Moduly OstraMo

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod VojtikJ » ned 10 pro, 2017 6:38 am

Ja panove teda jako ze nevim.. Ale vetsinou se pouziva tabulka s krizem (vystraha) jako pevna predvest, nez zluty terc.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Morris Zapp » ned 10 pro, 2017 8:22 am

Tady. Když jsem tam tu předvěst před pár lety obdivoval, tak byla mechanicky odpojena od drátovodu, čili funkčně byla žlutým terčem - neproměnným návěstidlem. Podobně předvěst na Oboře ve směru od Městce.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod sidlo » ned 10 pro, 2017 9:11 am

Plete se tu dohromady jedna návěst ve třech provedeních. Všechny varianty jsou platné a v provozu se používají.

1. Mechanické návěstidlo návěstící pouze jednu návěst
D1: 4284. Návěst Výstraha (žlutý terč s černým orámováním a bílým okrajem ve svislé poloze [denní i noční návěst]; žluté světlo [noční návěst]) předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním návěstidle.

2. Přenosný nebo nepřenosný terč
D1: 1095. Návěst Výstraha (žlutý terč s černým orámováním a bílým okrajem [denní návěst]; žluté světlo umístěné na návěstidle s denní
návěstí [noční návěst]) se dává přenosným návěstidlem a předvěstí návěst Stůj, dávanou přenosným nebo nepřenosným návěstidlem.

3. Tabulka s křížem
D1: 1157. Návěst Výstraha (žlutá šestiúhelníková deska, postavená na delší straně, s černým orámováním a bílým okrajem a na ní černý kříž pootočený o 45°; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, jsou v úhlech kříže žluté odrazky) předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním návěstidle nebo návěst Hranice dopravny.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Vaclav86cz » ned 10 pro, 2017 4:13 pm

Morris Zapp píše:Tady. Když jsem tam tu předvěst před pár lety obdivoval, tak byla mechanicky odpojena od drátovodu, čili funkčně byla žlutým terčem - neproměnným návěstidlem. Podobně předvěst na Oboře ve směru od Městce.

Ale je to mechanická předvěst. Bohužel díky pracovníkům tvého chlebodárce je nefunkční. A jako příklad použití žlutého terče bych ji asi zrovna 2x moc nepoužíval. Ale to je tvůj boj... :-)

Vojtiku: Možná to v okolí tvého působení je to takto zvykem, tak já jsem už viděl přenosný žlutý terč umístěn jak před svítící předvěstí, tak před polámanou mechanickou předvěstí která byla ve stejné poloze jako ta v Kyjově... Bohužel kreativita odpovědných pracovníků je občas úchvatná. A Tabulku s křížem taky lze v okolí Brna spatřit. I když tam je pravděpodobně dáno TNŽ kdy se může a kdy nemůže použít...
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod VojtikJ » ned 10 pro, 2017 5:04 pm

Vaclav86cz: ano, zluty terc se dava kdyz je hlavni predvest v poruse... Cili nedava se samostatne, tak jako tabulka s krizem.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Morris Zapp » pon 11 pro, 2017 6:18 am

Vaclav86cz píše:Ale je to mechanická předvěst. Bohužel díky pracovníkům tvého chlebodárce je nefunkční. A jako příklad použití žlutého terče bych ji asi zrovna 2x moc nepoužíval. Ale to je tvůj boj... :-)
Václave, vrať se k začátku téhle diskuse: do toho mého textu o návěstidlech se při přenosu ze Zababova na Ostramo vloudila závorka "(tedy není oznamováno dopředu pevným nepřenosným návěstidlem)", která nejspíš měla laikům ozřejmit význam slova "předvěstěno", ale je nešťastně formulována použitím toho slůvka "pevným".
A ta kyjovská předvěst je tady jako příklad onoho "pevného" návěstidla. Není mi moc jasné, co se ti nezdá na slovním spojení "funkčně byla žlutým terčem " - ale to je pro změnu zase tvůj boj. Jestli startuješ na moji osobu, tak bys asi měl přestat číst ty texty "Povídání o dráze" na Ostramu, když se teď provalilo, že jsou ode mne :mrgreen:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod sidlo » pon 11 pro, 2017 7:16 am

Morris Zapp píše:čili funkčně byla žlutým terčem - neproměnným návěstidlem. Podobně předvěst na Oboře ve směru od Městce.

