E469.1 (121) od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod Pawlik » pát 08 pro, 2017 8:24 am

Dovolím si ještě přidat porovnání bokorysu:
1. zarovnání na osu lokomotivy,
2. zarovnání na čelo.
Loko je kratší, přičemž to zkrácení se odehrává mezi bočním oknem / dveřmi kabiny a čelem.
Ostatní detaily, nechť si každý najde sám.
Přílohy
MTB_bokorys_1.PNG
Pawlik
 
Příspěvky: 209
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod fousek » pát 08 pro, 2017 8:36 am

Pawlik: Díky za porovnání kontur. Být tvůrcem formy, určitě bych takové srovnání také udělal, než bych říznul do formy. Toto by mělo být samozřejmost I pro MTB. Jak se vám podařilo dostat se k bokorysu modelu, pokud to není tajné?

PS: Není to ještě tak hrozné, protože jedna z variant zkrácení bylo zploštění čel při zachování délky bočnic. Takhle to dopadlo ještě dobře. Byť já bych posunul okna tak, jich poměr x vzdálenost v bočnici zůstala shodná s originálem.
fousek
 
Příspěvky: 465
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod Pawlik » pát 08 pro, 2017 9:59 am

Fousek: Výkresy jsem si před mnoha lety vypůjčil na svojí Alma mater, kde byly pro potřeby výuky k dispozici.
Nabízel jsem je také panu Báňovi - bez odezvy.
Pawlik
 
Příspěvky: 209
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod Mcx » pát 08 pro, 2017 10:33 am

Pawlik píše:Výkresy jsem si před mnoha lety vypůjčil na svojí Alma mater, kde byly pro potřeby výuky k dispozici.

A že jsem tak smělý to byly výkresy čeho? A ještě výkres MTB je udělán podle čeho??
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod hummus » pát 08 pro, 2017 10:52 am

Výkresy MTB budou z návodu pro PKP EU05. Tam jsou ty pohledy dělané dost pravděpodobně z 3D modelu, který má MTB pro tvorbu formy. Ty druhé, píše Pawlik, josu z CAD modelu dělaného dle okotováné dokumentace pro lokomotivu 141 (asi pro model Jozefa Bači).
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 574
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod Pawlik » pát 08 pro, 2017 10:55 am

Už chápu fouskův dotaz. :D .
Ano, bokorys modelu je z návodu MTB.
Můj CAD model vznikl někdy kolem roku 2011 a nijak s kráskou p. Bači nesouvisí.
Naposledy upravil Pawlik dne pát 08 pro, 2017 11:05 am, celkově upraveno 1
Pawlik
 
Příspěvky: 209
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod Mcx » pát 08 pro, 2017 11:00 am

Hm ..... takže opět pouze dohady a domněnky :wink:

hummus píše:dle okotováné dokumentace pro lokomotivu 141

Čo si predstavujete vojín Kefalín pod takým pojmom - okótovaný výkres ? ... Takže jaký výkres?

Jinak - je to pěkné, ale zdá se, že to je pouze přesné srovnání nepřesných podkladů.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod Pawlik » pát 08 pro, 2017 11:13 am

Třeba já si pod tím představuji to, co jsem napsal.
Jsou to např. výkresy svařenců spodku hrubé stavby, plechů bočnic, kostry kabiny i další nadřazené sestavy. Nejsou to typáky, ale výrobní výkresy. Nic přesnějšího si nedovedu představit.
Stačí takto vysvětlené? Vizte příklad z jiné loko:
Přílohy
celnik.PNG
Pawlik
 
Příspěvky: 209
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 pro, 2017 11:41 am

A nebylo by rozumější nascenovat hotový model a porovnat s výkresy od Pawlika?Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod jirkan » pát 08 pro, 2017 11:41 am

Když se na to tak koukám, tak to vypadá, že jsou výškově posunuta všechna okna, ne jen ta na čele. Nepomohlo by pak optiku trochu zlepšit posunutí dělicí roviny zelená-krémová nebo doplnění toho stříbrného proužku, který je u starších mutací (a který bobině dle měho opravdu sluší)?
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod Mcx » pát 08 pro, 2017 11:56 am

mikinko píše:Ja naopak porovnanie považujem za veľmi dobré a podľa mňa aj presné.

Každý si věří tomu čemu chce věřit. Já srovnání s náčrtkem v prospektu nevěřím.

Pawlik píše:Stačí takto vysvětlené?

Pokud to takto bylo - stačí.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod fousek » pát 08 pro, 2017 12:03 pm

Díky za vysvětlení. Klidně bych podobné porovnání pro MTB vytvořil ( a asi nejen já), pokud by o to v MTB měli zájem. Mohlo by to lecos zachránit.
fousek
 
Příspěvky: 465
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod jirkan » pát 08 pro, 2017 12:09 pm

Teda mě vychází, že model MTB je o cca 1,5 mm kratší, než odpovídá měřítku. Z toho výkresu mi to vychází tak na aspoň čtyřikrát tolik. Tak mě skoro napadá, jestli se bavíme o stejné lokomotivě?
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod jirkan » pát 08 pro, 2017 12:12 pm

A podle údajů MTB je to 184.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod jirkan » pát 08 pro, 2017 12:48 pm

Souhlasím, mne hned napoprvé do očí praštil ten prázdný prostor mezi čelními okny a zeleným pruhem dole, navíc je to umocněno i špatnou polohou toho madla. Ale zrovna to se asi dá celkem snadno opravit. Jinak jsem koukal na fotky u výše zmíněného inzerátu na modelbazaru, a tam mi to tak nápadné nepřipadá, zejména asi díky jinému nasvětlení. Takže další asi, až model uvidím naživo.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků