Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 07 pro, 2017 8:13 am

Tak to je fajn. Já to zkoušel na poloměru 365 mm od Kuehna a zvuky v jednom směru byly takové: https://youtu.be/2hv3hYeebTM. Proběhla reklamace, dnes by měl přijít náhradní kousek.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod RSC » sob 09 pro, 2017 1:16 pm

Já to vidím ve zkratce takto (původně jsem si jej ani nechtěl koupit, ale vzhled mne přesvědčil, že i tuto modernu budu mít):
Vzhled bych hodnotil jako špičkový v TT dle mého vnímání a nároků na TT modely.
Model mi jezdí hladce, nikde žádné problémy (rozjezd díky převodování do rychla není zrovna špičkový). Jizdí vlastnosti mne velmi těší vzhledem k průměru náprav na tomto modelu.
Rychlost modelu mne překvapila, jezdí to rychle jak za dob BTTB. Tím jsem překvapen, spíše trochu zklamán, že to jede výrazně rychleji než bastard. Mělo to být převodováno více do pomala, tohle se pro analogisty trošku nepovedlo a je to velká škoda... Mne to tedy zaskočilo, když se zde opatrně psalo, že jezdí rychleji než má. Já bych to nazval o hodně rychleji než má, bastarda stejné firmy by neměl tento vůz rychlostně "udělat".
Budu trochu hnidopich - model mohl mít hnané všechny nápravy, nic by se tomu nestalo, vzhledem k umístění motoru - vždy je to lepší řešení než dvě hnané (očekával jsem, že bude mít všechny hnané). Čekal jsem také, že bude prostor pro cestující více volný ( "kryt" motoru "leze" trochu do oken), případně že bude motor umístěn jinde. Když již je umístěn takto, rozhodně měly být všechny nápravy hnané, jako malý bonus tomuto řešení umístění motoru. Naštěstí má model bandážovanou jen jednu nápravu. Dvě bandáže by dělaly nejspíše trochu problém v oblouku. Myslím, že u mne by to jezdilo dobře i bez bandáží.

Celkově jsem spokojen s tímto modelem. Kdyby to byla jiná řada motorového vozu, skákal bych při tomto provedení jinak. Zde zůstávám celkem chladným, není to zrovna můj vytoužený model.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod Martinovo » pon 01 led, 2018 9:39 pm

Pratele, zkoumal uz nekdo krapet vice digitalizaci? Ja osadil zatim nezvukovy Zimo618 v defaultu. Nicmene pripada mi, ze next18 ma dost pinu na to, aby motorak umel vice, nez nac prisel.
Takze, dle mych skromnych zkusenosti, bez pruzkumu desky:
- svetla vcetne reflektoru na F0 bez moznosti zapnout zvlast dalkovy reflektor
- zadni svetla (cervena) stejne bez moznosti zvlast rozsvecet (zde si dovolim poznamku, zapnutim F2 se daji vypnout, v opacnem smeru vypina celni svetla. Proc ale zapnuti funkce svetla vypina?)
- vnitrni osvetleni na F1
Ostatni funkce zda se nedelaji nic.
Poradi nekdo neco vice?
Martinovo
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát 07 srp, 2015 11:15 am

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod Bedlisch » úte 02 led, 2018 8:26 am

Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "dalkovy reflektor".
Když dálkový reflektor model nemá osazen. Tedy vlastně má, ale koncema. :?
Vypínání konců zapnutím funkce - prostě taková perlička z počátků digitalizace, kterou někteří výrobci ne a ne ji opustit :-) I když nějaké plusové body to má, např. na vypnutí konců vám stačí jen jedna funkce, ale u 840 se to tedy zrovna moc nehodí, když druhý vůz by měl svíti jen koncema.
Já to vidím stejně na nové desky, ale žádné zázraky se konat nebudou, protože u zvukové dekoderu těch funkčních výstupů tolik není.
Pokud dobře počítám, pozičky, konce, vnitřní osvětlení vše zvlášť ovládané. A pokud to půjde udělat (nová čelní deska), tak dálkový reflektor, nebo výměnou za to osvětlení stanovišť, ale už na závislosti na pozičkách.
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod VojtikJ » úte 02 led, 2018 11:42 am