Vaclav86cz píše:Ale je to mechanická předvěst. Bohužel díky pracovníkům tvého chlebodárce je nefunkční. A jako příklad použití žlutého terče bych ji asi zrovna 2x moc nepoužíval. Ale to je tvůj boj...

To není nefunkční. To návěstidlo prostě nikdy jinou návěst ani návěstit nemůže. To není o tvém/mém boji ale o tvé/mé neznalosti.
Podobně na tom bylo i světelné návěstidlo předvěst cestového návěstidla Sc 90 S v Havlíčkově Brodě před výměnou návěstidel. Ta předvěst byla také trvale v poloze výstraha.

Ještě obrázek z Obory:
Obrázek
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Vaclav86cz » pon 11 pro, 2017 12:52 pm

Morris Zapp píše:
Vaclav86cz píše:Ale je to mechanická předvěst. Bohužel díky pracovníkům tvého chlebodárce je nefunkční. A jako příklad použití žlutého terče bych ji asi zrovna 2x moc nepoužíval. Ale to je tvůj boj... :-)
Václave, vrať se k začátku téhle diskuse: do toho mého textu o návěstidlech se při přenosu ze Zababova na Ostramo vloudila závorka "(tedy není oznamováno dopředu pevným nepřenosným návěstidlem)", která nejspíš měla laikům ozřejmit význam slova "předvěstěno", ale je nešťastně formulována použitím toho slůvka "pevným".
A ta kyjovská předvěst je tady jako příklad onoho "pevného" návěstidla. Není mi moc jasné, co se ti nezdá na slovním spojení "funkčně byla žlutým terčem " - ale to je pro změnu zase tvůj boj. Jestli startuješ na moji osobu, tak bys asi měl přestat číst ty texty "Povídání o dráze" na Ostramu, když se teď provalilo, že jsou ode mne :mrgreen:


Sašo nestartuji. I když by to tak mohlo vypadat a pár lidí, kteří se na tomto fóru pohybují tak moc dobře ví, jak jsme do sebe navzájem v jednom spolku docela dost šili.
Sice bych měl pár výhrad na fungovaní a na to, jak se dodržují stanovy a prosté chlapské slovo od lidí jedné sekce, ale popravdě je to pro mě uzavřená kapitola a nemám zájem se v tom vrtat. Ještě k tomu na veřejném fóru, kdy ani většina lidí neví o čem by jsme se bavili...
Nicméně vraťme se k tématu.
Můj pohled na slovo žlutý terč. Neříkám, že je to ten správný pohled a z hlediska předpisu D1 správně předpisový. V přiloženém obrázku je to ta první návěst, která se mě vybaví když kdokoliv řekne, nebo napíše Žlutý terč. Dokážu si představit, že takováto pěkná placka je umístěna před předvěstí, která je zhasnutá, nebo poškozená nebo jakkoliv nefunkční. Případně předvěstí krytí nesjízdného místa na trati či ve stanici (zatím jsme neviděl, teda jako použití žlutého terče před červeným). Nicméně tímto termínem bych neoznačil nefunkční předvěst do stanice. Jako v případě Kyjova. Ano, návěstí to stejné co žlutý terč a dokonce tak i vypadá. A dokonce ani nevypadá, že by nejbližší době došlo k opravě lanovodů a zprovoznění tohoto návěstidla. Proto jsem reagoval na tvůj příspěvek použití žlutého terče v Kyjově jako předvěst do stanice.
Mimochodem právě tato předvěst byla funkční (třeba o předvěsti z Obory a nebo z Havlíčkova Brodu říct nemohu, protože je neznám a ani sem se na těch tratí nepohyboval), což mě potvrdil jeden postarší výpravčí z Kyjova, když jsem tam jednou zkejsnul při nějáké mimořádce v noci. Takže bych se i ohradil ohledně Sidla, protože v Kyjově stačí dosadit drátovod (a promazat dané součásti) a předvěst bude funkční, protože ten mechanismus ovládání tam je (alespoň naposled co jsem tam jel byl). To je zase možná tvá znalost/neznalost právě daného místa a místních poměrů a historie té trati a tak...
Přílohy
31-0.png
31-0.png (22.61 KiB) Zobrazeno 5752 krát
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Morris Zapp » pon 11 pro, 2017 4:19 pm

