Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod hank » pát 29 pro, 2017 3:00 pm

Mirek Moc píše:Parní BR 55 -možnost přeznačení na 413.0
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=25594


No tak tohle je bomba :!: Konečně parní mašina v TT, která tady jenom pár let po válce neskomírala, ale běžně jezdila a hodí se i na lokálky ve II. epoše :!: Doufejme, že se ještě dožiju jejího uvedení do prodeje - při obvyklém tempu plnění slibů některých výrobců by se mi to v mém věku už taky nemuselo podařit :?

Bude i mutace ČSD?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky TT 2018

Příspěvekod MkTT » pát 29 pro, 2017 3:21 pm

Bohužel o mutaci ČSD na stránkách Piko nikde ani slovo. Je tam jenom DR verze ve variantě se zvukem a bez zvuku. Bohužel má, jako většina parních mašin DR, červený rám a kola, takže jenom přeznačit samo domo bez vetších úprav nepůjde. A je také otázka, nakolik Piko u případné české verze zohlední odlišnosti oproti verzi DR.
MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Novinky TT 2018

Příspěvekod hank » pát 29 pro, 2017 4:11 pm

Na tohle fórum evidentně chodí pár lidí, kteří mají na německé výrobce resp. jejich obchodníky určitý vliv (nebo se aspoň tak tváří... skutečné vztahy a jejich pozadí pochopitelně neznám). Týká se to i Pika?

BTW, jak se prodávala 413.0 v H0? Myslím, že v TT by měla být úspěšnější, právě z důvodu všeobecné nouze o modely parních lok. ČSD v této velikosti.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Střelec » pát 29 pro, 2017 8:22 pm

Tak tohle jsem čekal mnohem dřív, vlastně hned po zahájení produkce H0 provedení. Cena mi vychází o dost vyšší, než u "startky" v H0, pokud někdo vytvoří konverzní set na ČSD, tak ten taky nebude levný (minimálně leptaná bouda + tabulky, sada odlévaných dílů, obtiskový aršík). Je pojezd (samozřejmě s přihmouřením oka) použitelný i na jiné typy?
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod hank » pát 29 pro, 2017 9:22 pm

Střelec píše:Je pojezd (samozřejmě s přihmouřením oka) použitelný i na jiné typy?


Ani moc ne, důvod: Rozvod mezi rámem.

Kromě toho u ČSD jezdila tři na první pohled odlišná provedení:
413.001 - 63 - sdružené lokomotivy, písečník před parním dómem, ty sem přišly už po WW I;
64 - 95 - dvojčité lokomotivy, dva písečníky - před a za dómem, taky přišly po r. 1918
96 - 101 - dvojčité lokomotivy, písečník za dómem - kořistní stroje DR zařazené do stavu ČSD až po r. 1945, původně polské Tp 1, model odpovídá vlastně jen těmto číslům.

Pokud si dobře pamatuju, tak ty poválečné dosloužily koncem 50. let ve výtopně Břeclav, odkud vyjížděly hlavně na trať do Znojma. Zajímavé bylo taky nasazení těch předválečných z výtopny Jihlava na trati do Slavonic za okupace. Vlastně jinde než na jižní Moravě, Slovensku a Podkarpatské Rusi (tj. v obvodech ŘSD Brno, Bratislava a Košice) u nás nejezdily. A úplně poslední byla vyřazena 413.073 v Nových Zámkách v roce 1968.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod TheJaro » sob 30 pro, 2017 10:21 am

Hank - Neuveriteľný prehľad,klobúk dolu
TT-čkár ako repa :),IV-VI ZSR/ZSSKCARGO,začiatky z DCC,Z21 Čierna+MM+RocRail+mobil
Pomaly sa učím..
Uživatelský avatar
TheJaro
 
Příspěvky: 196
Registrován: čtv 14 říj, 2010 8:43 pm
Bydliště: Slovensko - Trenčín

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod hank » sob 30 pro, 2017 10:33 am

:oops:

Ani moc ne, spíš výsledek více než 40 let shromažďování všech možných publikací. Poděkovat je nutno jejich autorům, já už čerpám většinou ze sekundárních zdrojů.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Scoot » sob 30 pro, 2017 11:21 am

PDF katalog TT 2018
http://www.mbs-sebnitz.de/media/pdfs/pr ... 201803.pdf

http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... w_id=25373

Ještě jedna novinka PIKO loko 716/V60 Metrans.

