Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Příspěvekod milan ferdián » pon 11 pro, 2017 5:41 pm

Frýdlant v Čechách 1968 H0 - H0e/1:87 ELITE 12°/PECO 10° cca 11000 mm
Stanice je navržena dle z podkladů 1934.Snahou bylo zachovat co největší autenciticu.Stanice je délkově zredukovaná.
Datum 1968 je uveden proto,že točna v lokomotivním depu byla odstraněna v roce 1969.Kreslené objekty čárkovaně jsou přesahy mimo dílů.Samotná budova Frýdlant v Čechách - místní dráha se již na danou plochu nevešla.Zde se počítá,že zadavatel dodatečně připojí dílek se staniční budovou.Dle přání zadavatele byla zabudováno překladiště zboží z normal. na úzkou.Podvalníková jáma má délku 26 m.
Milan
Přílohy
Celek II  DF.jpg
Modul II.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Příspěvekod mlha » pon 11 pro, 2017 6:31 pm

Jaké je stoupání na té úzké?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Příspěvekod milan ferdián » pon 11 pro, 2017 6:34 pm

mlha píše:Jaké je stoupání na té úzké?

1:40.Údaje jsou na výkresech :wink: .Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Příspěvekod Mcx » úte 12 pro, 2017 7:25 am

Milane, ta oblouková výhybka na manipulační koleje - to je trochu mimo mísu, tak drahou výhybku (ve skutečnosti) by nikdo na tak bezvýznamné místo nedal - to tam bude jak pěst na oko.
Ještě mně nějak nesedí - vexle Elite a trojcestné výhybky. Pokud je to PECO, tak to jsou vexle sice 12 st., ale v odbočné větvi tuším R 913 mm - teoreticky - do toho by se už dnes na modulech jít nemělo.
Pak ještě dodatečná otázka - nač budou na takové stanici dopravní koleje 3,5 metru ??? jediná odpověď, která mne napadá - ke zlosti :wink:
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Příspěvekod milan ferdián » stř 13 pro, 2017 8:01 am

Mcx píše:Milane, ta oblouková výhybka na manipulační koleje - to je trochu mimo mísu, tak drahou výhybku (ve skutečnosti) by nikdo na tak bezvýznamné místo nedal - to tam bude jak pěst na oko.

Ta výhybka tam prostě je.Výhybky v modelovém měřítku mají větší úhly,je možné,že na obrázku je výhybka jednoduchá,ale klasická EW3 by se tam nevešla.Zdroj "Spolek FOD".
Mcx píše:Ještě mně nějak nesedí - vexle Elite a trojcestné výhybky. Pokud je to PECO, tak to jsou vexle sice 12 st., ale v odbočné větvi tuším R 913 mm - teoreticky - do toho by se už dnes na modulech jít nemělo.

Mají být rukodělně vyrobeny.Parametry 105(R1000/12°)- 37 -142(R1350/12°) při čemž dvě trojcestné mohou být upraveny na 142(R1350/12°) - 37 - 142(R1350/12°),platí jen pro hlavní kolej 1.
Mcx píše:Pak ještě dodatečná otázka - nač budou na takové stanici dopravní koleje 3,5 metru ??? jediná odpověď, která mne napadá - ke zlosti :wink:

Stanici jsem už zredukoval o jeden díl 1,2 m.S redukci jsem šel na únosnou mez.Bral jsem ohled na rozměry staniční
budovy,skladiště s nákladní pokladnou a rampou.
Milan
Přílohy
Frydlant1924.jpg
Frydlant1924.jpg (44.8 KiB) Zobrazeno 5010 krát
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Příspěvekod Morris Zapp » stř 13 pro, 2017 8:59 am

Chápu, že jsou značné rozdíly mezi tím, jak to vidí H0 a jak TT, ale fakt je 3,5 metru v H0 důvod k zlosti? Vždyť se na to akorát vejde například vlak s jednou lokomotivou a 20 wapkami - to bych se skoro bál, že bude na hlavní trati málo...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Příspěvekod Mcx » stř 13 pro, 2017 4:16 pm