Václave, ok. Ohledně toho "terče" jsem ochoten přistoupit na dohodu, že "žlutý terč" je terminus technicus, označující jen a pouze ono "žluté lízátko", tedy přenosnou návěst Výstraha, ergo jsem jej v tom předchozím textu použil nepřesně a mohlo tě to zmást. Často a rád totiž využívám toho, že nejsem nucen bazírovat na přesné dikci (aktuálně platného) předpisu a jdu spíš za jeho smyslem - ovšem chápu, že tenhle luxus si někdo, kdo je třeba zaměstnaný jako strojvůdce, dovolit nemůže.
Nicméně smysl je jasný - předvěstění v zásadě není činnost, vykonávaná "pevným" návěstidlem, jak je napsáno v oné nešťastné závorce. Milane, když tak to prosím příležitostně oprav, dík.

Ohledně té konkrétní předvěsti v Kyjově jsem přesvědčený, že v době, kdy jsem ji obdivoval na místě (pár let už to bude), nebyla schopna přestavení na návěst "Volno". Ale paměť lidská je mrcha a mohu se mýlit.
Ale opět: na smyslu to nic nemění.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod sidlo » pon 11 pro, 2017 4:27 pm

Dovolím si nesouhlasit. Jak jsem uvedl výše, tak předpis SŽDC nazývá žlutým terčem i mechanickou předvěst.

D1: 4284. Návěst Výstraha (žlutý terč s černým orámováním a bílým okrajem ve svislé poloze [denní i noční návěst]; žluté světlo [noční návěst]) předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním návěstidle.


predpis_predvest_mechanicka.png
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Povstalec » pon 11 pro, 2017 4:40 pm

Pánové, omlouvám se, že Vám vstupuji do diskuze, ale dochází zde trošku ke zkreslení pojmu návěst a návěstidlo.

Návěstidlo je zařízení pevné či přenosné, které může návěstit návěst jednu či dvě. Tedy návěst pevnou či proměnnou.
Tato návěst může být - žlutý terč, žluté světlo atd...

Teda návěst "žlutý terč" najdeme na přenosném návěstidle - tyč s plechem, kterou drží signalista, či na mechanické / světelné samostatné předvěsti.

Co se týče mechanické předvěsti, v některých případech je jedinnou její návěstí právě žlutý terč. Tedy návěstidlo je trvale ve výstraze. A nemusí se jednat o poruchu. Většinou se jedná o místní podmínky té konkrétní stanice.
Takové návěstidlo, trvale návěstící návěst - předvěst nějakého návěstidla - může být i světelné.
Povstalec
 
Příspěvky: 107
Registrován: ned 27 říj, 2013 5:29 pm
Bydliště: Tovačov, Velký Újezd

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Vaclav86cz » úte 12 pro, 2017 1:20 pm

Sidlo a Povstalec.

Pokusím se Vám vysvětlit, proč podle mě není mechanická předvěst žlutým terčem.
Je to můj pohled na danou skutečnost a nikoliv žádná 100% pravda. Doufám že to dočtete do konce a napíšete svůj názor na podání daného vysvětlení.

Žlutý terč, je v předpise SŽDC D1 uvedena jako článek 1095. Návěst Výstraha (žlutý terč s černým orámováním a bílým okrajem [denní návěst]; žluté světlo umístěné na návěstidle s denní návěstí [noční návěst]) se dává přenosným návěstidlem a předvěstí návěst Stůj, dávanou přenosným nebo nepřenosným návěstidlem.
Tudíž žlutý terč je technický výraz pro žlutý terč s černým orámováním a bílým okrajem. Případně žluté světlo umístěné na návěstidle.
Pokud se zeptáš normálního strojvedoucího co je to žlutý terč, tak ti řekne, že je to to "žluté lízátko" které se dává jako návěst výstraha před návěstí stůj a většina z nich bude myslet to žluté lízátko které je opřeno na stavědlech a v dopravních kancelářích. Myslím si, že 99% strojvedoucích bude takto uvažovat a možná ten zbytek napadne (mě to nenapadlo), že názvem žlutý terč se označuje i viditelná část návěstidla mechanické předvěsti.