Tillig uvedl loko Railtrans (96149) v roce 2010 a byl to docela ležák... dal se pořídit i za 2000kč

Škoda, že není novinkou obyčejná oranžová verze 716... ( ale tu lze snadno přeznačit.-)

Asi ta mašina není ani moc populární viz V60 ZZN pro TT Víkend. Cena/Výkon.-(
Scoot
 
Příspěvky: 166
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod TTmili » sob 30 pro, 2017 11:49 am

Využitelnost té BR55 by mohla být i jen z hlediska tendru (pokud tedy bude vytvořen coby hnací), poté by se daly stavět stroje jako 434.X a další coby nehnané, tímpádem mnohem jednodušeji. Nicméně ta cena není zrovna lidová. Jsem celkem zvědavý na provedení.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod boy.rough » sob 30 pro, 2017 7:21 pm

Scoot píše:
Asi ta mašina není ani moc populární viz V60 ZZN pro TT Víkend. Cena/Výkon.-(



Tak já bych tu V60 ZZN bral hned, ale 4 tisíce za ni nedám. Nejsem šílený.
Jezdím na účkách (poslední mohykán???) a nemám s nimi problém. Vždy si s nimi nějak poradím.
boy.rough
 
Příspěvky: 616
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Donatelli » ned 31 pro, 2017 12:21 am

Já ji sehnal přímo u Tilliga za 55 €, ale je fakt že neměla horní obal....
Donatelli
 
Příspěvky: 354
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod vorech » ned 31 pro, 2017 6:40 pm

Zdravím všechny. Jak je to s kvalitou el.loko od Pika?
Mám od Pika jen Tauruse (11 let) a žádná sláva.By mě zajímalo,jaký používají motorky a jak je na tom kinematika sprahla.
Jestli mám počkat na další výrobce nebo sáhnout po Vectronech od Pika?
Diky
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Colonel32 » ned 31 pro, 2017 7:22 pm

Zajímalo by mne, jestli se dočkáme taky G7.1 KPEV, i když jsme na ni odhadem tak dva na celém fóru.
Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod brzda » pon 01 led, 2018 11:09 am

vorech píše:Zdravím všechny. Jak je to s kvalitou el.loko od Pika?
Mám od Pika jen Tauruse (11 let) a žádná sláva.By mě zajímalo,jaký používají motorky a jak je na tom kinematika sprahla.
Jestli mám počkat na další výrobce nebo sáhnout po Vectronech od Pika?
Diky

Myslím, že Taurus od Pika je už dosť starý model bez zmien a v cenovej hladine na úrovni HOBBY kategórie ( je tam od nich aj loko BR151). Chcel som uvedený pojazd 151 použiť na radu 181 ČSD, ale pre zlé jazdné vlastnosti som ho ani nepoužil, to Bobiny BTTB jazdili lepšie:).Dnešné loko tohto výrobcu sú už na úplne inej úrovni a tak by som asi nemal problém si kúpiť niečo iné. V podstate Ragulinov som kúpil dvoch ozvučených PIKO a v porovnaní s ROCO žiadny rozdiel, V 60 dtto., tú som však najprv reklamoval, pretože nejazdila, ale skákala a nechcelo sa mi ju rozoberať hneď ako novú, ale už je to OK. Kvality by som sa nebál, pretože také haraburdy, ako nám momentálne dodávajú výrobcovia, sú na výsmech - tak len trafiť dobrý kus a si za vodou. Osobne, ak by som robil "novú dobu", Vectrona PIKO kúpim bez mihnutia oka.
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Hribajs » pon 01 led, 2018 12:02 pm

vorech píše:Zdravím všechny. Jak je to s kvalitou el.loko od Pika?
Mám od Pika jen Tauruse (11 let) a žádná sláva.By mě zajímalo,jaký používají motorky a jak je na tom kinematika sprahla.
Jestli mám počkat na další výrobce nebo sáhnout po Vectronech od Pika?
Diky

Já bych řekl , že snad není nad čím přemýšlet. Cena skoro stejná , ty dvě tři stovky už na čtyřech tísícovkách nepoznáš.
Celkové provedení jednoznačně ve prospěch tilliga. Pokud porovnáme modely od pika třeba s tilligáckým taurusem ...
No a vectron bude jako taurus - takže počkat na letošní uvedení na trh.
Ja jsem od pika zcela upustil hlavně pro mizerné jízdní vlastnosti. Kolegové okolo sem tam něco koupí , takže mám možnost si vyzkoušet a musím říct , že jsem bohužel vždycky rád že jsem nekoupil. Ikdyž piko šlo od dob prvních modelů taky nahoru ,jejich ceně to bohužel neodpovídá , pořad je to takový hračkovitý .Vectron od pika by měl stát max. 2500. Potom by bylo na místě nějaké váháni. Pokud je ale cena stejná a kvalita rozdílná tak neni o čem.
Já jsem piko taurusy prodal na aukru , herkulesy zatím ponechány , 151 za tu bych se styděl chtít na aukru 1500 ,118 leží v krabičce. Jedíné ICE 3 se prohání po kolejích. A rada nad zlato na závěr - nech to koupit někoho jiného, prohlédni, vyzkoušej a pak se sám rozhodni.
Hribajs
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát 02 čer, 2017 4:22 pm

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků