strucne popsat jak postupujete ?
Mcx píše: Ano to je stále teorie - pak to pusť do běžného provozu. Vím o čem mluvím, testů jsem dělal na různých kolejištích desítky, či spíše stovky. Pokud si někdo myslí, že rychlosti loko se nemění s počtem ujetých metrů, desítek metrů... tak to jen tím, že málo testoval.
1) Kolikrat jste testoval vyse uvedeny muj postup nez jste dospel k zaveru, ze je to "stale teorie" ?
2) A vy jste u tech testu byl, kdyz jsem je provadel ? A pokud ano, proc jste mne sve pripominky nesdelil primo na miste, urcite bych Vam vysel vstric a
celkem i ochotne vysvetlil jak jsem postupoval ?
3) Co mate na mysli "pust to bezneho provozu"? Testovani se obvykle provadi na extremnich pripadech (nektere jsem z nich i popsal), ktere se v praxi vyskytuji zridka. Tady bych si dovolil pouzit porekadlo tezce na cvicisti lehce na bojisti, tzn, bezny provoz je slabsi odvar testovani, tzn. presny opak toho co pisete.
Nebo me snad chcete presvecit, ze na tech jak vy rikate na ruznych kolejist jezdite trvale (radove minuty) maximalni rychlosti nebo naopak na nejnizsi rychlostni stupen, s minimalnimy polomery atd.
Mcx píše:Vím o čem mluvím, testů jsem dělal na různých kolejištích desítky, či spíše stovky.
To neni prilis mnoho a jen jste tim potvrdil moji puvodni domnenku, ze to nemate spravne sladene, pokud dochazi k prokluzu. Pokud si vezmete, ze mate 28 rychlostnich stupnu, tak pro 10 lokomotiv to mate 280 testu nasobeno minimalne 2x, tzn. prvnim pokusem zjistite skutecny stav, no na druhy pokus provedete upravu na pozadovanou hodnotu, nevim jak jste zdatny, ale trefit to hned na prvni pokus je celkem klika. Takze v mem pripade bych si troufnul hovorit o tisicich, to jen tak, aby jste mel trochu predstavu jak to vypada v praxi.
Mcx píše: Pokud si někdo myslí, že rychlosti loko se nemění s počtem ujetých metrů, desítek metrů... tak to jen tím, že málo testoval.
Ano to je znamy fakt a co jste tim chtel rici ? Ze jste si koupil model s nekvalitnim motorem, jehoz charakteristiky se meni tak zasadnim zpusobem, ze se Vam to nepodarilo vykompenzovat nebo co konkretne mate za problem ? Mozna jste jen zvolil nevhodny dekoder nebo se ho Vam nepodarilo spravne nastavit, podobne jako u jizdy v souprave. Pokud mate s tim potize, tak Vam rad s nastavenim dekoderu pomuzu.
Neni lepsi nez tady teoretizovat co nejde, radeji domluvit navstevu a osobne se podivat jak takovy "consist" se 4 lokomotivama tahne 100+ vozu, podotykam ze bez prokluzu..