Oproti tomu mechanická předvěst:
4282. Samostatná mechanická předvěst je závislá na hlavním návěstidle a neplní funkci hlavního návěstidla.

4283. Samostatné mechanické předvěsti mají značení jen černými označovacími štítky (případně s bílým orámováním) s bílými nápisy.

4284. Návěst Výstraha (žlutý terč s černým orámováním a bílým okrajem ve svislé poloze [denní i noční návěst]; žluté světlo [noční návěst]) předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním návěstidle.

4285. Návěst Volno (žlutý terč ve vodorovné poloze [denní návěst]; zelený kruh z odrazek nebo zelené světlo [noční návěst]) předvěstí návěst Volno nebo návěst Výstraha na následujícím hlavním návěstidle.

4286. Poškozená mechanická předvěst se přestaví na návěst Výstraha, lze-li tak učinit. Není-li možno přestavit předvěst na návěst Výstraha, nesmí návěstit noční návěst Volno. Pokud je mechanická předvěst poškozena tak, že návěstí pouze návěst Volno nebo pochybnou návěst a je-li kolem ní nutná jízda vozidel, musí se krýt přenosnou návěstí Výstraha a strojvedoucí musí být o této skutečnosti písemně zpraven. Není-li možno před jízdou vozidel, kterou poškozená předvěst ovlivňuje, zajistit krytí předvěsti, musí být strojvedoucí písemně zpraven o poruše předvěsti a o povinnosti jednat u ní jako u předvěsti s návěstí Výstraha.

Je krásné, jak předpis D1 myslí na možnou nezaměnitelnost žlutého terče v dopravě s mechanickou předvěstí. Mechanická předvěst, jakožto každé jiné nepřenosné návěstidlo totiž musí být řádně označeno... Takže pokud se podíváš na mechanickou předvěst do Kyjova ze strany od Vlkoše (a ze zrušené strany od Mutěnic) tak tam najdeš klasickou mechanickou předvěst, která je řádně označena a která díky poškození (můžeme tak klidně nazvat i demontáž lanovodu) plní článek 4284 a návěstí návěst výstraha, které je zobrazeno technickou částí mechanické předvěsti s odborným názvem žlutý terč. Pokud se zeptáš strojvedoucího co viděl, tak ti každý odpoví, že na předvěsti byla výstraha. Nikoliv, že tam byl žlutý terč...
Ano, uznávám, že D1 používá pro 2 věci stejný název. Nicméně z podstaty skutečnosti obě dvě věci vypadají stejně a plní stejnou funkci. Takže chápu gestora, že pro danou věc použil stejný název.
Mimochodem je zajímavé, že u světelné návěsti výstraha je napsáno doslovně toto: 884. Zhaslá samostatná světelná předvěst jízdu vlaku nezakazuje; strojvedoucí pokračuje v jízdě k následujícímu hlavnímu návěstidlu, na kterém očekává návěst Stůj.
Teď ještě zabrouzdám do současné platné TNŽ 34 2620.
4.1.2 Proměnná návěstidla se nově budují jen jako světelná návěstidla.
Mechanická návěstidla je dovoleno ponechat jen v zabezpečovacích zařízeních 1. a 2. kategorie. K doplnění stávajícího stavu se tam smějí i nově zřizovat.
Při úpravách zabezpečovacích zařízení je zakázáno ponechat v provozu tyto kombinace proměnných návěstidel:
a) mechanickou předvěst před světelným hlavním návěstidlem;
b) světelná a mechanická odjezdová návěstidla na jednom zhlaví;
c) světelná a mechanická vjezdová návěstidla na souběžných traťových kolejích;
d) světelná a mechanická oddílová návěstidla na souběžných traťových kolejích v jednom směru.


4.12.2 Samostatná předvěst se umísťuje nejméně na zábrzdnou vzdálenost před hlavní návěstidlo, jehož návěst předvěstí. Pro dosažení předepsané viditelnosti nebo i z jiných důvodů se smí tato vzdálenost prodloužit nejvýše na dvojnásobek zábrzdné vzdálenosti.

