Měl jsem kdysi takovou veselou příhodu, kdy malý vykládal na celý autobus, jak si přeje být velký, aby mohl chytat na Barču.
Jen jisté dámy se tak zvláštně nevěřícně dívaly... zůstalo bez vysvětlujícího komentáře z mé strany.
Přál si pak velké mašinky, na které může chytat a víc si s nimi hrát jiným způsobem... Takže jsem pořídil tuto velikost, na kterou se mnozí dívají přes prsty. Konstatuji, že jako technická hračka/model a ke snadnějšímu vysvětlování, co je model a co je třeba udělat, dobrý. Takovéto hračky bych také kdysi rád měl.
Piko se s velikostí modelů G moc nepáře a to i s vozy. Přestože by měly být vozy stejného měřítka, určitě všechny nejsou a to mluvím o evropských předlohách. Také myslím není úplně dobré, že mnohé modely ještě zkracují (není to třeba-projely by oblouky, řešitelné to je), což vypadá mnohdy "divoce" a nejvíce mne "berou" zkrácené podvozky lokomotiv, přestože dávno mají řešení k tomu, aby je nemuseli zkracovat. Takže pro mne se nabídka trošku zužuje (i tak mu toho nechci pořídit), přeci jen se na to nechci dívat jako na hračku, na proporce modelu mám jistá kritéria. Trošku mne také překvapilo, že detaily lokomotiv a vozů nejsou z odolnějších plastů - lokomotivy mají sílu a hmotnost, takže mohou relativně snadno si třeba madla poškodit. Ojnice z odolného plastu jsou. Jezdí to vážně hezky a trafo FZ1 to utáhne a není třeba celý jeho rozsah. Dvoumotorové lokomotivy již chtějí jiný zdroj.
Nepředpokládám také, že bych upravoval zahradu na to, abych do ní zakomponoval železnici.
A na skladování to zrovna nejsou drobečci, tím myslím zejména vozidla, které jsou řádně obaleny a zvětšují tak dost velký objem. Krabičky TT vypadají v regálech jaksi "méněcenně" s tímto srovnáním a G potencionálním modelům TT u mne zabírají hodně místa.
Pro srovnání velikosti G a TT. Dovolím si ještě jednu poznámku, líbí se mi, že lokomotivy mají strojvedoucí, takže by mne potěšilo, když by je dávali i do lokomotiv TT, nic by se výrobcům nestalo a vážně by to potěšilo.
- IMG_4559.JPG (45.45 KiB) Zobrazeno 8717 krát
Tady je to asi nejřetelnější srovnání velikostí. Zajímavost - G má u této lokomotivy lomený rám, tzn. u oblouků "za roh" se rám ohne, tím pádem nemusí tento model být zkrácený. Jde vidět i osa pohonu mezi oběma částmi podvozku -mezi nápravou a jalovou hřídelí.
A závěrem mne trošku mrzí, že když jsem se před časem vracel z USA, neměl jsem místo, byly tam modely G za třetinové ceny....
já bych jistě něco přibalil, vzhledem k té ceně, kdyby to místo bylo....