Kvůli délce textu je příspěvek rozdělen do více části.Rybov1. Úvod
Slovo dalo slovo, a sešli jsme se stavitelem Honzou v hospodě.
Požadavky zněly vytvořit kolejiště s dvoukolejkou a odbočnou tratí. Epocha 6. – současnost. Možnost automatického provozu na dvoukolejce a části kolejiště, bohatý posun a nákladní doprava.
U vedlejší trati jsem doporučil variantu svedení trati do skrytého nádraží (SN). To nabízí větší možnosti pro provoz než koncová lokálka. Spěšné vlaky či průběžné nákladní vlaky zde mají své opodstatnění a zpestří provoz v odbočné stanici. Navíc se trať „někam daleko“ lépe hodí do konceptu kolejiště – viz kapitolu Historie.
Kolejiště je přístupné ze tří stran, ovládání bude ze středu. Kvůli dispozici místnosti v podkroví stavitel zamítnul vedení okolo stěn s užšími segmenty a větším vnitřním prostorem. Stoupání je do 25 promile ve skrytých částech. Viditelné úseky hlavní trati mají max. stoupání okolo 12 promile, vedlejší trať cca 17 promile. Jedinou výjimkou jsou spojky – viz dále.
Honza nejprve přemýšlel nad společným nádražím s „podélným“ rozdělením osobní a nákladní dopravy. Viz předchozí plánky inspirované nádražím v Klatovech
http://rybanavorech.rajce.idnes.cz/planek/#re_re.jpg. Ukazoval mi i svůj pokus s oddělenými stanicemi, ale nevycházely mu do daného prostoru, když chtěl ještě odbočnou trať a další stanici.
Jedna velká stanice bývá poměrně náročná na prostor kvůli dlouhému zhlaví. Navíc kvůli redukci délek kolejí stanice vypadá jako bublina. Proto jsem se rozhodl zkusit navrhnout samostatné nákladové nádraží. Výsledek je k vidění na obrázku, případně na odkazech.
Nové kolejiště je časově směřováno do současnosti, ale během příjemného rozhovoru jsme odbočili od kolejiště k historii a možná proto přišel nápad, ze kterého vznikl přiložený návrh. Námět kolejiště vznikal ve fiktivních historických souvislostech. Kdo chce vědět, proč některé věci vypadají právě tak, jak jsou navrženy, nechť čte od začátku. Netrpělivci, kteří nemají rádi pohádky, si přeskočí na Současnost – kapitola č. 3.
Obrázky jsou na
Rajceti