4.12.3 Na tratích se zábrzdnou vzdáleností 400 m a 700 m je dovoleno v provozně přijatelných případech řešit předvěst jako neproměnné návěstidlo, které návěstí jen návěst “Výstraha” (Tabulka s křížem).
Při použití neproměnného návěstidla s návěsti „Výstraha“ se doporučuje situovat vjezdové návěstidlo pokud možno tak, aby ho bylo vidět již od začátku brzdné dráhy pro zastavení nejčastěji provozovaných vlaků u vjezdového návěstidla.

V podstatě tak jak to já chápu znamená, že před světelným vjezdovým návěstidlem by měla být umístěna i světelná předvěst a před mechanickým vjezdovým návěstidlem mechanická předvěst. Jestli to je, nebo bylo někde jinak, tak se hádat nebudu, protože opravdu nemohu znát vše. Dva příklady:
V Mikulově ze strany od Valtic jsou světelná návěstidla. Je to z důvodu výstavby silničního nadjezdu do Rakous. Při stavbě bylo zapotřebí mechanické návěstidlo zbourat a dát ho jinam. Nicméně předvěst vyhovovala požadavkům na zábrzdnou vzdálenost. Přesto šla k zemi také a byla nahrazena světelnou.
V Moravských Bránicích při stavbě nového Ivančického viaduktu na kterém je umístěna předvěst do Moravských Bránic byla nově osazena světelná předvěst a nikoliv mechanická. Díky tomu byly zbourány mechanické vjezdové návěstidla jak z Moravského Krumlova, tak z Ivančic a z Ivančic byla přestavěna i předvěst z mechanické na světelnou.
Tudíž k tomu článku co Milan opsal od Saši.
Ano, před Vjezdovým návěstidlem do stanice musí být umístěna příslušná předvěst (světelná, mechanická, tabulka s křížem). Nicméně pokud bych byl nucen umístit tam přímo žlutý terč, který mám opřen na stavědle, tak pouze před tak poničená návěstidla, která by buď nestála, nebo by ukazovala pochybnou návěst.
Toť můj pohled na danou problematiku. Nevím jestli to mám celé zveřejnit, protože tuším, že tam někteří budou pořád dokola opakovat to své.
Další pohled na danou problematiku je pohled strojvedoucího. Strojvedoucí obecně není žádný nadčlověk. Je to prostý člověk, dokonce bych řekl dělník, který má nazpaměť naučené postupy. Stejně jako zedník když staví barák, tak musí dodržet určitou technologii, tak strojvedoucí když jede s vlakem, taky musí dodržet jistá pravidla. Pokud uvidím jako strojvedoucí návěst výstraha, a to ať na autobloku, nebo předvěsti, nebo klasickém žlutém terči, tak to pro mě znamená, že na nejméně zábrzdnou vzdálenost očekávám návěst stůj, což velice jednoduše znamená brzdi vole... Pokud teda nejedeš krokem nebo pomalu do prudkého kopce :-) Až poté co bezpečně zastavím před návěstí stůj, tak budu řešit, jestli ten žlutý terč tam měl být a jestli jsem o něm měl být nebo neměl být zpraven. Mimochodem ještě ke Kyjovu. Když zastavíš na zastávce, tak mezi stromy je vidět co ukazuje Vjezdové návěstidlo. Ale zažil jsem takovou večerní mlhu, že jsem to neviděl a i když do té doby (a vlastně vždycky) byla postavena vlaková cesta a návěstidlo dovolovalo jízdu vlaku, tak jsem k němu jel jaky kdyby bylo na stůj. Až poté, co jsem viděl že není, tak zrychlil na dovolených závratných 40 km/h, protože v Kyjově jsou místě stavěné výhybky (na Vlkošském zhlavý)...
Doufám, že jste to dočetli až sem pochopil můj myšlenkový pochod ohledně žlutého terče a proč jsem se ptal, kde v Kyjově je umístěn žlutý terč :-)
Články z D1 a z TNŽ jsou doslovně zkopírované. A to proto, aby jste je nemusely zbytečně hledat a kontrolovat, jestli jsem si něco neupravil k obrazu svému. Neupravil...

