"Samotný turnus trval 4 - 6 hodin modelového času. Někdy to byl jeden manipulák, někdy 3 Os a 2 Pn vlaky."
Jo, tak tohle děláme taky.
"Problémy s nedostatkem strojvedoucích nám sešiťáky nezpůsobovaly, k vlakům chodili průběžně."
V řadě případů mám GVD ´utažený natěsno´, tzn. počet zároveň se pohybujících lokomotiv přesně odpovídá celkovému počtu účastníků setkání mínus počet lidí ´pozemního personálu´(výpravčí apod.). To potom je potřeba dělat směny na 24 hodin, jinak se ti lidé nevyužijí dostatečně efektivně a budou chvílema chybět.
"Změna strojvedoucího probíhala vždy v cílové stanici daného vlaku, dále pokračoval pod jiným číslem."
To je rozumné; z napodobování skutečné železnice ve formě ´střídání na ose´jsem vyléčen: strojvedoucí z toho zmatkují. Zlaté pravidlo: jeden strojvedoucí = jedno číslo vlaku.
"Sešitové jízdní řády se u nás nelosují náhodně, ale vydává je pověřená osoba, která dohlédne na to, že manipulační vlaky obslouží zkušenější osoba."
Samozřejmě. Tou náhodností jsem myslel to, že nemůžu dopředu vědět, jaký vlak mě na vrchu hromádky ´k odjetí´ u strojmistrů čeká.
"Samotnému mně připadá 1,5 hodin reálného času jako nejvyšší únosná doba k udržení pozornosti a napříště budu lobovat za aspoň několik ještě kratších oběhů. Abych je, jako vždy při plnění dalších povinností, nemusel nutit v průběhu jízdy jiným kolegům."
Tak tohkle neznám: při dodržení nějaké míry pestrosti práce strojvedoucího (hlavně nedělat lokálky typu motorák tam - zpátky - tam - zpátky - tam - zpátky - tam - zpátky - tam - zpátky - tam - zpátky - tam - zpátky - tam - zpátky - tam - zpátky - tam - zpátky - tam - zpátky - tam - zpátky - ...) mi připadají strojvůdci neustále pozorní a čerství...
"
zkouškyMáme takové indicie, můžeš klidně hádat. Ale rozebírat to tady nebudu."
Hádal bych, že ty indicie vedou k jedné sekci, jejímž jsem sám členem - o nás jdou někdy až neuvěřitelné fámy. Na všechno je předpis, pokud možno psaný archaickým jazykem, ze kterého jsou členové před přísnou komisí zkoušeni - ano, takové fámy je potřeba podporovat: vyvrátit nejdou, tak ať je alespoň prča
"
podlézací mostyZdání klame, hlavním materiálem mostu je překližka."
Aha, dík. Měl jsem původně zato, že celé tělo toho mostu je z Cimrmanova materiálu budoucnosti.
Ale koneckonců to je zajímavá myš Lenka - nechat si to celé svařit z hliníku i s čely. Akorát jak k tomu přichytit pouzdra na čepy..?
"úsekový měřič"
Aha, měříte amplitudy napájení v kolejích (jak? Na kondenzátoru za diodou?) a okometricky je porovnáváte. To ale strojvedoucí za jízdy nedělají, ne? Takže by to mělo mít smysl jen zkontrolovat při oživování moduliště..?
Ale rozumím dalšímu vývoji směrem ke kontinuálnímu hlídači průběžně vzniklých poruch - tady ovšem podle mého názoru voltmetr jako výstup nestačí, chce to nějaké dobře viditelné varovné světlo, lépe bzučák, nejlépe pak zkratovač napájení, aby byl provoz přes ohrožený styk spolehlivě zastaven do odstranění závady...