Rozdíl v pojetí nákladního provozu TT (toho vašeho) a H0 (toho našeho) :D je v tom, že pro nás je nákladní provoz dán z 80 až 100% jednotlivými vozovými zásilkami, které je nutno třídit, sestavovat, odstavovat...... a opravdu vlak s 20 - 25 vozy - práce s ním zabere tolik času, že nezůstane čas na vlastní provoz vlaků :roll:
Ale obecně to je charakteristika - od H0 směrem k N. S těmi většími vagony v H0 je větší sranda s jednotlivými vozy, proto si my hrajeme více s vozy, v těch menších velikostech je větší sranda s vlakem.
Takže po normální provoz - beru v H0, že stanice Frýdlant i ve vztahu k manipulačním místům na Mn vlaku 4-5 vozů pro Frýdlant, 3-4 na úzkou - tak nějak. To při obsluze 2x Mn vlak za 12 hod. grafikon 1:5 Když vezmu že obrat bude ob jeden Mn/tedy 12 hod. tak budu mít ve stanici minimálně 15 - 20 vozů, s kterými se bude manipulovat .. to je myslím více než dost.
V modulovém provozu H0 musím pominout co je byl Frýdlant ve skutečnosti :wink:
Pokud to bude úvraťová stanice na "hlavní" trati, tak to bude úzké hrdlo, protože u 1:5 mi bude trvat "křižování vlaků" ne 10-12 minut, ale 25 - 30 minut, u té délky stanice ještě možná trochu více ... co to bude znamenat pro okolí - že jiné mezilehlé stanice budou zívat nudou, nebo budu muset trať kousnout na dva celky, které bude propojené úzkým hrdlem. Navíc při takové zatížení zhlaví stanice budu muset pokud možno minimalizovat místní posun - a to vše jde proti sobě.
To jen stručně mé zkušenosti s provozem stanic v H0, opravdu je to zbytečné srovnávat s TT či N, děláme to každý většinou jinak.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Příspěvekod Mcx » stř 13 pro, 2017 4:20 pm

Morris Zapp píše:Vždyť se na to akorát vejde například vlak s jednou lokomotivou a 20 wapkami - to bych se skoro bál, že bude na hlavní trati málo...

No vzhledem k tomu, že většinou máme trochu "ne rovinatý" jako profil, tak 2400 tun je pro nás trochu moc, my nemáme údolní dvojkolejky (nebo minimálně) .... prostě naše zaměření je trochu jiné. Což naprosto nevylučuje postavit si stanici Frýdlant v této podobě, pokud si to majitel přeje, ale já pouze upozorňuji na reálné komplikace v provozu - nic víc.
Naposledy upravil Mcx dne stř 13 pro, 2017 5:05 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Příspěvekod Mcx » stř 13 pro, 2017 4:24 pm

milan ferdián píše:Mají být rukodělně vyrobeny.Parametry 105(R1000/12°)- 37 -142(R1350/12°) při čemž dvě trojcestné mohou být upraveny na 142(R1350/12°) - 37 - 142(R1350/12°),platí jen pro hlavní kolej 1.

když rukodělky tak pro to točit na 12 st., když na srdcovce to bude mít necelých 10 st. a těch 1000 mm je opravdu v rámci protisměrných oblouků nic moc - zrovna tam kde se to nejvíc projeví - při posunu s vozy.

milan ferdián píše:Ta výhybka tam prostě je.Výhybky v modelovém měřítku mají větší úhly,je možné,že na obrázku je výhybka jednoduchá,ale klasická EW3 by se tam nevešla.Zdroj "Spolek FOD".

Znovu (já vím, že ty to más na více pláncích :wink: ale tak to nikdy v reálu nebylo), je to jako pěst na oko nemající v reálu žádný podklad. Navíc vše se dá řešit vloženým obloukem, posunem výhybky a ne touto tragedii.
Naposledy upravil Mcx dne stř 13 pro, 2017 5:04 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Příspěvekod milan ferdián » stř 13 pro, 2017 4:37 pm

Mcx píše:Znovu (já vím, že ty to más na více pláncích :wink: ale tak to nikdy v reálu nebylo), je to jako pěst na oko nemající v reálu žádný podklad. Navíc vše se dá řešit vloženým obloukem, posunem výhybky a ne touto tragedii.

Zadavatel může v odbočné větvi trojcestnou výhybku zrušit a pokračovat další EW3.Záleží na něm :wink: .Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

Příspěvekod Mcx » stř 13 pro, 2017 6:10 pm

milan ferdián píše:Zadavatel může v odbočné větvi trojcestnou výhybku zrušit a pokračovat další EW3.

To vyklonění osy trojcestkou je trochu zvláštní a příliš velké, ale stačí tam vložit oblouk a pokračovat normální vexlí. Samozřejmě je poněkud neobvyklé použití trojcestné výhybky v hlavní dopravní koleji v takové stanici.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm


Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků