Sice neznám určení kolejí a jejich osazení návěstidly ani předpokládaný GVD, ale jinak na první pohled "nic proti ničemu".
Ty "anomálie" na reprodukovaných výřezech z map vznikly postupnou výstavbou různých tratí různými konkurenčními soukromými společnostmi, často se nacházejícími v nepřátelských vztazích a tudíž házejícími si klacky pod nohy až tak intenzivně, že je musel umravňovat stát...
Případně konkurenční dráhy ani neměly zájem budovat společná nádraží (typicky viz uzel Děčín, kde dnes většina budov i kolejišť na pravém břehu Labe úspěšně a nezvratně chátrá...
) nebo se v zájmu úspor místo odbočných stanic budovaly jen jednoduché odbočky ze širé trati (takové komerciálky - společnost BCB - neměly ani jednu odbočnou stanici, zato přehršel odboček, z dnešního pohledu navíc naprosto katastrofálně zabezpečených...). Někde se takto vzniklá technická i provozní zvěrstva naznačeného druhu řeší až v současnosti (viz uzel Mladá Boleslav) nebo vůbec.
Vratné smyčky se používaly tam, kde bylo potřeba rozvinutím trasy získat značný výškový rozdíl při ještě přijatelném stoupání, přičemž názor na to, co je přijatelné stoupání, se vyvíjel v čase spolu s požadavky na objemy přeprav a délky vlaků, s vývojem techniky a s upřesňováním drážních i obecně legislativních předpisů (viz úlevy v "lokálkovém" zákoně z r. 1893). Příklady drsných stoupání bez ozubnic viz moldavská dráha nebo zubrnická lokálka, nejhezčí příklady vratných smyček v bočních údolích jsou na Slovensku na harmanecké trati (tam včetně různých kombinací s tunely a mosty), u nás třeba v Chomutově na vejprtské trati, Zátoň na trati Volary - Vimperk nebo pitínská smyčka na horní Vláře.
Na zdejší fórum před několika lety chodil kolega pod nickem Max, který byl pochodující encyklopedií podobných zvěrstev a všemožných výjimek, jimiž se tu snažil dokazovat, že jakákoli hovadina, kterou si modelář vymyslí, má svůj skutečný vzor v provozu. Navíc sem dával výřezy map, u nichž zásadně neuváděl, odkud je vzal, čímž vytáčel řadu kolegů (včetně mě
) občas až k nepříčetnosti. Zkus si to dohledat a uvidíš, že tvé příklady ze života zdaleka nelze považovat za anomálie.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.