Panove :lol: Vy to mate vzaty ze starych masin kde byl reflektor nahore :D
Horni svetlo neni reflektor ;) ale pouhopouha pozicka. Viz D1 oznaceni cela vlaku. Reflektor u novych stroju, nebo u rekonstrukci je v okoli (vede, pod, nad) spodnich pozicek.
Cili zrocna zde by muselo byt takto: posun dve bile obe cela, vlak tri bile, reflektor dalsi ledka vedle spodnich pozicek. No a dve spodni pozicky bud cervena zvlast nebo obojetna (nevim jak se nazyvak co umi vic barev)
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod Bedlisch » úte 02 led, 2018 1:07 pm

O čem myslíš, že jsem psal? Viz např to, že model místo dálkových reflektorů má osazené konce.
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod TTmili » úte 02 led, 2018 9:17 pm

No tak VojtikJ se úplně netrefil. Stadleři jsou totiž úplně "padlý na hlavu". Na každém čele se z příšlušného stanoviště dají návěstní světla vypnout (při elektrickém spojení s druhým se příšlušná světla sama vypnou).
Jinak základní "mód" je tři návěstní světla do trojúhelníku z kulatých světel ve směru jízdy, na druhé straně svítí dvě červené spodní kulatá návěstní světla. Tohle je celé výhradně v závislosti na směru, strojvedoucí do toho nezasahuje, není ani jak.
Dále existuje posunovací mód, ve kterém se však po německu omezí rychlost na 25km/h, spodní kulatá návěstní světla na obou stranách svítí bíle.
Pokud není aktivní ani jedno stanoviště, světla automaticky svítí coby obsazené hnací vozidlo (jedno bílé kulaté na každé straně).
Reflektory jsou to obdélníkové cosi pod kulatými světly. Svítí jen pod aktuálně aktivním stanovištěm (což vytváří paradox při ježdění na závěsu, dá se dozadu svítit zároveň reflektory, a zároveň konci).

Je to prostě paskvil, tohle "automatické" přepínání světel je obecně dost na nervy lezoucí, a díky tomu, že jezdit při posunu 25km/h po větších stanicích je vcelku dost nepraktické, tak se porušují předpisy. Taková dokonalá vozidla nám koupili.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod VojtikJ » úte 02 led, 2018 10:18 pm

sci nevím v čem jsem se netrefil, ale budiž... :lol:
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod TTmili » stř 03 led, 2018 10:43 am

Řekněme že jsi se netrefil přímo v tomhle:
Cili zrocna zde by muselo byt takto: posun dve bile obe cela, vlak tri bile, reflektor dalsi ledka vedle spodnich pozicek. No a dve spodni pozicky bud cervena zvlast nebo obojetna (nevim jak se nazyvak co umi vic barev)

Posun sice ta plečka umí, ale v praxi se v provozu prostě nevyužívá a skoro ani nejde rozumně používat (i s ohledem na zabezpečovač a další). Dále pak reflektor nemůže být vedle spodních poziček (no lépe snad návěstních světel, když už), totiž na tomhle vozidle jsou návěstní světla a reflektory pod sebou. A právě to spodní pod návěstními světly jsou reflektory, takže v nich vážně červené LED nemají co dělat.
Přeber si to jak chceš, pokud ale tvůj poslední příspěvek měl za úkol dokázat že musíš mít vždy poslední slovo, s notnou dávkou smajlíků a překlepů, pak jako bych nic nenapsal.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod VojtikJ » stř 03 led, 2018 3:34 pm

Tak si precti znova na co jsi prvne reagoval a treba ti to dojde. To co jsem napsal... Ze se to (posun) v praxi nepouziva kvuli zab.zar. mi je upravdu u zadele :D
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » stř 07 úno, 2018 1:15 pm

Na web jsem dal recenzi modelu: http://www.trainmania.info/clanky.html#840

3.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » úte 13 úno, 2018 6:54 am

K recenzi motoráku 840 ČD jsem vyvěsil doplňkovou galerii: http://www.trainmania.info/840.html

840-26.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorový vůz RS1 řada 840 od Kuehn

Příspěvekod Stanin » čtv 20 led, 2022 8:56 am

Zkoušel jste někdo ozvučit model dekodérem MS590N18? Má rozměry 15 x 9,5 x 3,3 mm a Kuehn u modelu píše, že se vejde 15 x 10 x 2,9 mm, což by mohlo klapnout bez frézování.
Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků