HonzaM píše:Michal Šuhajda píše:Jak psal Václav je to v H0. Ale větší problém je, že zatím plánek není. Úprava je plán nebo spíš výhled.
Mně zajímalo co znamená posunovací hlavolam, který se neosvědčil a je potřeba uskutečnit úpravu.
Ahoj posílal jsem mail.
HonzaM píše:Michal Šuhajda píše:Jak psal Václav je to v H0. Ale větší problém je, že zatím plánek není. Úprava je plán nebo spíš výhled.
Mně zajímalo co znamená posunovací hlavolam, který se neosvědčil a je potřeba uskutečnit úpravu.
Ahoj,
posílal jsem mail. Případně jsou fotky na mém
Rajceti Hlavolam se neosvědčil spíš s ohledem na provoz na setkáních. Na hlavylámání je dobrý.
Rozumná max. kapacita vlečky je 5-7 vozů takže např. 3 příchozí (návoz materiálu)+2 odchozí (odvoz výrobků), Koncepce hlavolamu předpokládá posun lokomotivy s 1-2 vozy najednou. Objet je možno max. 2 vozy (Paon, Raj). Vlečka přímo navazuje na trať, tedy není mezi odbočením vlečky z trati a kol. rozvětvením vlečky téměř žádný prostor. K předávání vozů se používá objízdná kolej, resp kol rozvětvení.
Zatím mi to vychází, že navržená a provedená velikost je tak akorát blbě.
1. Na provoz s obsluhou je příliš malá (max. cca 5 vozů, za chvilku je rozposunováno a je tam nuda). V květnu v Jesenici sloužila jako výhybna s vlečkou na 2k trati a moc nadšenců tam sloužit nechtělo. On ten "čistý posun" zadse tak populární není - například Milevsko vlečky, které je proti Drsné kolos, taky nebývá obsazováno trvalou obsluhou, Obvykle se řeší Pv vlaky - viz dále. Ovšem Milevsko má dostatečný prostor na odstavení vozů se kterými se právě neposunuje - Takže ztrácí kouzlo hlavolamu.
2. Vlečky podobné velikosti jsou většinou bez obsluhy - viz bod 1.
Ovšem na provoz bez obsluhy je příliš velká (složitá) a strojvedoucí ji nezvládají obsloužit, případně se kvůli časové tísni na posun vybodnou a nechají vozy, kde se hodí. To samozřejmě není úplně vina vlečky, ale například pokud je umístěna vlečka v mezistaničním úseku, Mn vlak po celou dobu manipulace blokuje trať, tedy provoz (viz analogie s velkou stanicí v layoutu - debata dříve)
Ideální provoz by měl být asi takhle:
Vlaková lokomotiva přiveze vozy, odstaví je a z druhé (objízdné) koleje si vozy odveze. Přivezených vozů se ujme vlečková lokomotiva (Prasátko T211.0) a rozposunuje je uzavřeno na vlečce bbez omezení provozu na přilehlé trati - hlavolamová část. Bohužel tento stav zatím neikdy 100% nenastal. Jednou to fungovalo, když byl na vlečce ceý den syn a posunoval si. Jenže tehdy byla Drsná nízko (cca 80 cm) takže dosáhnul a stejně ho to nebavilo celé setkání.
Na posun musí být někdo delegován (turnusem), nebo to udělá majitel modulu, případně jím pověřená osoba (třeba ten kdo si rád hraje s hlavolamy - zatím se nepřihlásil). Když sloužím jsko fíra, a mám čas, tak to udělám, ale když jsem ve stanici, tak většinou nemůžu.