Mimochodem k tabulce s křížem a o jejím užití. Viděl jsem ji celkem asi 3x pokud si dobře pamatuji. V Ivančicích ze strany od Oslavan a ve Velké Kraši ze směrů Vidnava a Javorník ve Slezku. Vše jsou tratě D3, které jsou zaústěny do přilehlé stanice ovládané DOZ (Ivančice) nebo Dirigující stanice (Velká Kraš). Na oslavanské trati je provoz minimální (5 vlaků za rok). Na Vidnavské v podstatě zrušený a na Javornické osobní doprava a 1x MN vlak denně, Takže žádná divočina. :-)
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod sidlo » úte 12 pro, 2017 1:46 pm

Názor na podání daného vysvětlení :lol:
Zatímco pro mě je žlutý terč návěst výstraha, tak pro tebe je to přenosné návěstidlo. To vysvětlení to obšírně popisuje.

Co se týká tabulky s křížem, tak na trati Knov - Jindřichov je ve všech stanicích automatické hradlo a světelná návěstidla s rychlostní návěstní soustavou. A jako zajímavost pro předvěsti jsou tam použity právě tabulky s křížem a ne vždy je dodržena viditelnost na hlavní návěstidlo.
https://www.google.cz/maps/@50.1803427,17.5806894,3a,75y,238.39h,95.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqmRtRrL0F7fn9QlH-dUDDg!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs
https://www.google.cz/maps/@50.1881208,17.5783254,3a,75y,331.7h,88.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbZUX_QzFLG5wm5DAkcUnyA!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Povstalec » stř 13 pro, 2017 7:52 am

Vaclav86cz píše:Sidlo a Povstalec.

Pokusím se Vám vysvětlit, proč podle mě není mechanická předvěst žlutým terčem.
Je to můj pohled na danou skutečnost a nikoliv žádná 100% pravda. Doufám že to dočtete do konce a napíšete svůj názor na podání daného vysvětlení.

Žlutý terč, je v předpise SŽDC D1 uvedena jako článek 1095. Návěst Výstraha (žlutý terč s černým orámováním a bílým okrajem [denní návěst]; žluté světlo umístěné na návěstidle s denní návěstí [noční návěst]) se dává přenosným návěstidlem a předvěstí návěst Stůj, dávanou přenosným nebo nepřenosným návěstidlem.
Tudíž žlutý terč je technický výraz pro žlutý terč s černým orámováním a bílým okrajem. Případně žluté světlo umístěné na návěstidle.
Pokud se zeptáš normálního strojvedoucího co je to žlutý terč, tak ti řekne, že je to to "žluté lízátko" které se dává jako návěst výstraha před návěstí stůj a většina z nich bude myslet to žluté lízátko které je opřeno na stavědlech a v dopravních kancelářích. Myslím si, že 99% strojvedoucích bude takto uvažovat a možná ten zbytek napadne (mě to nenapadlo), že názvem žlutý terč se označuje i viditelná část návěstidla mechanické předvěsti.



Máte pravdu, mechanická předvěst není žlutý terč.
Mechanická předvěst je návěstidlo. Kdežto žlutý terč je návěst. Takže logicky je obojí něco jiného.
Návěst žlutý terč může být návěštěna přenosným návěstidlem - žluté lízátko, ale také návěstidlem nepřenosným. Tedy mechanickou předvěstí.

Co se týče uvažování strojvedoucích, je to přesně jak říkáte.

Úplně nejradši sem měl diskuze signalisty, strojvedoucího a zabezpečováka v dopravě, nad něčím podobným. Každýý to viděl jen ze svého rozsahu znalostí. Kolikrát se poštěkali jak psi :-D

Co se týče dalšího textu - četl sem to poctivě celé - Na D3 sem nikde nesloužil, takže k tomu nemám co říct. :D :D :D :roll:
Povstalec
 
Příspěvky: 107
Registrován: ned 27 říj, 2013 5:29 pm
Bydliště: Tovačov, Velký Újezd

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Vaclav86cz » stř 13 pro, 2017 12:21 pm

Děkuji že alespoň někdo pochopil tok mých myšlenek.

Ano. Diskuze zaměstnanců, kteří se podílejí na provozu, ale každý má svoji specifikaci je někdy hodně zajímavá.
Bohužel hodně lidí opravdu vidí jen to svoje a o ostatní se nezajímá a díky tomu dochází i k nedorozumnění. Bohužel zájem pochopit z pozice strojvedoucího práci výpravčího a naopak je spíše ojedinělá a pak se najde hromada chytráků co by to vyřešili jinak a lépe, ale neví že dané zařízení toto jejich řešení ani neumožňuje...
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků